StuGmania - StuG III G early production - Dragon 6488

(27.09.2011-...)

Re: StuGmania - StuG III G early production - Dragon 6488

Postprzez KrisFX » środa, 26 października 2011, 21:59

Frozzer napisał(a):Ok chłopaki - dzięki za pomoc.
A skoro już przy lufie jesteśmy - to czy ta będzie odpowiednia ?
Obrazek



Tak
Obrazek
Avatar użytkownika
KrisFX
 
Posty: 166
Dołączył(a): czwartek, 6 sierpnia 2009, 15:37
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

modele polskich samolotów

Re: StuGmania - StuG III G early production - Dragon 6488

Postprzez Frozzer » niedziela, 30 października 2011, 17:17

Przyszła kolej na pierwsze zdjęcia z procesu budowy :). W sumie nie ma co tu zamieszczać, bo fotki z budowy Stugów były pokazywane wielokrotnie. Niemniej i ja coś zamieszczę.

Jako, że wciąż czekam na elementy fototrawione do mojego modelu nie mogę poszaleć z budową. Nie wiem co dokładnie będę musiał usunąć przy wstawianiu błotników i innych akcesoriów, stąd skupiłem się na budowie wnętrza oraz samego podwozia.
Mając w kolekcji identyczną lornetę nożycową wiedziałem, że należy dodać otwór w przegubie mocującym do stojaka.
Co do podwozia, to standardowo należało zaszpachlować łączenie mocowania koła napinającego gąsienicę. Zawieszenie wykonałem jako ruchome, lecz z prawej strony pojazdu zakleiłem na stałe dwa wahacze chcąc uzyskać i ukazać później na dioramie nierówności podłoża - może jakiś konar drzewa itp. Lewa strona nie będzie już tak silnie poddana nierównościom terenu - gdyż takie nie występują na fotografiach na których bazuję.

W łożu działa uciąłem jeden nit i dokleiłem go do podstawy - dzięki temu będę mógł dokleić działo skierowane w lewą bądź prawą stronę - chcąc uzyskać położenie takie jak na fotografii archiwalnej.
Z tłumików zeszlifowałem jeszcze dziwne strzałki - które umieścił tam Dragon, na zdjęciach archiwalnych nie mogłem się ich dopatrzeć. Jednakże całość wymaga jeszcze przeszlifowania - dopiero fotografie ukazały nierówności, z oka wyglądało dobrze :)

Złożyłem również koła - a na ostatnim zdjęciu pokazuję spalone bandaże z kół zapasowych jakie wykonałem - niestety błędnie i idą one do poprawki.

Póki co to na tyle :)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Frozzer
 
Posty: 117
Dołączył(a): sobota, 7 maja 2011, 16:25
Lokalizacja: Olsztyn

Re: StuGmania - StuG III G early production - Dragon 6488

Postprzez KrisFX » wtorek, 1 listopada 2011, 14:48

Spore postępy w budowie. Fajnie popatrzeć jak praca wre i fajnie, że robisz te modyfikacje z zawieszeniem. Wnioskuję po tym co napisałeś, że pojazd stanie na dioramie?

Fajna ta lorneta nożycowa.Ciekawie jest robić modele ale mieć jeszcze fragment prawdziwego StuG-a to już zupełny czad.

Krzysiek
Obrazek
Avatar użytkownika
KrisFX
 
Posty: 166
Dołączył(a): czwartek, 6 sierpnia 2009, 15:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: StuGmania - StuG III G early production - Dragon 6488

Postprzez Frozzer » wtorek, 1 listopada 2011, 22:14

Może diorama to zbyt dużo powiedziane - ale mam zamiar wykonać małą podstawkę, chociaż w części przypominającą teren ze zdjęcia oryginalnego.

Postanowiłem wykonać również wnętrze kazamaty dowódcy i ładowniczego. Czy elementy fototrawione wnętrza robi tylko firma PART? póki co na inne nie trafiłem - nie licząc żywicznego wnętrza CMK.

Większość postaram się wykonać własnymi środkami - lecz kilka elementów musiałbym dokupić. A z koro już dokupić - to może kupić cały zestaw blaszek ?
Frozzer
 
Posty: 117
Dołączył(a): sobota, 7 maja 2011, 16:25
Lokalizacja: Olsztyn

Re: StuGmania - StuG III G early production - Dragon 6488

Postprzez Frozzer » czwartek, 3 listopada 2011, 02:57

Prace powoli idą na przód.
Odwiedziłem dziś sklep modelarski i ku mojej uciesze dotarła dostawa z RBModel. Od razu zakupiłem odpowiednią lufę oraz chłodnicę z gwizdkiem do mg34.
Na pierwszy ogień poszedł MG34 - który musiałem wyposażyć w brakujące elementy tj. muszkę, obsadę do celownika Plot, oraz bolec służący składaniu dwójnogu.
Później złożyłem lufę od działa - wspaniała sprawa, jakość i detale powalają.
A na koniec zdecydowałem, że od podstaw wykonam wnętrze baszty dowódcy.
Zrobiłem z profilu "C" kanał na przewody oraz podwiesiłem kabel łączący radiostacje.
Trochę mi to zajęło - ale znalazłem wspaniały materiał poglądowy w postaci Stug'a z Finlandii (Finnish Armour Museum in Parola) http://andreaslarka.net/ps531045/ps531045.html

Na dziś chyba koniec - wszak już późno, a najgorsze - że zgłodniałem :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Frozzer
 
Posty: 117
Dołączył(a): sobota, 7 maja 2011, 16:25
Lokalizacja: Olsztyn

Re: StuGmania - StuG III G early production - Dragon 6488

Postprzez Vis13 » czwartek, 3 listopada 2011, 09:57

Kawałek dobrej roboty!
Hamulec nie jest dokręcony, czy tylko tak do zdjęcia pozostał?
Vis13
 
Posty: 705
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 21:49
Lokalizacja: 3miasto/Tczew

Re: StuGmania - StuG III G early production - Dragon 6488

Postprzez Frozzer » czwartek, 3 listopada 2011, 10:01

Może i nie dokręcony - w sumie to nie zwróciłem uwagi. Ale chyba bardziej go docisnąć nie mogłem.
Frozzer
 
Posty: 117
Dołączył(a): sobota, 7 maja 2011, 16:25
Lokalizacja: Olsztyn

Re: StuGmania - StuG III G early production - Dragon 6488

Postprzez xDamian » czwartek, 3 listopada 2011, 19:20

Jak robicie koledzy - kleicie koła, czy dopiero po brudzeniu?
Avatar użytkownika
xDamian
 
Posty: 60
Dołączył(a): niedziela, 12 czerwca 2011, 16:27

Re: StuGmania - StuG III G early production - Dragon 6488

Postprzez Frozzer » piątek, 4 listopada 2011, 09:09

Na samym końcu doklejam koła - już pomalowane, Łatwiej wtedy założyć gąsienice jak koła nie są przyklejone.
Frozzer
 
Posty: 117
Dołączył(a): sobota, 7 maja 2011, 16:25
Lokalizacja: Olsztyn

Re: StuGmania - StuG III G early production - Dragon 6488

Postprzez Frozzer » piątek, 4 listopada 2011, 16:59

Powoli doposażam wnętrze pojazdu.
Najpierw ze starej ramki po el.fototrawionych zrobiłem mocowanie - jak mi się zdaje - wylotu ciepłego powietrza z przedziału silnikowego. Następnie wykonałem rurę doprowadzającą to powietrze a na koniec poprawny fotel wraz z regulowanym mocowaniem. Ten z zestawu Dragona jest strasznie uproszczony.

Przyszła kolej na wykonanie nakrętek i śrub, uchwytów pod MP40 i okablowania radiostacji.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Frozzer
 
Posty: 117
Dołączył(a): sobota, 7 maja 2011, 16:25
Lokalizacja: Olsztyn

Re: StuGmania - StuG III G early production - Dragon 6488

Postprzez Frozzer » niedziela, 6 listopada 2011, 00:33

Witam.
Póki co utknąłem - czy ktoś może wie, gdzie można nabyć wszystkie te skrzynki i puszki elektryczne oraz te związane z instalacją radiową?
Próbowałem coś własnymi siłami - ale miernie to wychodzi :cry:
Frozzer
 
Posty: 117
Dołączył(a): sobota, 7 maja 2011, 16:25
Lokalizacja: Olsztyn

Re: StuGmania - StuG III G early production - Dragon 6488

Postprzez Korowiow » poniedziałek, 7 listopada 2011, 11:51

Te "graty" są w zestawie CMK 3024 - dostępne tu :
http://www.martola.com.pl/pl141/produkty10150/Stug_III_G_interior

co prawda jest to zestaw przeznaczony do modelu Tamyia i do tego dosyć drogi ale jest.

Co jest w środku możesz zobaczyć tu :

http://www.cmkkits.com/en/detail-sets-accessories/stug-iii-interior-set/

Marek Naja budując swojego Stuga wykorzystał ten zestaw :

http://pwm.org.pl/pwm/index.php/warsztat-mistrzow/50-klasa-mistrzowska/67-stug-iiig-pony-242-stug-brigade-ankona-1944
Obrazek
Tomek Rojek
Avatar użytkownika
Korowiow
 
Posty: 2633
Dołączył(a): niedziela, 20 marca 2011, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Re: StuGmania - StuG III G early production - Dragon 6488

Postprzez Frozzer » środa, 23 listopada 2011, 15:43

Stanąłem na etapie wnętrza - gdyż szukałem elementów radiostacji oraz słuchawek pancernych, ale chyba mój problem już niedługo będzie rozwiązany.

Nadal nie mogę poradzić sobie ze stojakiem na pociski - ręczne wiercenie otworów nie wychodzi mi równo - muszę znaleźć odpowiednie wiertło, którym nawiercę równe otwory. A może ktoś ma zbędne elementy stojaków na amunicję do Stuga 3g ?

tym czasem zrobiłem błotniki - a nie mogąc się doczekać jeden nawet umocowałem do pojazdu. :) drugi jeszcze leży osobno.
Z tyłu pojazdu doszły kratki i osłony wydechu podgięte tak jak na wybranym przeze mnie zdjęciu. Długo mi zajęło rozpracowanie w jako sposób lewa słona jest wygięta i co tak w ogóle musiało się stać że jest ona praktycznie oderwana z mocowań - ale jakoś rozwiązałem ten problem. Zająłem się również wieżyczką dowódcy oraz osłoną na celownik. Górna płyta będzie zdejmowana - toteż musiałem od wewnątrz zaszpachlować trzy otwory po wypychaczach, po nałożeniu podkładu stwierdziłem że nadal są one widoczne - i szpachlowanie do poprawki :)
Po obwodzie baszty dowódcy nawierciłem otwory imitujące miejsca na śruby, którymi przykręcana była płyta stropowa.
Złożyłem również pudełko na narzędzia - i tu mam pytanie, czy aby klamry zamykające nie są zbyt długie - ponieważ nie pozwalają one spocząć pudełku na tylnej płycie pojazdu.

Do całości koncepcji spoczęcia pojazdu na podstawce dołączył starzec, który to będzie bacznie obserwował jak pozbyć się działa z jego kartofliska. Planuję jeszcze dorzucić osiołka, którego lejce spoczną w lewej ręce dziadka.
Wszak to front we Włoszech :)

ps. poprawiłem również jakość zdjęć - bynajmniej mam taką nadzieję :)

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Frozzer
 
Posty: 117
Dołączył(a): sobota, 7 maja 2011, 16:25
Lokalizacja: Olsztyn

Re: StuGmania - StuG III G early production - Dragon 6488

Postprzez Patryk » środa, 23 listopada 2011, 19:12

To błotniki Voyagera ? Fajnie wyglądają bo masz wsporniki w zestawie ,a aber nie daje takich.
Obrazek
KLIKNIJ
Patryk Krupiński
Avatar użytkownika
Patryk
 
Posty: 1048
Dołączył(a): sobota, 13 października 2007, 19:19
Lokalizacja: Lublin

Re: StuGmania - StuG III G early production - Dragon 6488

Postprzez Frozzer » środa, 23 listopada 2011, 19:16

Tak, to Voyager - jednakże wysokie wsporniki są tylko trzy, a niskie są cztery - jakieś niedopatrzenie. Chociaż na częściach zdjęć archiwalnych wysokie wsporniki są jedynie z przodu - a niskie z tyłu montowane, tylko na zdjęciu które jest dla mnie inspiracją tylny lewy wspornik chyba też jest wysoki. (pisząc wysoki, mam na myśli podwyższenie pod trójkątny element usztywniający).

W zestawie Voyagera można zrobić wsporniki zarówno MIAG jak i Alkett.
Frozzer
 
Posty: 117
Dołączył(a): sobota, 7 maja 2011, 16:25
Lokalizacja: Olsztyn

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do StuGmania - StuG III G (StuH) - mini projekt grupowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość