Strona 1 z 6

1963 AC Cobra Hardtop, CSX2142, NO:"3", [645 CGT]

PostNapisane: niedziela, 7 marca 2010, 14:39
przez spiinacz
Witam

Zapraszam do dyskusji dotyczącej budowy mojej AC Cobry. Wszelkie sugestie, pomoc, ocena mile widziane.
Relacja: LINK


pozdrawiam

Re: spiinacz, 1963 AC Cobra Hardtop, CSX2142, NO:"3", [645 CGT]

PostNapisane: niedziela, 7 marca 2010, 21:46
przez Macio4ever
Ciekawą wersję wybrałeś i chyba czeka Cię dużo pracy. Dorobienie dachu będzie wyzwaniem, a patrząc ba zdjęcia ten z Revella chyba na wiele się nie przyda.

Felgi wyglądają na blaszane z szerokim rantem. Podaj, jaki to rozmiar może coś wpadnie mi w oko i podpowiem z czego można by dobrać.

Re: spiinacz, 1963 AC Cobra Hardtop, CSX2142, NO:"3", [645 CGT]

PostNapisane: niedziela, 7 marca 2010, 23:24
przez spiinacz
Obstawiam, że to 15"-16". Nie mam żadnych informacji na ten temat.
Przestudiowałem sobie ebay i na nic podobnego nie natrafiłem. Licytuję na allegro Porsche 904 GTS (Monogram), głównie dla felg. Wolę mieć coś zbliżonego niż nic. Jeszcze felgi z BMW 507 są minimalnie podobne.
Niestety, wcześniej kupiłem model niż przestudiowałem historię AC i Shelby. Praktycznie będę opierał się na modelu AMT czyli AC Cobra 289, a Revell posłuży za dawcę dachu i bocznych szyb.

Re: 1963 AC Cobra Hardtop, CSX2142, NO:"3", [645 CGT]

PostNapisane: poniedziałek, 8 marca 2010, 16:53
przez spiinacz
Ciężko znaleźć zdjęcia ramy, podwozia, zawieszenia AC Ace i AC Cobry. Najwięcej dostępnych zdjęć jest z Shelby Cobra.
Znalazłem zdjęcie modelu firmy Exoto - AC Cobra 289

Pytanie. Co to mogą być za przewody?
Obrazek

Re: 1963 AC Cobra Hardtop, CSX2142, NO:"3", [645 CGT]

PostNapisane: poniedziałek, 8 marca 2010, 17:03
przez xenomorph
Hamulca ręcznego.

p.s. Podziel się zdjęciami podwozia od Shelby.

Pozdrawiam 8-)

Re: 1963 AC Cobra Hardtop, CSX2142, NO:"3", [645 CGT]

PostNapisane: poniedziałek, 8 marca 2010, 17:53
przez spiinacz

Re: 1963 AC Cobra Hardtop, CSX2142, NO:"3", [645 CGT]

PostNapisane: piątek, 12 marca 2010, 20:01
przez wuen
Bardzo podobne felgi są w Porsche 356 - może od jakiegoś bburago będą pasować ...

Re: 1963 AC Cobra Hardtop, CSX2142, NO:"3", [645 CGT]

PostNapisane: piątek, 12 marca 2010, 20:05
przez siara1939
xenomorph napisał(a):Hamulca ręcznego.


Czy wiesz to na pewno, czy tylko tak napisales?

Re: 1963 AC Cobra Hardtop, CSX2142, NO:"3", [645 CGT]

PostNapisane: piątek, 12 marca 2010, 20:20
przez xenomorph
Tak z logicznego punktu widzenia. Nie widzę innej opcji dla tych przewodów.
A modelarz robiący ten model, widocznie nie przyjrzał się fotogramom prawdziwego pojazdu.
Chciał z kolei zrobić cokolwiek imitującego wyżej wymienione przewody.

Pozdrawiam 8-)

Re: 1963 AC Cobra Hardtop, CSX2142, NO:"3", [645 CGT]

PostNapisane: piątek, 12 marca 2010, 20:46
przez siara1939
xenomorph napisał(a):Tak z logicznego punktu widzenia. Nie widzę innej opcji dla tych przewodów.
A modelarz robiący ten model, widocznie nie przyjrzał się fotogramom prawdziwego pojazdu.
Chciał z kolei zrobić cokolwiek imitującego wyżej wymienione przewody.

Pozdrawiam 8-)


Robienie modelu, z modelu mija sie z celem- szczegolnie w warsztacie mistrzow. :twisted:
Reczny w AC Cobra byl na przewodach Bowdena. Te ze zdjecia na pierwszy rzut oka wygladaja na przewody hydrauliczne- co wskazywaloby na hamulec glowny.
Przyklad przewodow recznego z repliki Cobry:
Obrazek
Dzwignia jest z Cortiny, wiec nie patrzcie na nia. ;o)

Re: 1963 AC Cobra Hardtop, CSX2142, NO:"3", [645 CGT]

PostNapisane: piątek, 12 marca 2010, 21:19
przez xenomorph
siara1939 napisał(a):Robienie modelu, z modelu mija się z celem- szczególnie w warsztacie mistrzów. :twisted:



Jestem tego samego zdania, jednak nie ja zadałem pytanie o ten przewód. Dlatego nie wiem
czemu po cytacie mojej wypowiedzi, tak piszesz. Do ręcznego faktycznie było sporo stosowanych
linek, czasem nawet jest ręczny hydrauliczny, ale bez względu na to, jakiego hamulca dotyczą i tak
nie powinny być prowadzone, jak na obrazku wyżej.
Faktycznie, Siara masz rację, miałem na myśli "hamulca tylnego", ale napisałem ręcznego,
bo tak mi się jakoś nawinęło ;o) .

Pozdrawiam i czekam na postępy 8-)

Re: 1963 AC Cobra Hardtop, CSX2142, NO:"3", [645 CGT]

PostNapisane: piątek, 12 marca 2010, 21:22
przez siara1939
xenomorph napisał(a):
siara1939 napisał(a):Robienie modelu, z modelu mija się z celem- szczególnie w warsztacie mistrzów. :twisted:



Jestem tego samego zdania, jednak nie ja zadałem pytanie o ten przewód. Dlatego nie wiem
czemu po cytacie mojej wypowiedzi, tak piszesz.


Nie bylo to do Ciebie- tak ogolnie. :D

Piszac przewody Bowdena popelnilem blad- oczywiscie chodzi o ciegna.

Re: 1963 AC Cobra Hardtop, CSX2142, NO:"3", [645 CGT]

PostNapisane: piątek, 12 marca 2010, 21:59
przez Fred-k2
wuen napisał(a):Bardzo podobne felgi są w Porsche 356 - może od jakiegoś bburago będą pasować ...


Te w Bburago mają 8 otworów a w Cobrze było 10 więc raczej odpada :-|

Re: 1963 AC Cobra Hardtop, CSX2142, NO:"3", [645 CGT]

PostNapisane: piątek, 12 marca 2010, 22:08
przez draz
No właśnie, też się chciałem pytać, czy felgi jużeś znod?

Re: 1963 AC Cobra Hardtop, CSX2142, NO:"3", [645 CGT]

PostNapisane: sobota, 13 marca 2010, 01:20
przez spiinacz
Niestety nie udało mi się wygrać aukcji z Porsche 904 GTS. Felgi z tego modelu są najbardziej podobne. No i mają 10 otworów. Próbowałem dopasować felgi od garbusa Tamiyi i Porsche 356 Fujimi. Niestety nie pasują.
Oczywiście zgodzę się ze zdaniem, że nie buduje się modelu w oparciu o inny model. Ale to Exoto do tego za niemałe pieniądze, dlatego pozwoliłem sobie zadać pytanie o przewody.

Swoją drogą mam już skompletowanie wszystkie potrzebne części do budowy modelu (poza kołami oczywiście). Chcę jeszcze odlać ramę przedniej szyby, silnik i kilka elementów z metalu. Model z AMT musiałem kupić na ebayu, ponieważ przez tydzień nie mogłem się dogadać z pewnym gościem w Polsce. Zdjęcie pochodzi z innej aukcji ale kupiłem taki sam model. Jak widać w zestawie znajduje się hardtop zbliżony do tego który chcę wykonać. Za chwile się okaże że niepotrzebnie kupowałem model Revella. W sklepie z artykułami RC udało mi się dostać snapy M2 razem z nakrętkami, które po małej obróbce powinny się nadawać do wykonania centralnego mocowania koła.

Obrazek


Czy ktoś posiada któryś z poniższych modeli Revella?
http://www.revell.com/model-kits/cars/85-2835.html
http://www.revell.com/model-kits/cars/85-2874.html
http://www.revell.com/model-kits/cars/85-2482.html
http://www.revell.com/model-kits/cars/85-2095.html
Posiadają one silnik 289, który na pewno wygląda lepiej od AMT. Jeżeli tak to z chęcią bym taki silnik na kilka dni pożyczył! Ewentualnie odkupił sam silnik (o ile ktoś by ciał sprzedać :/).


Znalazłem jeszcze dwie ciekawe strony ze zdjęciami Cobry:
http://picasaweb.google.com/kirkhammotorsports
http://www.clubcobra.com/photopost/show ... 500/page/2