Bugatti T35B (Italeri 1/12)

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Bugatti T35B (Italeri 1/12)

Postprzez PiterATS » poniedziałek, 4 listopada 2024, 13:19

Bugatti już jakiś czas stoi gotowy, więc pora na jakąś galerię. Zdjęcia z naciskiem na słowo "jakieś", bo nie dość że model duży, ciemne tło, to i fotograf ze mnie marny :)

Model przedstawia bolid Bugatti T35B hrabiego Maurycego Potockiego z GP Lwowa 1930, którym zajął 2 miejsce w najwyższej klasie samochodów wyścigowych. Jest więc polski kierowca i polski wyścig :)
Sam model to w miarę nowy zestaw od Italeri w skali 1/12. Pod względem jakości mogę śmiało stwierdzić, że model ten jest absolutnym światowym topem. Przyjemny plastik, świetne spasowanie, niezwykle wysoki poziom detali, bardzo przemyślana konstrukcja modelu i etapy budowy.
Jedyne uproszczenia wynikają wyłącznie z technologii wtryskowej, ale i tak jest ich niewiele: kilka cięgien które i tak wymieniamy na drut, nieco za gruby pasek klinowy, uproszone śruby na nadwoziu. Brakuje też zaworu paliwa, znajdującego się na podłużnicy ramy, obok kierowcy. Tyle.
Podczas budowy natknąłem się tylko na nie do końca pasującą rurę łączącą pompę wody z chłodnicą oraz miejsce łączenia kolektorów z rurami wydechowymi. Musiałem wkleić tam wstawki o grubości 1,5mm. Jestem jednak niemal pewny, że to ja sam gdzieś coś pogmatwałem z montażem silnika do ramy, bo nie spotkałem się żeby inni budujący ten model, mieli jakieś problemy w tym miejscu.
Z pozostałych zmian własnych, to zmycie fabrycznego chromowania i nałożenie chromu od MrHobby, z serii Super Metallic. Farbę nakładałem na czarny, błyszczący podkład, ale nie wypolerowany, ponieważ zależało mi na efekcie bez lustra. Ponadto wymieniłem uchwyty szyby wiatrochronu- zestawowe fototrawione były za duże, względem tego co potrzebowałem (stosowano wiele rodzajów wiatrochronów i wiele konfiguracji ich umieszczenia na nadwoziu).
Brzydki skóro podobny materiał wymieniałem na naturalną skórę o odpowiedniej grubości, pozyskaną ze starego portfela. Zrobiłem z niej pasy zamykające maskę silnika wraz z klamrami i szlufkami, osłonę między wiatrochronem a karoserią oraz osłonę kwadratowego otworu w nadwoziu, na lewarek zmiany biegów.
Sam wyścig o GP Lwowa, rozgrywany w roku 1930, był pierwszym lwowskim wyścigiem i nie podlegał jeszcze pod oficjalną klasyfikację GP, ale miał podobny format. Rozegrano kilka klas, przy czym w najwyższej klasie wyścigowej wystartowało pięciu kierowców. Zawody rozegrano w poniedziałek, natomiast od niedzielnego popołudnia padał ulewny deszcz. W dzień zawodów pogoda robiła się coraz lepsza i warunki były coraz bardziej suche. Dlatego model posiada nieco kurzu świeżego, nieco starego który zdążyć zwilgotnieć i przyschnąć oraz w moim odczuciu podstawowe ślady eksploatacji. Nie chciałem go brudzić w jakiś przesadny sposób. O błocie nie mogło być mowy, wszak wyścig rozegrano w mieście na zamkniętej pętli, posiadającej w pełni brukowane ulice.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Pozdrawiam :)
Ostatnio edytowano poniedziałek, 4 listopada 2024, 19:36 przez PiterATS, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 813
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 15:01
Lokalizacja: Wrocław

Reklama

Re: Bugatti T35B (Italeri 1/12)

Postprzez piotr dmitruk » poniedziałek, 4 listopada 2024, 19:27

Jak zwykle- bajeczka!

Jakiego koloru użyłeś do wnętrza rur wydechowych? czegoś takiego potrzebuję.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10099
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Bugatti T35B (Italeri 1/12)

Postprzez PiterATS » poniedziałek, 4 listopada 2024, 19:40

Dzięki :)
Wnętrza wydechów pomalowałem z pędzla czarną matową AK 3Gen. Na koniec przypudrowałem zwykłym czarnym pigmentem, z tym że nie zabezpieczałem go fikserem, tylko bardzo mocno i energicznie wtarłem w powierzchnię. To wystarczyło, żeby pigment się trzymał.
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 813
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 15:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Bugatti T35B (Italeri 1/12)

Postprzez Macio4ever » poniedziałek, 4 listopada 2024, 21:31

Piękny model, super zdjęcia. Gratulacje!
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bugatti T35B (Italeri 1/12)

Postprzez primabaleron » poniedziałek, 11 listopada 2024, 22:23

Gratuluję modelu i związku z historią. Zainspirowałeś mnie ponownie tym samochodzem :)
primabaleron
 
Posty: 45
Dołączył(a): sobota, 16 listopada 2019, 12:00

Re: Bugatti T35B (Italeri 1/12)

Postprzez kwiatektatek » poniedziałek, 11 listopada 2024, 22:53

Ależ cudo. Napatrzeć się nie mogę.
Czym jest ten ścieg u dołu auta? Czy karoseria była wiązana do ramy?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
kwiatektatek

Animal Planet
 
Posty: 273
Dołączył(a): wtorek, 22 kwietnia 2008, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Re: Bugatti T35B (Italeri 1/12)

Postprzez PiterATS » wtorek, 12 listopada 2024, 10:19

Dzięki Panowie :)
Kwiatektatek- trafiłeś, karoseria była wiązana. Konstrukcja samochodu pozwalała szybko zdemontować wszystkie elementy nadwozia. Do ramy podwozia przykręcano dolne pokrywy znajdujące się od spodu, a następnie nakładano górę. W celu jej zabezpieczenia spinano ją z dolnymi blachami, za pomocą sznurowania linką stalową. Używano do tego specjalnych śrub 5x11 i 5x17:

https://shop.bugatelier.eu/en/produit/b ... long-5x17/

Linkę przewlekano przez te wycięcia w skrzydełkach. Im mocniejsze dokręcenie, tym bardziej skręcona na łebku śruby linka i tym samym mocniejsze jej napięcie.
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 813
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 15:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Bugatti T35B (Italeri 1/12)

Postprzez Łukasz_K » wtorek, 12 listopada 2024, 10:35

Piękny, oglądam z zachwytem.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
..bo zawsze są i głupsi w społeczności...
Avatar użytkownika
Łukasz_K

Zimna Wojna 1
 
Posty: 5058
Dołączył(a): piątek, 29 kwietnia 2016, 12:58
Lokalizacja: Bstok

Re: Bugatti T35B (Italeri 1/12)

Postprzez sama_rama » wtorek, 12 listopada 2024, 22:04

Pięknie to wygląda!

Bardzo mi się podoba że dodałeś sobie trudu i dodałeś linki przeciwdziałające okręceniu się śrubek karoserii (nie wiem jak się poprawnie nazywają) bo dużo modelarzy je opusza.

No i sam indyividualny samochód i właściciel ciekawy.
sama_rama
 
Posty: 96
Dołączył(a): sobota, 13 marca 2021, 12:54

Re: Bugatti T35B (Italeri 1/12)

Postprzez PiterATS » środa, 13 listopada 2024, 00:07

Te linki do sznurowania budy to na tyle charakterystyczny element, że trzeba było je zrobić. Tutaj model Italeri ma właśnie największy minus- brak poprawnego odwzorowania tych śrub, z uwagi na ograniczenia technologii wtryskowej. Ja zastosowałem drukowane zamienniki własnego projektu. Niestety, mimo że wymiary ściągałem 1 do 1 z oryginalnej śruby, to optycznie na modelu wydają się one bardzo małe. W modelarstwie trzeba oszukiwać ludzkie oko i gdybym zrobił te śruby maks. 15 do 20% większe, byłoby znaczni lepiej. No ale tak już zostanie :)
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 813
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 15:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Bugatti T35B (Italeri 1/12)

Postprzez PiterATS » poniedziałek, 18 listopada 2024, 16:19

Dziękuję za wybór w ankiecie na model tygodnia :)
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 813
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 15:01
Lokalizacja: Wrocław


Powrót do Pojazdy cywilne - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości