Zanim przejde do prezentacji modelu polecam przeczytanie krotkiego wstepu
"Pierwszy OS"
W 1987 na trasach Rajdu Portugali debiutuje mlody hiszpanski kierowca. Prowadzony przez niego niefabryczny tylno-napedowy Ford Sierra RS Cosworth w barwach Marlboro po pierwszej probie osiaga najlepszy czas. Czy mozna sobie wyobrazic lepszy debiut w Rajdowych Mistrzostach Swiata? W sumie mozna, np. wygrany rajd... Niestety po 7 odcinkach specjalnych awarii ulega turbina i zaloga wycofuje sie z rajdu. Carlos Sainz i Luis Moya bo to oczywiscie o nich mowa wywolali spora burze wokol siebie potwierdzajac swoje umiejetnosci imponujac swietna jazda Fordem 1987 i 88 roku co zaowocowalo podpisaniem kontraktu z rozwijajaca sie Toyota juz w 1989 roku. Na efety tej wspolpracy nie trzeba bylo dlugo czekac bowiem Sainz zdobywa pierwszy tytul Mistrza Swiata juz w 1990 roku.

36. Tour de Corse - Rallye de France 1992

Poczatkiem maja 1992 na Francuskiej wyspe Korsyka znanej rajdowcom z ciasnych, kretych gorskich asfaltowych drog, Sainz przyjezdza jako lider klasyfikacji generalnej sezonu 92. Po zwyciestwie w poprzedniej edycji rajdu Francji jest naturalnie jednym z faworytow do zwyciestwa. Jedankze zly dobor opon na pierwszych odcinkach rajdu i znakomita postawa francuskich rywali szybko i bolesnie zweryfikowaly szanse Hiszpanskiej zalogi na zwyciestwo a nawet na podium...
Finalnie niedoscigniony okazal sie Didier Auriol w Lanci Super Delcie ktory po 618 osowych kilometrach wygral z przewaga 1:26 nad Delecourem w fordzie i 3:15 przed druga fabryczna Lancia prowadzona przez Bugalskiego. We Francji pelna radosc - cale podium zajete przez Francuskie ekipy ! Sainz w nieustannie ulepszanej Toyocie uplasowal sie po za podium na 4 miejscu ze strata 4 min i 33 sekund do lidera i 1:18 do 3 miejsca.
Finalnie Sainz wygral sezon 92 dajac pokaz rownej i szybkiej jazdy co bylo kluczem do sukcesu. Zaloga zwyciezyla w 4 eliminacjach co wystarczylo by zdobyc drugi mistrzoswski tytul, w porownaniu do Auriola ktory zwyciezal w poszczegolnych eliminacjah az 6 razy ale niestety system rotacyji kierowcow i pech uniemozliwily Francuzowi pokonanie Hiszpana...

Model
Na pewno kazdy kto przeczytal nazwe producenta miniatury w temacie zastanawia sie co to takiego H.T.S.R. ? Nie da sie jednoznacznie okreslic firmy na ktorej podstawie model powstal dlatego zdecydowalem sie na napisanie skrutow glownych firm z ktorych to czesci zlozylem jedna calosc... Oto one:
H - Hasegawa ( nadwozie, plyta podlogowa, elementy wnetrza)
T - Tamiya ( zawieszenie, siatki, elementy wnetrza)
S - SHUNKO ( naklejki )
R- Racing43 ( felgi, elementy nadwozia, elementy wnetrza )
O modelu raczej nie ma sensu zebym sie rozpisywal... Wszystko zostalo powiedziane i pokazane w watku warsztatowym.
Cala relacje poczawszy od pierwszej strony znajdziecie pod tym adresem:
http://www.modelowanie.fora.pl/auta-spo ... ,2055.html
W ramach podsumowania powiem tylko ze nie polecam budowy modelu na bazie Hasegawy. Dlaczego? Poogladajcie warsztat, dodajcie siedem miesiecy i to bedzie odpowiedz...
Nie pozostaje mi nic innego jak tylko zaprosic Was do zobaczenia efeku koncowego i oceny mojej pracy:































Na koniec dwie fotki na klasycznym bialym tle:


Mam nadzieje ze galeria przypadnie wam do gustu.
Pozdrawiam
Krzysztof
Szpakowski








