Strona 1 z 2

Historia produkcji Kopro - pytanie

PostNapisane: sobota, 26 lutego 2011, 07:24
przez drabik
Witam!
Szacowni Forumowicze (a co, odrobina kurtuazji niedzielnej nie zaszkodzi) - wiecie może, gdzie znajdę historię modeli produkowanych przez Kopro? Chodzi mi w szczególności o datę pierwszego wypustu samolotu Siebel Si-204 D/E... Z powodów jak się domyślacie wiadomych 8-)
Z góry dziękuję za lawinę odpowiedzi :mrgreen:

Re: Historia produkcji Kopro - pytanie

PostNapisane: sobota, 26 lutego 2011, 10:51
przez Grzegorz2107
drabik napisał(a):Witam!
Szacowni Forumowicze (a co, odrobina kurtuazji niedzielnej nie zaszkodzi) - wiecie może, gdzie znajdę historię modeli produkowanych przez Kopro? Chodzi mi w szczególności o datę pierwszego wypustu samolotu Siebel Si-204 D/E... Z powodów jak się domyślacie wiadomych 8-)
Z góry dziękuję za lawinę odpowiedzi :mrgreen:



W moich zasobach model pojawił się 8 marca 1978.

Re: Historia produkcji Kopro - pytanie

PostNapisane: sobota, 26 lutego 2011, 11:41
przez GrzegorzS
Oczywiście jako Aero C-3A. Zestwa Siebela z wieżyczką jest dużo późniejszy.

Re: Historia produkcji Kopro - pytanie

PostNapisane: sobota, 26 lutego 2011, 12:42
przez Grzegorz2107
GrzegorzS napisał(a):Oczywiście jako Aero C-3A. Zestwa Siebela z wieżyczką jest dużo późniejszy.


A ja to tak w przeszłości osadzony, że nie zauważyłem, że pytanie jest o KOPRO, a nie o KP.
KOPRO to lata 90-te XX wieku.

Re: Historia produkcji Kopro - pytanie

PostNapisane: sobota, 26 lutego 2011, 13:18
przez drabik
Ale i tak jest to dobra odpowiedź na domyślne pytanie;)

Re: Historia produkcji Kopro - pytanie

PostNapisane: sobota, 26 lutego 2011, 20:43
przez RAV
Grzegorz2107 napisał(a):W moich zasobach model pojawił się 8 marca 1978.

Dostałeś go na Dzień Kobiet? ;o)

Re: Historia produkcji Kopro - pytanie

PostNapisane: sobota, 26 lutego 2011, 23:34
przez Grzegorz2107
RAV napisał(a):
Grzegorz2107 napisał(a):W moich zasobach model pojawił się 8 marca 1978.

Dostałeś go na Dzień Kobiet? ;o)


Nie, kupiłem sobie na urodziny :mrgreen: Jedenaste.

Re: Historia produkcji Kopro - pytanie

PostNapisane: niedziela, 27 lutego 2011, 11:04
przez Jarek Gurgul
Grzegorz2107 napisał(a):...8 marca...na urodziny...

Acha. A ja cały czas 'podejrzewałem', że urodzony jesteś 21 lipca :). W takim razie Grzegorz jesteś okulistą, a '2107' to cyferki z tablicy do badania ostrości wzroku :D.

A żeby nie było już tak 'offtopowo', czy ktoś wie, czy do Siebla z wieżyczką formy kadłuba są 'nowe', czy też przerobione zostały te stare od Aero? Lub inaczej - czy Kopro nadal jest w stanie wyprodukować kadłub do Aero bez wieżyczki?

Jarek

Re: Historia produkcji Kopro - pytanie

PostNapisane: niedziela, 27 lutego 2011, 12:16
przez RAV
Co do Siebla, to nie wiem, ale akurat wczoraj kupiłem sobie Blocha MB.200. Robiłem już kiedyś ten "tramwaj" i widzę, że formy zostały gruntownie przerobione. Główną zmianą jest to, że kiedyś burty kadłuba były całe, a w części dziobowej wklejało się prostokątne okienka. Teraz cały przód jest przezroczysty, co zapowiada łatwiejszą pracę nad okienkami. Do tego wprowadzono części typowe dla wersji francuskiej (kiedyś była tylko czeska, licencyjna) załamana górna powierzchnia nosa i nieco inne osłony silników. Do tego malowanie Vichy i będzie ciekawy model. Kiedyś.

Re: Historia produkcji Kopro - pytanie

PostNapisane: niedziela, 27 lutego 2011, 12:32
przez PiotrekS
Jarek Gurgul napisał(a):
Grzegorz2107 napisał(a):...8 marca...na urodziny...

Acha. A ja cały czas 'podejrzewałem', że urodzony jesteś 21 lipca :). W takim razie Grzegorz jesteś okulistą, a '2107' to cyferki z tablicy do badania ostrości wzroku :D.

Jarek

A nie jest to przypadkiem nr modelu Łady - 2107?

Re: Historia produkcji Kopro - pytanie

PostNapisane: niedziela, 27 lutego 2011, 13:19
przez drabik
Jarku - kopro nadal robi kadłub bez wieżyczki

Re: Historia produkcji Kopro - pytanie

PostNapisane: niedziela, 27 lutego 2011, 14:32
przez Mac Eyka
Jarek Gurgul napisał(a):A żeby nie było już tak 'offtopowo', czy ktoś wie, czy do Siebla z wieżyczką formy kadłuba są 'nowe', czy też przerobione zostały te stare od Aero?


Z tego co pamiętam są to wypraski od Aero z dodatkowym przodem kadłuba i oczywiście wieżyczka.

Re: Historia produkcji Kopro - pytanie

PostNapisane: poniedziałek, 28 lutego 2011, 13:45
przez Milos Varak
Grzegorz2107 napisał(a):
RAV napisał(a):
Grzegorz2107 napisał(a):W moich zasobach model pojawił się 8 marca 1978.

Dostałeś go na Dzień Kobiet? ;o)


Nie, kupiłem sobie na urodziny :mrgreen: Jedenaste.


O ranyyyy....... to mnie wtedy nawet w planach nie było :mrgreen:
Mac Eyka napisał(a):Z tego co pamiętam są to wypraski od Aero z dodatkowym przodem kadłuba i oczywiście wieżyczka.


Maciek chodzi może o tą wersję??
Obrazek
Bo z tego co pamiętam to nie było w nim żadnej wieżyczki, natomiast wersja z wieżyczką to był Aero z przeszklonym dziobem, z dodaną kopułką, którą się przyklejało do kadłuba.

Re: Historia produkcji Kopro - pytanie

PostNapisane: poniedziałek, 28 lutego 2011, 13:57
przez Grzegorz2107
PiotrekS napisał(a):
Jarek Gurgul napisał(a):
Grzegorz2107 napisał(a):...8 marca...na urodziny...

Acha. A ja cały czas 'podejrzewałem', że urodzony jesteś 21 lipca :). W takim razie Grzegorz jesteś okulistą, a '2107' to cyferki z tablicy do badania ostrości wzroku :D.

Jarek

A nie jest to przypadkiem nr modelu Łady - 2107?


Tak, PiotrekS wie dobrze. Łada ma się dobrze, też bardzo vintage. :)

Re: Historia produkcji Kopro - pytanie

PostNapisane: poniedziałek, 28 lutego 2011, 15:50
przez Mac Eyka
Milos Varak napisał(a):Maciek chodzi może o tą wersję??
Obrazek


Tak masz rację. W pudełku był model Aero plus dodatkowa ramka z innym dziobem.
Wydawało mi się, że była też wieżyczka ale widać pamięć jest zawodna.