Muscle Car – Mercury Cougar 1969 | 1:25 | AMT
W okresie międzywojennym Ford, dla zamożnej klienteli, produkował samochody pod należącą do niego marką Lincon. Były to dwie skrajności. Syn Forda, Edsel utworzył więc trzecią markę, pośrednią, mającą konkurować z Oldsmobilem, Buickiem czy DeSoto. Wszystkie modele Mercury projektowane był na bazie podstawowych modeli Forda.
Nie inaczej więc stało się z niezmiernie popularnym Mustangiem. Jego bardziej ekskluzywną wersję pod marką Mercury nazwano Cougar.
Pomimo zastosowania ramy i podstawowych elementów konstrukcji Mustanga, w Cougarze powiększono rozstaw osi o 3 cale. Do napędu zaś stosowano wyłącznie silniki V8 (od 5,8 dm3).
Wnętrze wykonywano z najwyżej jakości materiałów oraz zastosowano dodatkowe jego wygłuszenie.
W wyglądzie zewnętrznym zastosowano bardzo modne w owym czasie zamykane reflektory przednie
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KiuVi1oNAuw[/youtube]
oraz lampy tylne w których kierunkowskazy posiadały specjalny system sekwencyjny:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GADTnuF6or8[/youtube]
Model, którego relacja z budowy znajduje się tutaj
przedstawia wersję z 1969 roku wyposażoną w silnik 428 Cobra Jet o pojemności 7 litrów i mocy 335 koni mechanicznych. Napęd przekazywany był na koła tylne za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów.
black_0001.jpg)

Nie inaczej więc stało się z niezmiernie popularnym Mustangiem. Jego bardziej ekskluzywną wersję pod marką Mercury nazwano Cougar.
Pomimo zastosowania ramy i podstawowych elementów konstrukcji Mustanga, w Cougarze powiększono rozstaw osi o 3 cale. Do napędu zaś stosowano wyłącznie silniki V8 (od 5,8 dm3).
Wnętrze wykonywano z najwyżej jakości materiałów oraz zastosowano dodatkowe jego wygłuszenie.
W wyglądzie zewnętrznym zastosowano bardzo modne w owym czasie zamykane reflektory przednie
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KiuVi1oNAuw[/youtube]
oraz lampy tylne w których kierunkowskazy posiadały specjalny system sekwencyjny:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GADTnuF6or8[/youtube]
Model, którego relacja z budowy znajduje się tutaj
przedstawia wersję z 1969 roku wyposażoną w silnik 428 Cobra Jet o pojemności 7 litrów i mocy 335 koni mechanicznych. Napęd przekazywany był na koła tylne za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów.
black_0001.jpg)



white_0012(800).jpg)
white_chassis_0001(1024).jpg)
white_chassis_0002(1024).jpg)
white_0001(1024).jpg)











