1932 Ford 1:25

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

1932 Ford 1:25

Postprzez Adas' » środa, 14 marca 2012, 00:51

No dobra, po Mecedesie cos co mi bardziej podchodzi...

Mozliwe ze tematyka dosc kontrowersyjna, widzac co wy tu montujecie, raczej marne sa szanse na to ze wam sie spodoba, tym bardziej ze wszelakie komentarze co do logiki pojazdu moge "odbic" bo nie jest to odzwierciedlenie konkretnej maszyny, a raczej zbieranina czesci ktora dalo by wlasnie w ten sposob zlozyc do kupy.
Ma pare niedaciagniec, model ukonczylem jakies 4 lata temu, i od tamtego czasu mialem okazje poogladac takie z bliska, pojezdzic takim, uslyszec. A i moje pojecie techniczne "uroslo" i dzis buduje te graciki w ten sam sposob w jaki buduje sie prawdziwe...

Baza byl 1932 Ford five window, z zestawu AMT bodajze "Millners Coupe", zuzylem tylko zmodyfikowana karoserie, i rame. Reszta to czesci ktore uzbieralem budujac inne modele. Silnik to Pontiac GTO z 69 roku, gazniki i kolektor ssacy zbudowalem od podstaw, tak samo zreszta jak rury wydechowe, lampy, zwrotnice, czesci zawieszenia, wnetrze, podloge, itd.

Moze krotko o pomysle na samochod. Niema co przytaczac konkretnych zdjec, czy dokumentacji ktora byla by potrzebna do porownania prawdziwego z modelem, jak ma to miejsce w modelach samochodow fabrycznie nowych. Osobiscie zawsze wymyslam sobie historyjke, opowiesc o tym w jaki sposob taki samochod mogl powstac.

Powiedzmy ze w 1998 roku, kiedy coraz wiecej mlodych ludzi wypielo tylek na street rody, czyli samochody typu custom budowane na zamowienie przez mistrzow fachu jak np. Boyd Coddington, gdzie latwo bylo wydac i pol miliona dolarow za swoj osobisty sen, i w czasie kiedy tzw. rat rody przejely swiatek dookola tych zwariowanych fur, i gdzie coraz wiecej osob "przypomnialo" sobie o tym jak kiedys powstawaly hot rody, ktos znalazl resztki 1932 Forda, w nienajlepszym stanie, ale zawsze kawalek puzzle do montowania wlasnego bolidu z ryczacym V8. Rame i bude zawlokl do swojego garazu, zboxowal, dodal kickup w tyle, zaadaptowal silnik z Pontiaca razem z automatyczna skrzynia biegow ktory ustrzelil na Ebayu, dach zostal przyciety, a buda pozatym nienaruszona, tylko najbardziej zgnile czesci wymienione na nowe blachy. Gdzie byly najwieksze ubytki tam bylo spawane na chama i pomalowane szarym podkladem. 1932 Ford mial dach z brezentu ktory dawno padl ofiara pogodzie tak samo jak i wnetrze, ale po co komu dach w slonecznej Kalifornii? Dobze ze niema, drzwi nie maja jeszcze zamkow, oklejone tasma pancerna zeby sie nie otwieraly podczas lotu do Paso. Bak powedrowal do bagaznika, a korek wlewu w dach. Im bardziej zwariowane, tym lepiej... Seryjny gaznik zastapiony zostal wlasnorecznie budowanym kolektorem ssacym z dwoma Strombergami podpietymi pod seryjna pompe paliwa. Hamulce przerobione na hydrauliczne z 46 Forda, do wnetrza nie przywiazano specjalnej uwagi. Podloga zbita z desek, jakies pedaly, szybko zespawany tunel zeby wal nie krecil sie przy prawej nodze, prosta deska rozdzielcza z manometrem i obrotomierzem, bomber seat, pasy, kiera i juz. Jedziemy na ulice. Kiedys pospawamy do konca i pomalujemy fure na czarno jak przykazal Henry Ford.
Poki co jedyna dekoracja orginalnej farby z 32 roku jest godlo klubu z Dragerton, oraz litery A/C na drzwiach. Najprawdopodbniej gosciu startowal w wyscigach na 1/4 mili w klasie Altered Coupe...

Takie auta (czy raczej w takim stanie) sluzyly mi jako inspiracja:

http://www.majhost.com/gallery/misterzu ... on/076.jpg

http://www.majhost.com/gallery/misterzu ... on/077.jpg

http://www.majhost.com/gallery/misterzu ... h_09_z.jpg

http://www.majhost.com/gallery/misterzu ... 5b3a_b.jpg

Zapraszam do zdjec.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pare zdjec z budowy ukazujace rozne pomysly na silnik, kola itp...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Adas'
 
Posty: 750
Dołączył(a): poniedziałek, 12 marca 2012, 18:00

Reklama

Re: 1932 Ford 1:25

Postprzez Macio4ever » środa, 14 marca 2012, 01:19

Podoba mi się koncepcja, podobają pomysły choć sam robię głównie czyściochy. To, co mi się mniej podoba, to pewna niespójność np. czystość felg i opon w porównaniu do stanu karoserii, zawieszenia i silnika.

Pokazuj, pokazuj - niecodzienne obiekty masz w swojej kolekcji.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1932 Ford 1:25

Postprzez Adas' » środa, 14 marca 2012, 08:53

Wiem ze jest tak jak mowisz. Niestety, lub stety, jak kto woli hot rody tego typu sa wlasnie tak budowane. Silniki, zawieszenia itd. sa zawsze w nienagannym stanie. Czesto ramy i w ogole co jest pod sukienka sa malowane, tak samo jak felgi, bo sa po modyfikacjach, lub zbudowane od podstaw, a budy tylko podkrecone zeby "juz" jezdzic.
Czesto widze samochody ktore maja nowiusienkie opony na wypiaskowanych i lakierowanych felgach, z nowiutkimi kapslami, przykrecone do ram nalowanych na blysk, a reszta jak ze zlomu... Najwiecej takich jest w kregach Garbusiarzy, silniki jak z salonu, chromy nisko nad ziemia, a reszta polatana drutem i tasma klejaca.

Taka logika ktora nielogicznie przeklada sie na to co potem wychodzi jako modelik.
Avatar użytkownika
Adas'
 
Posty: 750
Dołączył(a): poniedziałek, 12 marca 2012, 18:00

Re: 1932 Ford 1:25

Postprzez jacekkarolczak » środa, 14 marca 2012, 09:03

Jest zajefajny. Pierwszy model Rod-Rat`a jaki widziałem :)
Strasznie mi się podoba ten styl, ale ty pojechałeś całkiem po bandzie budując tego Forda...

Czad!
Avatar użytkownika
jacekkarolczak
 
Posty: 129
Dołączył(a): piątek, 13 listopada 2009, 16:45
Lokalizacja: Łódź

Re: 1932 Ford 1:25

Postprzez Adas' » środa, 14 marca 2012, 09:19

jacekkarolczak napisał(a):Jest zajefajny. Pierwszy model Rod-Rat`a jaki widziałem :)


Gwarantuje ze nie ostatni.
Avatar użytkownika
Adas'
 
Posty: 750
Dołączył(a): poniedziałek, 12 marca 2012, 18:00

Re: 1932 Ford 1:25

Postprzez Copycat » poniedziałek, 19 marca 2012, 13:00

To jest jeden z tych modeli, które dają motywację i inwencję do pracy. Jak dla mnie rewelacja. Jest tu pomysł i realizacja.
Copycat
 
Posty: 251
Dołączył(a): czwartek, 6 października 2011, 09:52

Re: 1932 Ford 1:25

Postprzez spiton » poniedziałek, 19 marca 2012, 13:07

Kiedyś sobie oglądałem w necie tego typu pojazdy. Amerykanie to maja nasrane ,-))
W każdym razie model bardzo zacny, oryginalny i efektowny.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: 1932 Ford 1:25

Postprzez skwarciu21 » piątek, 23 marca 2012, 23:32

Piękny rat-rod, choć wole wycacane hot-rody to ten jest i tak super ;o)
Avatar użytkownika
skwarciu21
 
Posty: 205
Dołączył(a): poniedziałek, 17 sierpnia 2009, 20:40
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: 1932 Ford 1:25

Postprzez SHERMAN222 » niedziela, 24 czerwca 2012, 21:15

''Born to be wild''- podoba mi się zwłaszcza że lubię raty wielki ! Za rata
!
!!!!!!!!!!!!!
!
!
Rdza i wgniecenia+anatomia cywili http://www.accidenti-a-me.com/
trochę zdjęć : http://www.panzerpunkt.info/index.html
http://www.youtube.com/watch?v=InRDF_0l ... re=related
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Avatar użytkownika
SHERMAN222
 
Posty: 355
Dołączył(a): piątek, 24 czerwca 2011, 17:37
Lokalizacja: Bobrek


Powrót do Pojazdy cywilne - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości