Nie wiem Erni. Myśle, że w tym roku. To wszystko nie jest niestety takie proste jak się wydaje
Teraz jedynie potrzebuję wytrawić serię blach (mam już przygotowane-poprawki były nanoszone na bieżąco-mam nadz. że nie będzie błędów) oraz brakujących odlewów (np. tylnej osłony plastikowej silnika-podwieszanej do kabiny od tyłu). Odlewy robi znajomy, znajomego, ja teraz złamałem nogę więc nawet nie mogę się z nim spotkać by przekazać mu matki-bo formy się zużyły)
Prace idą wolno (przynajmniej szły
), ponieważ było dużo elementów do poprawienia, co wiązało się z wykonaniem nowych detali trawionych, poza tym odlewy wykonują się od września
. Na obecną chwilę tak wyglądają prace nad Kamazem. Generalnie jest gotowy do malowania, lecz kiedy to nastąpi-nie wiem bo równolegle powstaje projekt Kraz 256 (wywrotka) a doszło jeszcze urządzenie KAP2000 do asfaltu lanego (by było co przypiąć do Ursusa z TB Models). Nie mam jeszcze gotowych zestawów.
Model jest prototypowy, nieuniknione było np. cięcie i przedłużanie ramy (by zniwelować błedy ICM), w międzyczasie pojawiły się pomysły na dodatkowe elementy, sporo z nich trzeba było poprawiać w trakcie prac i robić od nowa, ale przynajmniej model będę mógł wykończyć i praca nie poszła na próżno (zdołałem ustrzec się przed rażącymi błędami, przekreślającymi całość dotychczasowych prac).
To jest pierwszy mój projekt tego typu-zawsze robiłem modele kolejowe, też od podstaw, lecz to jest niebo a ziemia.
Jak widać model jest zdetalowany.
Będę jeszcze chciał obkleić kiper od środka by zaimitować blachę oraz by zakryć ślady po lutowaniu i wyrównać plastikowy rant.
W kabinie dojdą jeszcze siedzenia, tablica rozdzielcza z trawioną ramką zegarów oraz kliszą z przyrządami, parę detali jak wycieraczki, poręcze...
Ponieważ pióra resorów są blaszane, trzeba było pokusić się o elastyczne zawieszenie oraz skręcane koła
przez co wszystkie połączenia przegubów itp. należało wykonać jako ruchome.
Wszystkie szare elementy to części z fabrycznego zestawu ICM, jasno-beżowe to odlewy żywiczne z żywicy Smooth Cast (najlepsza żywica na rynku), metalowe to blaszki fototrawione, a srebrne ślady to cyna lutownicza.