Strona 1 z 4

Macchi C.205 Veltro 1:48 HASEGAWA

PostNapisane: niedziela, 14 sierpnia 2011, 22:17
przez bARTZ
Witam ponownie! Wreszcie udało mi się kupić 205 z Hasegawy, więc Folgore idzie chwilowo w kąt. Dostane kiedyś weny to jeszcze do niego wrócę. W każdym razie 205 zaczęte, teraz nie ma odwrotu... :)
Póki co użyje dodatkowo trochę elementów które zostały mi z 202 i kokpit z SBS (częściowo już nawet wklejony). Co do malowania (a nawet serii) to jeszcze się nie zastanawiałem, może pudełkowe w wianki to się okażę w trakcie.

Na razie ponitowałem kadłub, wkleiłem boki kabiny i powoli zabieram się za przedział silnikowy.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
A tu już pomalowana tablica przyrządów (jeszcze parę poprawek i gotowa do montażu)
Obrazek
no i boki kabiny
Obrazek
Obrazek
i jeszcze trochę bebechów przedziału silnika
Obrazek
Obrazek

A teraz pytanie do lepiej zorientowanych czy tyla część silnika z osprzętem db-605A różnił się znacznie od tyłu db 601A? Muszę coś mu wcisnąć w nos a nie mam db-605 :-/

Pozdrawiam Bartek.

Re: Macchi C.205 Veltro 1:48 HASEGAWA

PostNapisane: poniedziałek, 15 sierpnia 2011, 10:35
przez MIRO
Ładnie się zaczyna. Nie dziwię Ci się, że model Tauro poszedł w odstawkę, skoro dostałeś Hasegawę :mrgreen:

Zamiast kombinować z silnikiem zrób "sufit" wnęki podwozia. W 205 był to już ponoć standard. I zetnij izolator na garbie za kabiną. To, co jest w modelu, pasuje raczej do 202.

Re: Macchi C.205 Veltro 1:48 HASEGAWA

PostNapisane: poniedziałek, 15 sierpnia 2011, 11:39
przez bARTZ
Izolator na na razie zostawiłem choć też nie jestem do niego przekonany jeszcze pooglądam fotki. Jak mi się odechce to pewnie zrobię osłony w wnękach. Teraz mam ochotę trochę z tym powalczyć, zobaczymy co z tego wyjdzie :) . Zastanawiam się nad kolorem wnętrza Sbs proponuje zieloną kabinę ale chyba powinna być szara.

Re: Macchi C.205 Veltro 1:48 HASEGAWA

PostNapisane: poniedziałek, 15 sierpnia 2011, 21:29
przez MIRO
Tu masz jedną z propozycji malowania wnętrza. Szczerze mówiąc wydaje mi się nieco przekombinowana i pozostałbym przy zielonym.
Co do tego izolatora, to może faktycznie poczekaj do momentu wyboru malowania.

Re: Macchi C.205 Veltro 1:48 HASEGAWA

PostNapisane: poniedziałek, 15 sierpnia 2011, 21:44
przez bARTZ
Link ciekawy szkoda że po czesku choć co nieco można się domyśleć :) W każdym razie zostane chyba przy zielonym wariancie w końcu zapasy tego koloru nie mogły skończyć się z dnia na dzień. Izolator zostawiam, a jak nie znajdę szybko db605 to zamykam komory podwozia osłonami(komory chyba też zielone?)

Re: Macchi C.205 Veltro 1:48 HASEGAWA

PostNapisane: poniedziałek, 15 sierpnia 2011, 22:37
przez MIRO
bARTZ napisał(a):Link ciekawy szkoda że po czesku choć co nieco można się domyśleć :) W każdym razie zostane chyba przy zielonym wariancie w końcu zapasy tego koloru nie mogły skończyć się z dnia na dzień. Izolator zostawiam, a jak nie znajdę szybko db605 to zamykam komory podwozia osłonami(komory chyba też zielone?)


Widzisz, dlatego właśnie przy włoskich maszynach warto zdecydować się na samym początku na konkretne malowanie. Na tej podstawie można określić serię produkcyjną, a co za tym idzie wytwórcę i datę powstania danego samolotu, a to z kolei pozwala na przyjęcie sposobu malowania wnętrza.
Z dużą dozą prawdopodobieństwa można jednak przyjąć, że wnęka podwozia, jego pokrywy i golenie były malowane Grigio Azzurro Chiaro.
Taki sam problem jest z tym izolatorem. Niektóre Charty je miały, ale większość już nie. Brak (lub obecność) izolatora trudno dostrzec, ale łatwo to poznać po maszcie antenowym. Szeroki maszt (podobny do tego z Fiata G.55) oznacza, że izolatora nie było.
Co do silnika, to skoro bardzo sie upierasz to tak całkiem przypadkiem mam taki na zbyciu. Straszny shit, ale patrząc na twoje samozaparcie i zdolności, to wystrugasz z niego coś całkiem sympatycznego.

Re: Macchi C.205 Veltro 1:48 HASEGAWA

PostNapisane: wtorek, 16 sierpnia 2011, 11:29
przez bARTZ
Zostaje przy pudełkowym malowaniu z numerem bocznym 360 3 (51 stormo w instrukcji dane o samolotach są pozamieniane, chyba jakiś błąd wdarł się przy druku :-/ ). Jest przynajmniej jedno zdjęcie oryginału w którym widać cienki maszt wraz z izolatorem. III seria produkcyjna skrzydła z km. Silnik to jeszcze sprawa otwarta nie wiem czy bedzię chciało mi się go robić :P ( może właduje silnik zvezdy do bf-109 jak coś).

Re: Macchi C.205 Veltro 1:48 HASEGAWA

PostNapisane: wtorek, 16 sierpnia 2011, 16:58
przez Aleksander
bARTZ napisał(a):Silnik to jeszcze sprawa otwarta

Jak potrzebujesz, mam na zbyciu DB 605A/B Airesa. W razie czego daj znać na priv

Re: Macchi C.205 Veltro 1:48 HASEGAWA

PostNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2011, 12:22
przez bARTZ
Parę nowych fotek z kabiny, na razie lewa burta skończona nie długo biorę się za resztę i zamykam kadłub.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Pozdrawiam Bartek

Re: Macchi C.205 Veltro 1:48 HASEGAWA

PostNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2011, 19:47
przez Aleksander
Fajnie się zapowiada - bardzo mi się podoba "zdetalowanie" kokpitu. Chyba zachoruję na młodszego brata mojego "Folgore"!

Re: Macchi C.205 Veltro 1:48 HASEGAWA

PostNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2011, 22:45
przez bARTZ
Aleksander napisał(a):Chyba zachoruję na młodszego brata mojego "Folgore"!

Pewnie co bedzie tak sam na półce stał, italiańców nigdy dość :mrgreen:
Mała aktualizacja przed zamknięciem kadłuba, na razie o dziwo wszystko do siebie pasuje. Ogólnie produkt SBS'u jest naprawdę niezły, szkoda tylko że mało go będzie później widać... :-|

Całość już praktycznie na miejscu
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam!

Re: Macchi C.205 Veltro 1:48 HASEGAWA

PostNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2011, 23:14
przez Jacek Bzunek
Czy będzie płyta pancerna za fotelem?

Re: Macchi C.205 Veltro 1:48 HASEGAWA

PostNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2011, 23:36
przez bARTZ
Właśnie nie jestem pewny. Widziałem fotki jakiejś muzealnej 205 bez płyty :shock:(może gdzieś się zgubiła :mrgreen: ). Jak znajdę płytę która pierwotnie miała wylądować w 202 to pewnie ją jeszcze założę.

Re: Macchi C.205 Veltro 1:48 HASEGAWA

PostNapisane: piątek, 19 sierpnia 2011, 00:40
przez Jacek Bzunek
Płyty były standardem w późnych C.202 więc powinny być we wszystkich C.205. W zestawie SBS do C.202 nie ma płyty, jak jest w C.205 nie wiem.

Re: Macchi C.205 Veltro 1:48 HASEGAWA

PostNapisane: piątek, 19 sierpnia 2011, 22:46
przez bARTZ
W czeluściach pudła z niewykorzystanymi elementami znalazłem płytę pancerną z zestawu FM do 202. Co prawda pasowała średnio do kabiny, ale jakoś w końcu zamocowałem ją na miejscu. Dziwi trochę że w bardzo dokładnym przecież zestawie SBS'u nie dodano tej części. Chociaż w zasadzie fotel zasłania płytę na tyle dobrze że przy zamkniętym kadłubie będzie prawie nie widoczna. Tak to już wszystko zostawiam i biorę się powoli za resztę.
Obrazek

Pozdrawiam!