Malowanie figurek - płynne przejścia kolorów

Relacje z budowy, porady, zestawy, nowości dotyczące figurek - to właśnie tutaj.

Moderator: xenomorph

Malowanie figurek - płynne przejścia kolorów

Postprzez VoldiPL » sobota, 20 marca 2021, 10:48

Witam,

Na wstępie powiem, że jestem nowy w te klocki, więc nie bijcie mocno ;)

A teraz na poważnie. Po przejrzeniu kilkunastu tutoriali jak malować figurki i dwóch powiedzmy szczerze mocno średnich rezultatach z próby własnych sił, wciąż mam problem z kilkoma kwestiami. Mam figurkę jakiegoś tam człowieczka. Problem w tym, że przy próbie cieniowania po prostu, zamiast tworzyć płynne przejścia w kolorach (cienie na ciele i przejścia z punktów ciemniejszych na jaśniejsze) albo zamalowuje poprzednią warstwę, albo przejścia mają ostre odcięcia i nie bardzo wiem jak je "wygładzić". Oczywiście próbowałem stosować metodę rozcieńczania/rozjaśniania kolejnych warstw, ale gdzieś cały czas robię błąd, przez co moje siedzenie kilka godzin nad jedną pierdołą nie przynosi zadowalającego efektu.

I tu moja prośba, mógłby mi ktoś wytłumaczyć/polecić poradnik, gdzie wytłumaczone jest jak krowie na rowie jak to zrobić, jak machać pędzlem i jaki kolory stosować dla skóry lekko opalonej i śniadej.
VoldiPL
 
Posty: 13
Dołączył(a): sobota, 20 marca 2021, 10:38

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Malowanie figurek - płynne przejścia kolorów

Postprzez _OldMan_ » sobota, 20 marca 2021, 12:11

Avatar użytkownika
_OldMan_
 
Posty: 250
Dołączył(a): sobota, 31 sierpnia 2019, 18:52

Re: Malowanie figurek - płynne przejścia kolorów

Postprzez GrzeM » sobota, 20 marca 2021, 12:25

Najbardziej przystępnie te sprawy ogarnia stajnia Games Workshop czyli producent figurek do Warhammera.
W ich systemie bardzo ważne (i bardzo dobre) są washe - rzadkie, przezroczyste farby zapuszczane w zagłębienia.
https://www.games-workshop.com/en-GB/Painting-Modelling
Avatar użytkownika
GrzeM
 
Posty: 3101
Dołączył(a): poniedziałek, 19 stycznia 2009, 22:39