Żółta Cobra portalusa "Cobra is reborn"
Spotkałem się ostatnio z Mackiem_66 i doszliśmy do wniosku, że budowę tak naprawdę trzeba chyba zacząć od dopasowania kół.
Wg mnie to co zaproponowało Fujimi odbiega trochę od rzeczywistości ponieważ na zdjęciach tylna opona w większości egzemplarzy jest zdecydowanie szersza od przedniej. Fujimi daje 4 identyczne.
Oryginalnie wg karty danych technicznych powinny być koła magnezowe Halibrand, tak jak w poniższym linku:
http://www.shelbycsxinfo.com/Specs-and-Stats/427-cobra-specs.html
Cale-----------------Centymetry---------1/24 [mm]
7,5Jx15-------------19,05x38,1---------7,94x15,87
9,5Jx15 (tył)-------24,13----------------10,05
8,5Jx15-------------21,59----------------8,99
11,4x15 (tył)-------28,96----------------12,07
Brak tutaj jednak średnicy zewnętrznej koła.
Poniżej zdjęcia sylwetek modelu z kołami jakie biorę pod uwagę. Wysokość karoserii Fujimi dobrałem tak aby była identyczna z Monogramem, który wydaje się być zawieszony prawidłowo.
Oryginalne koła Fujimi:

Opona Fujimi i felgi z zestawu Detail Master DM 3400-1/2/3

Felga Fujimi i opony z zestawu Protar Ferrari 250GTO

Felgi Detail Master i opony z zestawu Protar Ferrari 250GTO

Zestaw Monogramu

I od spodu.

Poniżej porównanie tych trzech kompletów




Komplet Fujimi:

Felga: śr. 18, szer. 10,5 – wszystkie wymiary w milimetrach
Opona: śr. wew. 17,5 – zew. 27,5, szer. 10,3
Opona Protar, felga Detail Master – zestaw na tył:


Felga: śr. 17,8, szer. 9,5
Opona: śr. wew. 15,5 – zew. 28 (29,5 na feldze), szer. 10,5 (do sprawdzenia)
Opona Protar, felga Detail Master – zestaw na przód:


Felga: śr. 18,5, szer. 6,8
Opona: śr. wew. 15,5 – zew. 27 (28,5 na feldze), szer. 9
Porównanie trzech:

Wychodzi na to, że felga Fujimi jest odrobinę za duża – DM jest mniejsza.
Opony Protara też dają poczucie różnicy szerokości – choć tylna mogła by być o 1mm szersza.
Problemem jest natomiast zbyt duża średnica koła po założeniu opon Protar na felgi DM.
Wybierając nadmiar gumy z wnętrza opony i zeszlifowując ją z zewnątrz zaoszczędzę może 1mm. Może się to okazać zbyt mało ale spróbuję.
Na zdjęciach oryginałów widać też, że tylne koło chowa się delikatnie pod błotnikiem – tutaj da się to jakoś ukryć, przednie ma natomiast delikatny prześwit – robiąc na styk może się też uda to obejść w ten sposób.
Co do powielenia opon Protara dla innych to może być problem, ponieważ trzeba to robić na feldze bo żywica nie jest rozciągliwa.
Na koniec zostaje jeszcze kosmetyka czyli na oponach Protara jest napis Dunlop oraz oznaczenia 5,5 oraz 6,5 a pożądane by było GoodYear Eagle 7,5 i 9,5
Wg mnie to co zaproponowało Fujimi odbiega trochę od rzeczywistości ponieważ na zdjęciach tylna opona w większości egzemplarzy jest zdecydowanie szersza od przedniej. Fujimi daje 4 identyczne.
Oryginalnie wg karty danych technicznych powinny być koła magnezowe Halibrand, tak jak w poniższym linku:
http://www.shelbycsxinfo.com/Specs-and-Stats/427-cobra-specs.html
Cale-----------------Centymetry---------1/24 [mm]
7,5Jx15-------------19,05x38,1---------7,94x15,87
9,5Jx15 (tył)-------24,13----------------10,05
8,5Jx15-------------21,59----------------8,99
11,4x15 (tył)-------28,96----------------12,07
Brak tutaj jednak średnicy zewnętrznej koła.
Poniżej zdjęcia sylwetek modelu z kołami jakie biorę pod uwagę. Wysokość karoserii Fujimi dobrałem tak aby była identyczna z Monogramem, który wydaje się być zawieszony prawidłowo.
Oryginalne koła Fujimi:

Opona Fujimi i felgi z zestawu Detail Master DM 3400-1/2/3

Felga Fujimi i opony z zestawu Protar Ferrari 250GTO

Felgi Detail Master i opony z zestawu Protar Ferrari 250GTO

Zestaw Monogramu

I od spodu.

Poniżej porównanie tych trzech kompletów




Komplet Fujimi:

Felga: śr. 18, szer. 10,5 – wszystkie wymiary w milimetrach
Opona: śr. wew. 17,5 – zew. 27,5, szer. 10,3
Opona Protar, felga Detail Master – zestaw na tył:


Felga: śr. 17,8, szer. 9,5
Opona: śr. wew. 15,5 – zew. 28 (29,5 na feldze), szer. 10,5 (do sprawdzenia)
Opona Protar, felga Detail Master – zestaw na przód:


Felga: śr. 18,5, szer. 6,8
Opona: śr. wew. 15,5 – zew. 27 (28,5 na feldze), szer. 9
Porównanie trzech:

Wychodzi na to, że felga Fujimi jest odrobinę za duża – DM jest mniejsza.
Opony Protara też dają poczucie różnicy szerokości – choć tylna mogła by być o 1mm szersza.
Problemem jest natomiast zbyt duża średnica koła po założeniu opon Protar na felgi DM.
Wybierając nadmiar gumy z wnętrza opony i zeszlifowując ją z zewnątrz zaoszczędzę może 1mm. Może się to okazać zbyt mało ale spróbuję.
Na zdjęciach oryginałów widać też, że tylne koło chowa się delikatnie pod błotnikiem – tutaj da się to jakoś ukryć, przednie ma natomiast delikatny prześwit – robiąc na styk może się też uda to obejść w ten sposób.
Co do powielenia opon Protara dla innych to może być problem, ponieważ trzeba to robić na feldze bo żywica nie jest rozciągliwa.
Na koniec zostaje jeszcze kosmetyka czyli na oponach Protara jest napis Dunlop oraz oznaczenia 5,5 oraz 6,5 a pożądane by było GoodYear Eagle 7,5 i 9,5