Klaus Schuh - MG Gunner

Relacje z budowy, porady, zestawy, nowości dotyczące figurek - to właśnie tutaj.

Moderator: xenomorph

Klaus Schuh - MG Gunner

Postprzez wapel » piątek, 2 listopada 2012, 17:27

Pewnie wielu z Was zna to zdjęcie:
Obrazek
Zostało zrobione 9.06.1944 niedaleko Caen, przedstawia strzelca karabinu maszynowego Klausa Schuh z 12 Dywizji Pancernej SS "Hitlerjugend". W tym miejscu zrobiono jeszcze parę zdjęć na którym widać ten oddział. Na przykład takie:
Obrazek
Widać na nim mężczyznę o nazwisku Otto Funk, amunicyjnego Schuha, którego nota bene widać w tle.
Funk przeżył wojnę, Schuh zginął podczas akcji dwa tygodnie później (26.06.1944)
Może podchodzę do tematu trochę za ambitnie ( nie ma to jak skok na głęboką wodę), ale chcę spróbować wykonać figurkę przedstawiającą Schuh'a w skali 1:35. Liczę na pomoc i uwagi bardziej doświadczonych kolegów. Wykonam go na szkielecie drucianym pokrytym masą wamodu, a na to pójdzie Magic Sculp. Jednak póki nie skończę mojego Pacyfiku będę to robił okazjonalnie.
Na razie zrobiłem sobie bazę do dalszych prac:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Próbowałem wykonać go w pozycji kontrapostu, jak wyjdzie - zobaczymy.
Ostatnio edytowano sobota, 3 listopada 2012, 01:10 przez wapel, łącznie edytowano 1 raz
Gładko tak, lekko tak toczy się w dal,
Jak gdyby to była piłeczka, nie stal,
Nie ciężka maszyna zziajana, zdyszana,
Lecz fraszka, igraszka, zabawka blaszana.

pozdrawiam, Paweł
Avatar użytkownika
wapel
 
Posty: 887
Dołączył(a): czwartek, 28 października 2010, 10:55
Lokalizacja: Wejherowo/Gdańsk

Reklama

Re: Klaus Schuh - MG Gunner

Postprzez siara1939 » piątek, 2 listopada 2012, 19:01

Takich warsztatow nigdy za duzo, wiec z checia popatrze.
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 12:19

Re: Klaus Schuh - MG Gunner

Postprzez rob » piątek, 2 listopada 2012, 23:24

Miło popatrzeć.
Ja zaczynam przeważnie od patyczków(rurek) po lodach łączonych drutem.
Mam wtedy odcinki sztywne (kość) i giętkie łączenia czyli przeguby.
Łatwo wtedy zachować proporcje ustalając pozę figurki ale to taki mój patent...
Czekam niecierpliwie na ciąg dalszy.
Architektura, figurki, gadżety…
…i co mi w ten zakuty łeb wpadnie!
ROB
Avatar użytkownika
rob
 
Posty: 200
Dołączył(a): wtorek, 18 listopada 2008, 15:38
Lokalizacja: wielkopolska

Re: Klaus Schuh - MG Gunner

Postprzez wapel » środa, 7 listopada 2012, 19:41

Walczę dalej - wciągnęło mnie to. Głowa horneta, reszta własna. Pokryłem sobie postać podkładem vallejo żeby podkreślić fakturę i wyszło trochę nierówno. Nie wiem czy to się potem szlifuje czy jak... zobaczymy co będzie dalej.
Kupiłem sobie magic sculpa i powiem, że czego innego się spodziewałem. Masa miała na początku mocno się lepić do wszystkiego tymczasem jest bardzo woskowata (to przez ten ciemniejszy składnik) - ciężko dokładać nowe kawałki. Jednak do wszystkiego idzie się przyzwyczaić, więc się przyzwyczajam ;o)

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Gładko tak, lekko tak toczy się w dal,
Jak gdyby to była piłeczka, nie stal,
Nie ciężka maszyna zziajana, zdyszana,
Lecz fraszka, igraszka, zabawka blaszana.

pozdrawiam, Paweł
Avatar użytkownika
wapel
 
Posty: 887
Dołączył(a): czwartek, 28 października 2010, 10:55
Lokalizacja: Wejherowo/Gdańsk

Re: Klaus Schuh - MG Gunner

Postprzez Radek Pituch » środa, 7 listopada 2012, 19:58

Trzeba trochę potrenować, oswoić się z właściwościami medium i z czasem poczujesz różnicę. Jeśli chodzi o lepkość magika to akurat jest ona jego zaletą, fałdy można wygniatać w zasadzie bez konieczności nawilżania narzędzi. Myślę, że u Ciebie problemem jest brak wygładzenia powierzchni podczas rzeźbienia, przygotuj sobie cienki pędzel (000 wystarczy) i maczaj go w wodzie, gładząc figurę na bieżąco. To co do tej pory uzyskałeś nie wygląda niestety dobrze.
Figurkę rzeźb etapami, zrób jedną nogawkę, poczekaj aż masa zastygnie i rób kolejne elementy ubioru. Nic na szybko bo tylko przyprawisz się o frustrację z braku dobrych efektów. Wybrałeś sobie dość trudną pozę - luźną, zmęczoną, na dodatek w mundurze, który jest obszerny i kamufluje budowę anatomiczną człowieka. Tak na pierwszy rzut oka widać, że zaburzone są proporcje postaci, prawe kolano zgięte jest za wysoko, tors za masywny, klatka zbyt wypięta, w przypadku takiej pozy powinna być zapadnięta, d.. za chuda. Jeśli mogę jeszcze doradzić, na początek wybierać najlepiej wyważone pozy, pokazujące sylwetkę w miarę symetryczną, tak najprościej będzie nauczyć się i zarysu anatomicznego ciała i anatomii fałdów ;)
Avatar użytkownika
Radek Pituch
 
Posty: 2152
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klaus Schuh - MG Gunner

Postprzez Paweł Leszczyński » środa, 7 listopada 2012, 20:00

Wygląda fajnie, ale widać ślady po narzędziach, czeka Cię dalsza obróbka (szlifowanie). nie przesadź z długością szyi :) Nie zrobiłeś szwów mundurowych?

MS-po rozrobieniu w proporcji pół na pół jest lepki i lepi się więc nie wiem czemu u Ciebie jest problem.
Osobiście na samym początku nakładam masę , wygładzam mokrym miękkim pędzlem, odczekuję parę minut aż podeschnie, robię wstępne fałdy (metalowe narzędzia oraz dobrze oszlifowane drewniane moczone co chwila w wodzie) trzeba wyłapać moment tak by MS się nie rozmakał za bardzo a narzędzia nie przyklejały. Po wstępnych fałdkach, odczekuję aż MS stężeje na tyle by mokre narzędzia wygładzały go bez uszkodzeń.
Avatar użytkownika
Paweł Leszczyński
 
Posty: 1935
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 22:12
Lokalizacja: Olesno

Re: Klaus Schuh - MG Gunner

Postprzez wapel » środa, 7 listopada 2012, 20:43

Radku dzięki za krytykę. Zwróciłeś mi uwagę na pewne błędy - postaram się je naprawić, nic jeszcze nie jest stracone.
Radek Pituch napisał(a):Trzeba trochę potrenować, oswoić się z właściwościami medium i z czasem poczujesz różnicę

wiadomo, trening czyni mistrza - nie inaczej.
Radek Pituch napisał(a):Figurkę rzeźb etapami, zrób jedną nogawkę, poczekaj aż masa zastygnie i rób kolejne elementy ubioru. Nic na szybko bo tylko przyprawisz się o frustrację z braku dobrych efektów.

Nikt tu się nie będzie frustrował - jestem cierpliwy ;o)
Radek Pituch napisał(a):Wybrałeś sobie dość trudną pozę - luźną, zmęczoną, na dodatek w mundurze, który jest obszerny i kamufluje budowę anatomiczną człowieka.

Radek Pituch napisał(a):Jeśli mogę jeszcze doradzić, na początek wybierać najlepiej wyważone pozy

Wiem o tym, ale po prostu spodobało mi się to zdjęcie. Można uczyć się pływania od głębokiej wody ;o) (no ale można przez to utonąć). Zawsze podchodziłem do tego tak, że czego się nauczę teraz, zaowocuje w przyszłości, więc od razu na pierwszych modelach uczyłem się washy, filtrów, zaraz potem pełen zestaw blaszek:)
Radek Pituch napisał(a):Tak na pierwszy rzut oka widać, że zaburzone są proporcje postaci, prawe kolano zgięte jest za wysoko, tors za masywny, klatka zbyt wypięta, w przypadku takiej pozy powinna być zapadnięta, d.. za chuda.

Popracuję nad tym, myślę że uda się coś jeszcze z tym zrobić.
Paweł Leszczyński napisał(a):nie przesadź z długością szyi

myślę, że jak dodam jeszcze trochę w barkach oraz dojdzie stojący kołnierz to powinno być ok.
Paweł Leszczyński napisał(a):MS-po rozrobieniu w proporcji pół na pół jest lepki i lepi się więc nie wiem czemu u Ciebie jest problem.

nie wiem - robię idealnie pół na pół i jest woskowaty. Na opakowaniu napisano "nowa formuła", może to przez to? nie miałem styczności z innymi.
Dzięki chłopaki, czekam na dalsze wskazówki w miarę postępów moich prac.
Gładko tak, lekko tak toczy się w dal,
Jak gdyby to była piłeczka, nie stal,
Nie ciężka maszyna zziajana, zdyszana,
Lecz fraszka, igraszka, zabawka blaszana.

pozdrawiam, Paweł
Avatar użytkownika
wapel
 
Posty: 887
Dołączył(a): czwartek, 28 października 2010, 10:55
Lokalizacja: Wejherowo/Gdańsk

Re: Klaus Schuh - MG Gunner

Postprzez Soris000 » środa, 7 listopada 2012, 21:44

Jeśli chcesz, to zapraszam do mnie do firmy w Gdyni. Mamy tu kilku rzeźbiarzy, to może coś podpatrzysz.
Avatar użytkownika
Soris000
 
Posty: 1405
Dołączył(a): sobota, 3 stycznia 2009, 14:18
Lokalizacja: Sopot

Re: Klaus Schuh - MG Gunner

Postprzez KFS-miniatures » środa, 7 listopada 2012, 22:31

wapel napisał(a):Na opakowaniu napisano "nowa formuła", może to przez to?


moze tez być nowa formuła i przeterminowany produkt..
mi sie już trafił trefny magic sculp. i wiem, ze nigdy wiecej nie sięgne po tę masę konfekcjonowan,ą przez rodzimych sprzedawców..
Obrazek
Avatar użytkownika
KFS-miniatures
 
Posty: 572
Dołączył(a): czwartek, 6 października 2011, 00:12

Re: Klaus Schuh - MG Gunner

Postprzez Paweł Leszczyński » środa, 7 listopada 2012, 22:43

KFS-miniatures napisał(a):...tę masę konfekcjonowan,ą przez rodzimych sprzedawców..

Na GS też uważaj.

Ta nowa formuła MS ma zapobiegać jego krystalizacji.
Avatar użytkownika
Paweł Leszczyński
 
Posty: 1935
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 22:12
Lokalizacja: Olesno

Re: Klaus Schuh - MG Gunner

Postprzez wapel » niedziela, 11 listopada 2012, 23:06

Poprawiłem tu i ówdzie - to co Radek sugerował. Zdjąłem z klaty, dorzuciłem w gaciach itd. Oceńcie sami.
Obrazek

Obrazek

i z oporządzeniem:
Obrazek

Obrazek
Gładko tak, lekko tak toczy się w dal,
Jak gdyby to była piłeczka, nie stal,
Nie ciężka maszyna zziajana, zdyszana,
Lecz fraszka, igraszka, zabawka blaszana.

pozdrawiam, Paweł
Avatar użytkownika
wapel
 
Posty: 887
Dołączył(a): czwartek, 28 października 2010, 10:55
Lokalizacja: Wejherowo/Gdańsk

Re: Klaus Schuh - MG Gunner

Postprzez Paweł Leszczyński » poniedziałek, 12 listopada 2012, 00:56

Kurde dla mnie gorzej niż poprzednio i nie chodzi mi o proporcje ale o rzeźbę fald na mundurze.
Avatar użytkownika
Paweł Leszczyński
 
Posty: 1935
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 22:12
Lokalizacja: Olesno

Re: Klaus Schuh - MG Gunner

Postprzez wapel » poniedziałek, 12 listopada 2012, 09:58

Możesz coś więcej? Układ fałd czy to, że są one na przykład za głębokie?
Gładko tak, lekko tak toczy się w dal,
Jak gdyby to była piłeczka, nie stal,
Nie ciężka maszyna zziajana, zdyszana,
Lecz fraszka, igraszka, zabawka blaszana.

pozdrawiam, Paweł
Avatar użytkownika
wapel
 
Posty: 887
Dołączył(a): czwartek, 28 października 2010, 10:55
Lokalizacja: Wejherowo/Gdańsk

Re: Klaus Schuh - MG Gunner

Postprzez Paweł Leszczyński » poniedziałek, 12 listopada 2012, 10:39

Tak, układ fałd - noga prawa pod kolanem i z boku od wewnętrznej strony. Noga lewa od zewnętrznej strony od kolana w dół, przód i tył nogawki ok.
Avatar użytkownika
Paweł Leszczyński
 
Posty: 1935
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 22:12
Lokalizacja: Olesno

Re: Klaus Schuh - MG Gunner

Postprzez wapel » poniedziałek, 12 listopada 2012, 11:28

Się poprawi!
Gładko tak, lekko tak toczy się w dal,
Jak gdyby to była piłeczka, nie stal,
Nie ciężka maszyna zziajana, zdyszana,
Lecz fraszka, igraszka, zabawka blaszana.

pozdrawiam, Paweł
Avatar użytkownika
wapel
 
Posty: 887
Dołączył(a): czwartek, 28 października 2010, 10:55
Lokalizacja: Wejherowo/Gdańsk

Następna strona

Powrót do Figurki - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron