VIN-ORT/ F-4C/D Phantom II Monogram 1/72

(24.01.2011-09.05.2011)

Re: VIN-ORT/ F-4C/D Phantom II Monogram

Postprzez K.Y.Czart » niedziela, 30 stycznia 2011, 20:20

Frosty napisał(a):Jeżeli masz na myśli te małe wloty zaraz za osłoną radaru, to są to wloty powietrza od systemu wentylacji/klimatyzacji (tak gdzieś wyczytałem).


Dzięki - tak, o te wloty chodzi. I jak się okazuje - są ważne. ;o)

Frosty napisał(a):6 Gwiazdek i to chyba jeszcze w Wietnamie... Stanowisko parkingowe wygląda identyczenie jek to z twojego zdjęcia... Za to brakuje numeru "463" na pokrywie przedniego podwozia.


Tak - rzeczywiście jest to "wietnamski" 463 - znalazłem go w swoich dokumentach po Twoim poście. Różni się on od "pięciogwiazdkowego" również położeniem i wielkością "metryczki" załogi i brakiem stencila na wspomnianym wyżej lewym wlocie.

Wracając do prac przy modelu. Dzięki uprzejmości Darka Korczyńskego z firmy Montex - któremu (i firmie) w tym miejscu chciałem serdecznie podziękować za pomocną dłoń - narysowane w Corelu maski i szblony zmieniły się w prawdziwe maski i szblony. :)

Obrazek

Maski są już umieszczone na właściwych miejscach. Przy okazji - dziwna rzecz. Wiatrochron z wersji "otwartej" jest mniejszy od tego z "zamkniętej" i nie pasuje. Żeby wszystko grało musiałem odciąć go od pełnej osłony i podmienić. :->

Obrazek

Imitacje wzierników grzbietowych również przyklejone. Początkowo myślałem o "wyryciu" ich za pomocą igły. Ale ponieważ plastik jest twardy i niezbyt to sprawnie szło, zaszpachlowałem ślady po próbach i przykleiłem "pokrywy" nacięte w folii "przy okazji" szablonów. I teraz opcje są dwie. Albo po malowaniu zostaną one tak jak są, przyklejone. Albo - jeśli nie będą dobrze wyglądać - zdejmę je podobnie jak maski, a położone wartstwy farb spowodują, że utworzą się w ich miejscach płytkie "ślady". Które na koniec zamaluję. Zobaczymy.

Obrazek

Pozostałe elementy zostały przyklejone. Miejsca wymagające szpachli - zaszpachlowane klejem CA oraz białą szpachlówką Tamki. Minimalne korekty zaś Mr. Dissolved Putty.

Obrazek

C.D.N

Krzysiek
Ostatnio edytowano poniedziałek, 31 stycznia 2011, 00:55 przez K.Y.Czart, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 23:04

Reklama

modele polskich samolotów

Re: VIN-ORT/ F-4C/D Phantom II Monogram

Postprzez Przemek - MaXus » niedziela, 30 stycznia 2011, 20:49

Bardzo fajnie wyszedł ten kokpit. Chciałem się upewnić, to 1/72? Niby znalazłem recenzję ale pewności nie mam :oops:
Aha, połówki kadłuba na cyjanoakryl?
Avatar użytkownika
Przemek - MaXus
 
Posty: 964
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 15:11
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: VIN-ORT/ F-4C/D Phantom II Monogram

Postprzez K.Y.Czart » niedziela, 30 stycznia 2011, 20:59

Przemek - MaXus napisał(a):Bardzo fajnie wyszedł ten kokpit. Chciałem się upewnić, to 1/72? Niby znalazłem recenzję ale pewności nie mam :oops:
Aha, połówki kadłuba na cyjanoakryl?


Dzięki, dodałem skalę do tytułu ;o) Tak, połówki kadłuba klejone CA, ale już do sklejania skrzydeł (i statecznika pionowego) wolę klej polistyrenowy (od dłuższego czasu używam Aster z pędzelkiem). Skrzydła do kadłuba to znów CA. Ale i tak na koniec tam, gdzie jest to potrzebne uzupełniam spoiny rzadkim CA (a potem Debonder ;o) )
Ostatnio edytowano poniedziałek, 31 stycznia 2011, 00:42 przez K.Y.Czart, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 23:04

Re: VIN-ORT/ F-4C/D Phantom II Monogram 1/72

Postprzez Przemek - MaXus » niedziela, 30 stycznia 2011, 21:22

K.Y.Czart napisał(a):... dodałem skalę do tytułu

Dziwne, dodałeś teraz, czy wcześniej?, bo jak klikam link z poczty albo ze strony gł. forum wyświetla mi się:
VIN-ORT/ F-4C/D Phantom II Monogram
ale jak już wchodzę na stronę projektu, to faktycznie VIN-ORT/ F-4C/D Phantom II Monogram 1/72
hmmm

Z tym cyjanoakrylem i debonderem to jak najefektywniej? Chodzi mi o moment ścierania pozostałości na łączeniach. Możesz troszkę opisać swoją technikę ;o) :oops: ?
Avatar użytkownika
Przemek - MaXus
 
Posty: 964
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 15:11
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: VIN-ORT/ F-4C/D Phantom II Monogram 1/72

Postprzez K.Y.Czart » niedziela, 30 stycznia 2011, 22:21

Nie no, po Twoim poście. To tak jest, że skala się wyświetla w tytule głównym i tytułach postów po jej dodaniu. Wcześniejsze posty tej zmiany w tytule nie mają. Nawiasem mówiąc skala była i jest na pierwszym zdjęciu (instrukcja) - ale w tytule wątku o niej zapomniałem :? .

Jeśli chodzi o klejenie kadłuba, to technika zależy od modelu - jego tworzywa, kształtu, kolejności klejenia itp. Generalnie zawsze najpierw staram się części kadłuba (bo nie zawsze są to połówki) spasować na sucho, żeby szlifowania spoin było jak najmniej. Potem składam rzecz do kupy, sklejam taśmą lub, jeśli trzeba, przyłapuję klejem polistyrenowym, żeby było stabilniej. A jak uznam, że jest już dopasowane - zalewam miejsca łączenia od środka klejem CA. Wiesz, kilka kropel kleju, przechylam kadłub i klej ścieka wzdłuż spoiny. Tak etapami, każdą oddzielnie. Jak nie ma dojścia od środka, to daję rzadki klej od zewnątrz. Ewentualnie zamiast CA, używam zamiennie Tamiya extra thin (ten zawsze znajdzie sobie drogę, czasami aż za bardzo ;o) ) Jeśli połówki kadłuba mają dzielony statecznik pionowy, to najpierw sklejam statecznik klejem polistyrenowym. Jak wyschnie, sklejam resztę CA. Jeśli gdzieś, coś się nie dokleiło - zalewam szczelinę rzadkim CA. Nawet, jeśli wcześniej było klejone klejem polistyrenowym. Jak klej wyschnie, spoinę szlifuję papierem, a wycieki poza spoinę czyszczę Debonderem. Tam, gdzie tworzy się "rowek" - to, jeśli jest mały, daję znów CA i szlifuję. Jeśli większy, to szpachluję białą tamką (i mr. dissolved). Raczej nie ścieram spoin Dedonderem, bo robi się rowek. ;o)
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 23:04

Re: VIN-ORT/ F-4C/D Phantom II Monogram 1/72

Postprzez Przemek - MaXus » poniedziałek, 31 stycznia 2011, 13:02

K.Y.Czart napisał(a):skala była i jest na pierwszym zdjęciu

Fakt - tak to jest jak się zdjęcia z instrukcją pomija :oops: .
Dzięki za szczegółowy opis - muszę sobie od skorupki wyrabiać efektywne metody ;o)
Avatar użytkownika
Przemek - MaXus
 
Posty: 964
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 15:11
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: VIN-ORT/ F-4C/D Phantom II Monogram 1/72

Postprzez K.Y.Czart » sobota, 5 lutego 2011, 19:14

Phantom poszedł do malarni. Przy moim anachronicznym zamiłowaniu do olejnych emalii, malowanie kolorów bazowych jest dość mało ekscytujące, a na pewno długotrwałe. Szczególnie przy kamuflażu SEA. ;o) Żeby trochę sobie urozmaicić godziny czekania na wyschnięcie kolejnych farb, postanowiłem zrobić wallpaper z "463" Ritchiego. Znalazłem na airlines.net ładny obrazek Phantoma. Wprawdzie "E" chyba, ale przecież Photoshop czyni cuda. W międzyczasie prysnąłem czarny kolor na model.

Obrazek

Hmm... po dwóch dniach zabawy wallpaper poszedł na pulpit, a czarny nadal schnie... ;o). Chyba wrócę do Mustanga :->
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 23:04

Re: VIN-ORT/ F-4C/D Phantom II Monogram 1/72

Postprzez K.Y.Czart » niedziela, 6 lutego 2011, 13:58

No, ale żarty na bok - mam pytanie merytoryczne. Dotyczy podwieszeń. Czy takie dwa warianty, dla tego konkretnie egzemplarza są w porządku? Chodzi mi o maksymalną różnorodność na pylonach, ale też prawdopodobieństwo dla w miarę typowych misji myśliwsko-bombowych w Wietnamie oraz oczywiście udźwig.

Wariant A

370 gal fuel / 2xMk.83 + LAU-3 (at TER) / Gun pod / 3xM117 (at TER) / BLU-27

4xSparrow (ew. 3x + ECM) + ew. 2 lub 4 Sidewinder (at TER)


Wariant B (jeśli gun pod nie wchodziłby w grę)

370 gal fuel / 2xMk.83 + LAU-3 (at TER) / 6xMk.81 (at MER) / 3xMk.82 Fuse Ext. (at TER) / BLU-27

4xSparrow (ew. 3x + ECM) + ew. 2 lub 4 Sidewinder (at TER)

Sidewindery na TER-ach w obu przypadkach nie koniecznie.

Może jakiś inny układ, z tym że w nadmiarze mam tylko 81(12). Oraz 3x83, 4x82, 4x82 FE, 3xM117, 2xBLU-27, 2x84, 6xLAU-3, 4xLAU-10, 2xTER, 2xMER. To z Hase. I to co z pudła - 4xSparrow, 4xSidewinder, 2xECM POD, Gun pod. ;o)

Frosty może ty? :roll:

EDIT: No dobra przeglądnąłem kupę zdjęć i ostatecznie zrobię zamienne warianty podwieszeń. Na zewnętrznych pylonach zbiorniki 370 lub bomby BLU-27. Na wewnętrznych: na jednym 2xMk.83 + LAU-3 (na TER) + 2xSidewinder, na drugim - 3xM117 (na TER) + 2xSidewinder. Na centralnym - Vulcan gun pod lub zbiornik 370 gal, lub 6xMk.81 na MER, lub 3xMk.82 FE (z przodu) i 3xMk.82 (z tyłu) na MER. Pod kadłubem 3x Sparrow + ECM ALQ-71. Zamienne elementy zamocuję na metalowych kołkach + liquid tape.
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 23:04

Re: VIN-ORT/ F-4C/D Phantom II Monogram 1/72

Postprzez Frosty » wtorek, 8 lutego 2011, 23:35

Patent z mocowaniem na liquitape'a jest OK - sam tak zrobiłem w moim F-4 i to działa. Co do konfiguracji... Proponuje 370l/TER z mk83/GUNpod/TER 117/370l a pod spodem gunpod + 2x sparrow + ECM (Ew po jednym AIM-9 na pylon z TER)

Generalnie problem polega na tym ze generalnie setup był albo myśliwski - 4x sparrow/4 Sidewinder albo AIM-4 Falcon/2x 370/ 600l albo gunpod

albo bombowy z MER/TER/600l/TER/MER + ECM + 2x sparrow albo 370/ter/gunpod lub mer ter/370 + 2x sparrow.

Ciężko znaleźć kwity na sparrow/sidewinder/gun pod/ bomby...

Jak wrócę do domu to jeszcze pogrzebie w literaturze...
"Deliberty planned fighter sweep went just as we hoped. The Mig's came up. The Mig's were aggressive. We tangled. They lost"
- Col. Robin Olds, shortly after operation "Bolo", Ubon, Thailand
Avatar użytkownika
Frosty
 
Posty: 578
Dołączył(a): piątek, 3 października 2008, 23:11
Lokalizacja: Kraków

Re: VIN-ORT/ F-4C/D Phantom II Monogram 1/72

Postprzez K.Y.Czart » środa, 9 lutego 2011, 15:17

Podstawowy spód położony (sorki za słabe zdjęcia, ale "z ręki" w malarni :-/ )

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 23:04

Re: VIN-ORT/ F-4C/D Phantom II Monogram 1/72

Postprzez spiton » środa, 9 lutego 2011, 22:56

ładny mi wintycz !!. Ma nawet otwierane hamulce aerodynamiczne !!!
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 01:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: VIN-ORT/ F-4C/D Phantom II Monogram 1/72

Postprzez erkamo » czwartek, 10 lutego 2011, 23:22

Wszystko to wina zbytniego liberalizmu Twórcy projektu :lol:
Teraz to i kopa modeli Hasegawy załapie się na prawo do uczestnictwa. :twisted:
Pozdrawiam

erkamo.

"...Protest Chin przyczyną rozwiązania ONZ, zadłużenie USA..., sprzedaż Alaski dla..." - Juliusz Machulski - wizjoner czy fantasta?
erkamo
 
Posty: 690
Dołączył(a): niedziela, 2 marca 2008, 23:56

Re: VIN-ORT/ F-4C/D Phantom II Monogram 1/72

Postprzez JGucwa » czwartek, 10 lutego 2011, 23:30

Spoko, spoko. ;o)
I tak ocena należy do oglądających, którzy mają za zadanie uwzględnić charakterystykę vintage :twisted: .
Pozdrawiam serdecznie - Jarosław Gucwa.
Avatar użytkownika
JGucwa
 
Posty: 677
Dołączył(a): wtorek, 12 maja 2009, 10:05
Lokalizacja: Kraków

Re: VIN-ORT/ F-4C/D Phantom II Monogram 1/72

Postprzez Frosty » piątek, 11 lutego 2011, 00:01

No cóż - traktuję to jako jeszcze jeden dowód na wyższość szakali-kapitalistów nad dbającymi o równość i wspólne dobro :)
"Deliberty planned fighter sweep went just as we hoped. The Mig's came up. The Mig's were aggressive. We tangled. They lost"
- Col. Robin Olds, shortly after operation "Bolo", Ubon, Thailand
Avatar użytkownika
Frosty
 
Posty: 578
Dołączył(a): piątek, 3 października 2008, 23:11
Lokalizacja: Kraków

Re: VIN-ORT/ F-4C/D Phantom II Monogram 1/72

Postprzez K.Y.Czart » piątek, 11 lutego 2011, 00:20

spiton napisał(a):ładny mi wintycz !!. Ma nawet otwierane hamulce aerodynamiczne !!!


Ano ładny, a że stary - to się łapie. Hamulce, owszem, ma - ale siłowników nie będę przerabiał, więc jest VIN-ORT. Mam drugiego takiego, tylko "J" z Navy - to może sobie kiedyś zrobię "free-styla" ;o) :P
Avatar użytkownika
K.Y.Czart
 
Posty: 2172
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2009, 23:04

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Vintage, czyli wspomnień czar

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości