Lancia Delta (Monte Carlo 93) Sainz/Moya 1:24 Hasegawa

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Lancia Delta (Monte Carlo 93) Sainz/Moya 1:24 Hasegawa

Postprzez szpaku86 » środa, 24 grudnia 2014, 17:52

Witam !

Jako ze jest to galeria dotycząca samochodu z numerem jeden z inauguracyjnego rajdu w sezonie 93 to na początek kilka słów wprowadzenia.

REWOLUCYJNY SEZON

Rajdowe Mistrzostwa Świata w roku 1993 przeszły największą zmianę od czasów zakazu startów grupy B. Zmieniło się wiele przepisów jak np. podniesiono wymaganą wagę minimalna samochodów, wprowadzono zwężki które teoretycznie miały ograniczać dopływ powietrza do turbosprężarek i w rezultacie auta miały dysponować mocą 300 km,
nieoficjalnie mówiło się jednak ze auta i tak dysponują mocą rzędu 400 koni...). Kolejna bardzo ważna zmiana w przepisach to limit na niektóre części oraz ograniczone strefy serwisowania rajdówek. W odróżnieniu od poprzednich lat załoga w przypadku awarii nie mogła wezwać pomocy serwisowej tylko musiała uporać się z usterką sama by doprowadzić pojazd do wyznaczonej strefy serwisowej.
Wszystkie nowinki przepisowe zdecydowanie uatrakcyjniły rywalizacje. Ale to oczywiście nie koniec zmian jakie nastąpiły w sezonie 93.
Jedną z największych rewolucji było wycofanie się fabrycznego zespołu Lancii. Od tej pory tymi samochodami rywalizowały jedynie prywatne zespoły mniej lub bardziej wpierane przez Lancie.

Obrazek
Obrazek
Jolly Club

Obrazek
Obrazek
Astra Team


Sezon 93 to również rok wielu debiutów nowych samochodów na trasach rajdowych.
Ford zastąpił Sierrę nowym modelem escort cosworth;

Obrazek


Mitsubishi zastąpiło wysłużonego Galanta nowym Lancerem:

Obrazek

Do rywalizacji w pełnym cyklu mistrzostw dołączył zespól Subaru-Prodrive sponsorowany po raz pierwszy przez 555 ze sprawdzonym i zaprawionym w bojach modelem Legacy jak również w końcowej części sezonu swój debiut miała Impreza.

Obrazek
Obrazek

Toyota pozostała przy udoskonalonym modelu Celicy ST-185.

Obrazek

Jednak Sezon 93 to nie tylko zmiany w regulaminie i nowe samochody, to również jeden z ostatnich sezonów kiedy rywalizowało ze sobą tak wielu znakomitych kierowców. Z jednej strony Mistrzowie Świata i bardzo doświadczeni kierowcy tacy jak Kankkunen, Biasion, Sainz, Vatanen, Alen, Auriol a z drugiej młodzi kierowcy pukający do drzwi sławy czyli McRae, Delecour, Liatti czy Makinen.
Wszystkie te czynniki stworzyły jeden z niezapomnianych i najlepszych sezonów w historii WRC.

NIEWYKORZYSTANA SZANSA

Mimo ze z perspektywy kibiców rok 1993 był wspaniały to Carlos Sainz pewnie myśli o tym sezonie w zupełnie odmienny sposób...
W nagrodę za zdobycie drugiego mistrzostwa świata dla Toyot EL Matador otrzymał wymówienie umowy z zespołem...
Wszystko za sprawa podpisania Przez TTE lukratywnej umowy z Castrolem, dla przypomnienia Sainz sponsorowany był przez Hiszpański koncern zajmujący się przetwórstwem ropy naftowej i gazu ziemnego Repsol i w rezultacie wystąpił konflikt interesów.
Carlos musiał szukać nowego teamu i w finalnie trafił do prywatnego zespołu JOLLY CLUB który w owych latach najbliżej współpracował z Lancią.
Zespól dysponował oczywiście ostatnią ewolucja delty która była niesamowicie udanym i sukcesywnym samochodem rajdowym, świadczy o tym choćby fakt ze w sezonie 92 Auriol, Kankunen i Andrea Aghini wygrali łącznie 7 rajdów ustępując jedynie 4 razy Sainzowi w Celice.
Kolejnym pozytywnym aspektem było wpompowanie w zespól sporych pieniędzy przez Repsola który to teraz stał się głównym sponsorem. Niestety Carlos niewykorzystań potencjału jakim dysponował... Początek sezonu był kiepski, a o końcówce to aż szkoda gadać...
Jeszcze Przed rajdem Monte Carlo Sainz deklarował ze potraktuje ten rajd szkoleniowo i testowo, i faktycznie zaczął od testowania wytrzymałości Lancii na dochowanie... Rajd Portugali to zacięta walka El Matadora o podium, jeden błąd i totalna kasacja auta, widać dalej testował wytrzymałość Lancii na zderzenia...
Przełom nastąpił we Francji i Grecji gdzie Carlos dojechał na kolejno 4 i 2 pozycji. Reszta sezonu to usterki samochodu i wypadki, dodam ze w Nowej Zelandii po serii usterek i problemów z ustawieniami samochodu załoga w dwóch ostatnich dniach rajdu notowała imponujące wyniki i finalnie zakończyła Rajd na 4 miejscu.

MONTE CARLO 93

Jak już wspomniałem Sainz traktował rajd ''testowo'' i na początku szło całkiem nie najgorzej. Musze wspomnieć ze moim zdaniem Lancia w barwach repsola wyglądała niesamowicie pięknie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Później niestety stało się to...:

Obrazek

Mechanikom udało się jednak uporać z uszkodzeniami wiec Załoga zdołała kontynuować rajd ciągle jednak napotykając na przeszkody...

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Finalnie Sainz i Moya ukończyli rajd na 14 pozycji.

Rewitalizacja

Ci z Kolegów którzy zaglądali na warsztat wiedza ze ten projekt to odnowiony model z czasów moich modelarskich początków... Przyznam ze odnawianie modelu okazało się bardziej wymagające niżeli budowanie go od podstaw dlatego tez realizacja zajęła mi o wiele więcej czasu niż początkowo zakładałem. A teraz żeby nie przeciągać oto efekt finalny odnowy Lancii :

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na koniec chciałbym życzyć wszystkim zdrowych i wesołych świat, wielu zrealizowanych projektów modelarskich w przyszłym roku, no i oczywiście czasu na modelowanie !!

Pozdrawiam
Krzysztof
Szpakowski
Avatar użytkownika
szpaku86
 
Posty: 347
Dołączył(a): środa, 8 lutego 2012, 18:59

Reklama

Re: Lancia Delta (Monte Carlo 93) Sainz/Moya 1:24 Hasegawa

Postprzez STI22B » czwartek, 25 grudnia 2014, 20:15

Delta wygląda rewelacyjnie, piękne malowanie, lśniący lakier i wspaniale dopracowane felgi. Wielkie brawa Krzyśku za tą renowację, tak jak już pisałem Repsolówka może zająć równorzędne miejsce obok Astry.
Projekty na warsztacie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 243
Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2009, 22:55
Lokalizacja: Hecznarowice, koło Bielska-Białej

Re: Lancia Delta (Monte Carlo 93) Sainz/Moya 1:24 Hasegawa

Postprzez powerpablo » sobota, 27 grudnia 2014, 13:49

Tylko pogratulować Krzychu pięknego modelu.
Na prawdę renowacja udana i prezentuję się DELTA znakomicie.

pozdrawiam
Paweł
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
powerpablo
 
Posty: 809
Dołączył(a): środa, 2 września 2009, 21:41
Lokalizacja: Łomża

Re: Lancia Delta (Monte Carlo 93) Sainz/Moya 1:24 Hasegawa

Postprzez spiton » sobota, 27 grudnia 2014, 14:24

Klasa. Zdjęcia tylko odrobinę ciemne.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 01:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Lancia Delta (Monte Carlo 93) Sainz/Moya 1:24 Hasegawa

Postprzez szpaku86 » poniedziałek, 21 września 2015, 10:45

Witam !

Całkiem niedawno spełniło się jedno z moich marzeń jako fana i entuzjasty rajdów z lat 90-siatych i po raz pierwszy miałem okazje zobaczyć na żywo prawdziwa Lancie Delte w barwach Repsola.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I na koniec Lancia i Ja...

Obrazek

Pozdrawiam
Krzysztof
Avatar użytkownika
szpaku86
 
Posty: 347
Dołączył(a): środa, 8 lutego 2012, 18:59

Re: Lancia Delta (Monte Carlo 93) Sainz/Moya 1:24 Hasegawa

Postprzez Seweryn » poniedziałek, 21 września 2015, 14:59

To jest autentyczna Lancia Jolly Clubu?
Seweryn
Avatar użytkownika
Seweryn
 
Posty: 2078
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 20:05
Lokalizacja: Ustroń

Re: Lancia Delta (Monte Carlo 93) Sainz/Moya 1:24 Hasegawa

Postprzez szpaku86 » wtorek, 22 września 2015, 02:28

Z tego co wiem to byłe auto Sainza, potem wykorzystywane w innych rajdach, po czym po latach znów powróciło do oryginalnego malowania. Części takie jak wydech, haki od holowania, osłona pod silnikiem czy umiejscowienie tylnych chlapaczy uległy zmianie, aczkolwiek obecny właściciel dokłada wszelkich starań by auto powróciło do oryginalnego stanu.
Avatar użytkownika
szpaku86
 
Posty: 347
Dołączył(a): środa, 8 lutego 2012, 18:59


Powrót do Pojazdy cywilne - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości