StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

(27.09.2011-...)

Re: StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

Postprzez Marek Barański » sobota, 5 stycznia 2013, 22:45

Oooo :D wielkie dzięki. Szczególnie chodziło mi o ten dach i płytę silnikową na zakładkę. Wychodzi na to że jak dach z tarczą km-u to śruby zawsze wpuszczane w pancerz. Ciekawe że część modyfikacji które uważałem za późne wprowadzono już w 1943 roku. Czas na burzę mózgów i zagospodarowanie posiadanych modeli.
Avatar użytkownika
Marek Barański
 
Posty: 952
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:20
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

Re: StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

Postprzez Kuba P. » sobota, 5 stycznia 2013, 22:55

Marek Barański napisał(a):Wychodzi na to że jak dach z tarczą km-u to śruby zawsze wpuszczane w pancerz.


To Tamka zrobiła błąd? Ich StuG ma śruby wystające i tarczę a faktycznie pokazuje coś w stylu Alketta?
MIAG stosował wystające śruby przy tarczy?

Ten StuG jest prod. Alkett i ma wystające śruby i tarczę...ale ta tarcza jakaś śmieszna - podstawa pod Rundumsfeuer i drzwiczki otwierane na bok :)

http://www.andreaslarka.net/ps531031/ps531031.html
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

Postprzez Marek Barański » sobota, 5 stycznia 2013, 23:11

To chyba jest przeróbka dokonana przez "Fińczyków" celem dopasowania pojazdu do ichniego standardu. Używali chyba w stugach diegtiarowów więc obrotowe stanowisko do mg było "psu na budę". Możliwe też że dostali wozy z podstawa do mg ale bez tego obrotowego ustrojstwa, są fotki że i Niemcy takich używali (z miejscem na km ale bez niego :D ).

Co do poprawności tamiji to coś mi się obiło o uszy że z konfiguracją nie wszystko jest ok.
Ostatnio edytowano sobota, 5 stycznia 2013, 23:14 przez Marek Barański, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Marek Barański
 
Posty: 952
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

Postprzez Kuba P. » sobota, 5 stycznia 2013, 23:13

No to by pasowało, ale zobacz jak podobna do oryginalnej jest ta podstawa tarczy, jakbyś wziął stare i nowe i złączył w jedno.
Dziwne.
No i ta Tamka - oni często coś kopiują muzealnego - co skopiowali?

Zakręcone to...
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

Postprzez Marek Barański » sobota, 5 stycznia 2013, 23:25

Dla Finów mających na stanie wcześniejsze wersje stuga nie byłoby pewnie problemem skopiowanie niemieckiego rozwiązania. Ta osłona jest spawana a niemieckie były gięte.
Avatar użytkownika
Marek Barański
 
Posty: 952
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

Postprzez KrisFX » sobota, 5 stycznia 2013, 23:33

Śmiesznie Kuba bo zadałeś pytanie i praktycznie na nie odpowiedziałeś. Cały sekret tkwi w tym, że Tamiya używa muzealnych egzemplarzy jako bazy pod swoje modele. W tym wypadku wzorowali się właśnie na fińskich StuGach, które są mocno zmodyfikowane i mają mieszankę elementów.

Ostatnio brałem udział w dyskusji na missing-lynx o wydechach gdzie zabrał głos właśnie Andreas Larka i ktoś nie ładnie mu napisał "... Finnish StuGs do not count ..."

Ja już się nauczyłem, że nic nie jest takie do końca jasne i są wyjątki, ale w kwestii dachu to raczej jak dach z wystającymi śrubami to z podstawą pod obrotowy MG, a nie z tarczą. Wtedy zmieniono też układ włazu radiooperatora, żeby nie kolidował z obrotowym MG. We wczesnym dachu z wpuszczonymi śrubami przednia klapa wczesnego włazu była zaczepiana do tarczy MG, co ją unieruchamiało i wtedy można było lepiej strzelać z MG zamontowanego na tarczy.

W każdym razie okazuje się, że ten spawany na zakładkę tył nie jest taki błędy dla StuGa Alkett z maja-czerwca 1943 z dokręcanymi płytami na przodzie.

Może powinniśmy w projekcie zrobić giełdę części do StuGów, bo w sumie jeden ma to zbędne inny tamto, a skoro wielu z nas robi modele z modyfikacjami to może by się to przydało. Chyba, że zasady forum nie pozwalają.

Krzysiek
Ostatnio edytowano sobota, 5 stycznia 2013, 23:40 przez KrisFX, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
KrisFX
 
Posty: 166
Dołączył(a): czwartek, 6 sierpnia 2009, 14:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

Postprzez Marek Barański » sobota, 5 stycznia 2013, 23:40

Ale z tego co się orientuję to tamijka ma 80 mm pancerz i te dokręcane płyty można/trzeba sobie darować.
Avatar użytkownika
Marek Barański
 
Posty: 952
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

Postprzez Kuba P. » niedziela, 6 stycznia 2013, 00:05

Dzięki Panowie!
Raz, bo fajna informacja mi wpadła - na przyszłość jak znalazł - a dwa, że pod urokiem chwili odkopałem spod gruzu tego StuG'a zaczętego dawno temu i chyba mnie skutecznie nakręciliście do powrotu do pojazdów... :mrgreen:

ps - ale i tak StuH z Seelow musi być, nie ważne ile pralek ucierpi!
Mam nadzieję, że DML wyda po prostu ten model więc czekam, nic nie przerabiam. Wyjdzie StuG końcowej produkcji czy nawet StuH i będzie fajnie.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

Postprzez Patterson » niedziela, 6 stycznia 2013, 00:07

Walcz Kuba do ostatniej kropli Cleanluxu. :P

Też mam chrapkę na StuGa, chyba czas coś z szafy stargać.
Avatar użytkownika
Patterson

rpm2
 
Posty: 2230
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 16:21
Lokalizacja: Warszawa

Re: StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

Postprzez Vis13 » niedziela, 6 stycznia 2013, 00:57

Wystarczyło, ze mnie chwilę nie było a tu takie deklaracje padają :mrgreen:
Z wątkiem wymienno/zamiannym to dobry pomysł.
Jeszcze jedno, Krzysiek zrobił już dwa doskonałe in-boxy właściwie wyjaśniające wszystko, myślę, ze warto je wyodrębnić -każdy w oddzielny temat. Jak znajdę trochę więcej czasu to postaram się zaktualizować stary wątek z FMR o gąsienicach.
Vis13
 
Posty: 705
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 20:49
Lokalizacja: 3miasto/Tczew

Re: StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

Postprzez bartek72 » niedziela, 6 stycznia 2013, 12:55

Krzyśkowi za jego pracę wielkie niech będą dzięki!
Potrzebny jeszcze ochotnik, który zrobi spisze taką samą informacje dla MIAG-a ;o)
Avatar użytkownika
bartek72
 
Posty: 784
Dołączył(a): poniedziałek, 13 października 2008, 18:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

Postprzez KrisFX » niedziela, 6 stycznia 2013, 13:27

Będę miał wolne jutro to postaram się zrobić to samo w kwestii MIAG, chyba że ktoś inny jest chętny to nie będę się upierał.

Panowie mała errata do opisu najnowszego wypustu Dragona. Nie dawała mi spokoju ta płyta przednia 80mm bez zimmeritu.
No i już wiem dlaczego ma na górze występ który zachodzi na górę wanny. Chyba jednak Dragon coś zmienia, a finalna wersja StuG III jest już za rogiem. Okazuje się, że wspomniana płyta nad przekładnią bez zimmeritu, która jest w modelu to zupełnie nowa część a nie ta sama, która była w modelach Mid-Late, Black Knight. To jest zupełnie nowy element pasujący do przedniej pionowej płyty 80mm, o której pisałem. Ta dam i tajemnica się wyjaśniła. Mało tego znajdujące się na tej samej ramce boki wanny to również zupełnie nowe elementy, pasujące do pogrubionej płyty przedniej :D Czyli jednak coś się dzieje i Dragon coś tam słucha. Nowa płyta nad przekładnią ma skróconą skośną część tak, żeby dało się zamontować ten przód z zachodzący na górę wanny. Dodatkowo poszerzona jest krawędź tej skośnej części górnej płyty tuż za spawem co bardziej pokazuje jej grubość. Boki wanny też są nowe i szersze tak żeby nowa szeroka płyta przednia nie zachodziła na otwory do holowania :D Nie ma na uszach cycków od dołu ale to akurat bez znaczenia, bo tam gdzie są potrzebne łatwo jest je dorobić.

Według mnie to dobra informacja, szczególnie dla osób, które nie mogą się doczekać na końcowy model i chcą podebrać z tego modelu przód integralny 80mm i dach późny. Tak jak pisałem już wcześniej Alkett zaklajstrowywał zimmeritem przód bardzo dokładnie tak, że nie widać gdzie łączyły się płyty. W związku z tym powinno być w miarę łatwo zamienić ten pokryty zimmeritem przód spawany na zakładkę na spawany na styk. Można przy tym zastosować te boki wanny, które są w każdym modelu, poniewaź przednia płyta w zimmericie to tak jak pisałem element 50mm także te wczesne boki będą do niej dokładnie pasowały. Nie jest to poprawne historycznie ale nie będzie tego zupełnie widać. Zamaskowuje to gruba warstwa zimmeritu. Należy tylko uzupełnić boki płyty nad przekładnią i dorobić tam zimmerit. W ten sposób zostaje nam wreszcie bardzo ładny przód 80mm do modelu bez zimmeritu. Myślę, że spodoba się to Bartkowi ;o)
Zamieszczę wieczorem zdjęcia i pokażę co i jak.


Krzysiek
Ostatnio edytowano niedziela, 6 stycznia 2013, 15:00 przez KrisFX, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
KrisFX
 
Posty: 166
Dołączył(a): czwartek, 6 sierpnia 2009, 14:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

Postprzez Kuba P. » niedziela, 6 stycznia 2013, 13:30

KrisFX napisał(a):Chyba jednak Dragon coś zmienia, a finalna wersja StuG III jest już za rogiem. Okazuje się, że wspomniana płyta nad przekładnią bez zimmeritu, która jest w modelu to zupełnie nowa część a nie ta sama, która była w modelach Mid-Late, Black Knight i Dec 1943. To jest zupełnie nowy element pasujący do przedniej pionowej płyty 80mm, o której pisałem. Ta dam i tajemnica się wyjaśniła. Mało tego znajdujące się na tej samej ramce boki wanny to również zupełnie nowe elementy, pasujące do pogrubionej płyty przedniej Czyli jednak coś się dzieje i Dragon coś tam słucha.


Czyli jest to, co ja w swoim 6412 przerabiałem?
I od razu drugie pytanie - czy jeśli powstanie taki model wersji końcowej to spawana maska jarzma działa (zwana potocznie a niepoprawnie "jarzmo") powinna być obecna?
Wiesz co po pytam - StuH! :)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

Postprzez KrisFX » niedziela, 6 stycznia 2013, 14:07

Kuba,
Nie to nie jest to co przerabiałeś. To jest w dalszym ciągu przód spawany na zakładkę tyle, że wreszcie bardziej poprawny i z płytą pionową przodu wanny pogrubioną i bardziej wysuniętymi do przodu bokami wanny tak, żeby otwory do holowania nie były zakryte przez boki pogrubionej płyty przedniej.

http://www.modelarmour.com/index.php?op ... &Itemid=60

Tu jest zdjęcie ramki na której jest nowa płyta nad przekładnią. Myślę, że zobaczysz różnicę w stosunku do tego co masz w Mid-Late.

Odnośnie maski działa to typ spawany jest w każdym modelu na ramkach. Jak by co to mam ich z 10 i mogę się podzielić. Samą lufkę do StuHa późnego trzeba z RB dokupić, no i nawiercić otwór pod współosiowy MG, ale to pikuś. No chyba, że Dragon zrobi StuH Late, ale by mnie to zaskoczyło.

Krzysiek
Obrazek
Avatar użytkownika
KrisFX
 
Posty: 166
Dołączył(a): czwartek, 6 sierpnia 2009, 14:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

Postprzez bartek72 » niedziela, 6 stycznia 2013, 15:36

Tu jest zdjęcie ramki na której jest nowa płyta nad przekładnią.


Czy mówimy o ramce L?

Faktycznie jest to inna część niż w mid-late, widać to chociażby po innym układzie ramki:

http://modelarmour.com/index.php?option ... &Itemid=60

Czyli możemy uznać, że prawidłowy 80-mm przód wanny na zakładkę już istnieje w najnowszym modelu Dragona 6633?

Krzysiek, nie zgadzam się z Twoim następującym zdaniem:

Tak jak pisałem już wcześniej Alkett zaklajstrowywał zimmeritem przód bardzo dokładnie tak, że nie widać gdzie łączyły się płyty.


Niestety widać to jednak dość dokładnie na zdjęciach, tylko ta wanna z przodem "na zakładkę" na prawdę bardzo rzadko się zdarza u Alketta w tym okresie (w odróżnieniu do MIAG-a) - stąd być może wrażenie, że jednak jest inaczej... Wierz mi, wprawiłem się w rozpoznawaniu tego dość dobrze - widać to chociażby po tym, czy ta krawędź jest prosta, z małym uskokiem i równoległa do błotnika, czy też lekko wybrzuszona, bez uskoku.

A pojazd jakiego szukam (Alkett, zimmerit waflowy, wsporniki osłon z trójkątami, wczesny dach z prostą płytą do MG, brak podpory marszowej lufy - chyba coś koło 03-04.44) znalazłem w "Walk Around Sturmgeschutz III G" Squadrona, ale to jakiś pojazd z muzeum i nie bardzo wiem jakiego (jest nieodrestaurowany, więc nie ma tu mowy o pomyłce rekonstrukcyjnej)...
Niestety w dyskusji z Wami przeszkadza mi brak skanera. :?
Avatar użytkownika
bartek72
 
Posty: 784
Dołączył(a): poniedziałek, 13 października 2008, 18:11
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do StuGmania - StuG III G (StuH) - mini projekt grupowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości