Strona 1 z 2

Kozak XVII wiek - Historic Art 54mm

PostNapisane: poniedziałek, 2 maja 2011, 19:17
przez Piotr Kalinowski
Witam wszystkich ogladających. Postanowiłem otworzyć wątek, będąc zasugerowanym przez jeden z postów rollingstonsa, w którym narzekał na niską aktywność warsztatową w dziale figurek.
Moja figurka to owoc pracy podczas kursu online, prowadzonego przez Fernando Ruiz'a na forum planetFigure.
Zamieszczam zdjęcie z ukończoną skórą.
Obrazek

Re: Kozak XVII wiek - Historic Art 54mm

PostNapisane: poniedziałek, 2 maja 2011, 20:21
przez rollingstones
Świetnie, pochwal się jak ...

Re: Kozak XVII wiek - Historic Art 54mm

PostNapisane: poniedziałek, 2 maja 2011, 22:44
przez Piotr Kalinowski
rollingstones napisał(a):Świetnie, pochwal się jak ...


Dzięki...

Całość malowana farbami Vallejo. Podkład to miks orange brown i khaki, z minimalnie większą ilością orange brown.
Następnie rozjaśnionym przez basic skintone kolorem podstawowym, zwanym dalej H1, malowałem jasne cienie: poliki, podbródek, nos, skóra nad górną wargą ust,wgłębienia przy polikach (tuż nad wąsami), czoło oraz łysina.
Kolejny etap to malowanie pierwszej warstwy ciemnych cieni. Do tego etapu użyłem koloru podstawowego przyciemnionego przez burnt cadmium red, zwanym dalej S1. Malowany w miejscach: podbródek, wgłębienie pod dolną wargą ust, dolna część nosa, policzki mniej więcej od wystającej kości policzkowej do żuchwy oraz powieki.

Jest to pierwszy krok, który daje obraz światła i cieni układających się na twarzy figurki.

Następnie rozjaśniam H1 dodając ponownie basic skintone z odrobiną ivory i maluję w miejscach uwydatnionych przez pierwszą warstwę światła, zmniejszając tylko obszar, aby wyraźnie widziec granicę pomiędzy H1 i H2.
Analogicznie postępujemy w przypadku ciemnych cieni. Z tym, że S1 przyciemniony jest przez większą ilość burnt cadmium red i odrobiną prussian blue.

Mając naniesione odcienie H1, H2 oraz S1, S2 maluję ektremalne ciemne cienie: pod nosem, górne powieki oraz wgłębienia łączące polik z górną wargą ust. Kolor użyty na tym etapie to S2 pociemniony większą ilość prussian blue.

Teraz najtrudniejszy etap i zarazem najbardziej przyjemny. Malowanie gładkich przejść na granicach kolorów.
Podczas wygładzania maluję też ekstremalne odbicia światła miksem basic skintone oraz ivory. Wystarczy przygotować wszystkie kolory użyte do tej pory na palecie. W moim przypadku potrzebowałem odcieni o różnej konsystencji farby, od konsystencji mleka po zabarwioną wodę. Efekt płynnego przejścia kolorów malowany jest za pomocą wielu warstw. Wystarczy pamiętać o nienabieraniu za wiele farby na włosie pędzelka oraz odciągnąć nadmiar wody oraz farby na papierowym ręczniku kuchennym. Oczywiście pędzle tworzące idealnie ostrą końcówkę pomagają, szczególnie na tak małych obszarach jak twarz figurki w skali 54mm.

Chętnie odpowiem na jakiekolwiek pytania, w miarę wiedzy oczywiście :)

Re: Kozak XVII wiek - Historic Art 54mm

PostNapisane: poniedziałek, 2 maja 2011, 23:05
przez Nugget
Dzięki.

Re: Kozak XVII wiek - Historic Art 54mm

PostNapisane: środa, 11 maja 2011, 22:46
przez Piotr Kalinowski
Zdjęcie z postępu prac nad koszulą. Tors uważam za skończony, aczkolwiek mogę nanieść małe korekty tu i ówdzie. Na ramionach położona pierwsza warstawa jasnych cieni.
Ogólnie poszukiwałem koloru o odcieniu zimnej bieli. Mam nadzieję, że się udało.
Obrazek

Re: Kozak XVII wiek - Historic Art 54mm

PostNapisane: środa, 11 maja 2011, 22:51
przez Przemysław Szymczyk
Świetne!

Re: Kozak XVII wiek - Historic Art 54mm

PostNapisane: czwartek, 12 maja 2011, 09:21
przez Archelaos
Wygląda super!

Re: Kozak XVII wiek - Historic Art 54mm

PostNapisane: poniedziałek, 16 maja 2011, 09:04
przez Piotr Kalinowski
Dzięki za miłe słowe.
Popracowałem ostatnio trochę nad koszulą. Naniosłem cienie na rękawach i poprawiłem przód koszuli. Myślę, że teraz nabrał większej głębi. Dla oceny różnicy porównałem zdjęcia z obydwu etapów:

Obrazek

Re: Kozak XVII wiek - Historic Art 54mm

PostNapisane: czwartek, 26 maja 2011, 11:16
przez LordDisneyland
Fajnie to wygląda, ale kłóci się z moim wyobrażeniem Kozaka ;o) Chłop zbuntowany , z cepem najwyraźniej nie do omłotów stworzonym, a tu taki czyścioch? Żadną juchą nie obryzgan? No chyba, że na wesele się wybiera...

Re: Kozak XVII wiek - Historic Art 54mm

PostNapisane: czwartek, 26 maja 2011, 16:39
przez Nugget
Piotr Kalinowski napisał(a): Efekt płynnego przejścia kolorów malowany jest za pomocą wielu warstw

Warstw, jakiego koloru, i gdzie kładzionego ?

Re: Kozak XVII wiek - Historic Art 54mm

PostNapisane: czwartek, 26 maja 2011, 17:11
przez spiton
Myślałem cały czas, że jest większy.
Bardzo jestem ciekaw efektu finalnego.

Re: Kozak XVII wiek - Historic Art 54mm

PostNapisane: czwartek, 26 maja 2011, 23:16
przez Piotr Kalinowski
LordDisneyland napisał(a):Fajnie to wygląda, ale kłóci się z moim wyobrażeniem Kozaka ;o) Chłop zbuntowany , z cepem najwyraźniej nie do omłotów stworzonym, a tu taki czyścioch? Żadną juchą nie obryzgan? No chyba, że na wesele się wybiera...


Dzięki. W sumie do końca projektu mam dalej jak bliżej. W kilka miejscach na pewno go przykurzę. Szczególnie na etapie zespalania z podstawką. Na pewno nie ma mowy o krwi.

Nugget napisał(a):
Piotr Kalinowski napisał(a):Efekt płynnego przejścia kolorów malowany jest za pomocą wielu warstw

Warstw, jakiego koloru, i gdzie kładzionego ?


Dla przykładu opiszę to na kolorze czarnym i białym. Mając ostre przejście przy połączeniu kolorów można je wygładzić malując kilka warstw czarnym kolorem (rzadka konsystencja farby) na krawędzi białego, a następnie poprawiając białym a podobnej konsystencji tym samym sposobem.

spiton napisał(a):Myślałem cały czas, że jest większy.
Bardzo jestem ciekaw efektu finalnego.


Mogę postawić obok niego figurkę w 1/35 dla porównania skali, jakbyś chciał.

Re: Kozak XVII wiek - Historic Art 54mm

PostNapisane: czwartek, 26 maja 2011, 23:49
przez spiton
Nie skumałem tego jak zrobić tak miękkie cieniowanie jak na koszuli Twojego kozaka, ale efekt jest naprawdę imponujący !!

Re: Kozak XVII wiek - Historic Art 54mm

PostNapisane: piątek, 27 maja 2011, 00:19
przez Piotr Kalinowski
Nie sugeruj się opisem wygładzania przejśc kolorów, gdzie użyłem koloru czarnego i białego jako przykładu. Przy malowaniu koszuli używałem tylko śladowe ilości czarnego.

W przykładzie chodzi o to, aby pomalować kwadrat na pół, białym i czarnym kolorem. Później w celu rozmycia granicy kolorów nanosimy czarny na biały w kilku warstwach, a następnie w tym samym miejscu biały. Co najważniejsze to aby kolory były mocno rozrzadzone. Wystarczy nabrać farby tylko na czubek pędzelka i do tego nadmiar wody odprowadzić na ręcznik papierowy, tetrę czy też kawałek bawełnianej koszulki.

Re: Kozak XVII wiek - Historic Art 54mm

PostNapisane: piątek, 27 maja 2011, 14:40
przez Nugget
Dzięki, proszę pokaż tą skalę, bardzo jestem ciekawy, jak ten kozak jest duży.