StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

(27.09.2011-...)

Re: StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

Postprzez KrisFX » wtorek, 1 stycznia 2013, 14:50

Witam w nowym roku i mam nadzieję, że zobaczymy wysyp StuGów w projekcie.

Andrzej, odnośnie Franken StuGa mam takie spostrzeżenia:
1. Wanna tak jak napisałeś najprawdopodobniej PzKpfw III Ausf.M

2. Nadbudówka standardowa StuG III Ausf.G z późnym dachem (widać wystające łby śrub oraz właz radiooperatora jest otwierany na boki). Na dachu nie widać otworu pod wyrzutnik granatów ani śladu zaspawywania czy zamykania tego otworu. NIe ma też "Pilzen" pod dźwig. Generalnie wygląda jak ten dach, który Cyber-Hobby dało w modelu Mid-Late. Podstawa pod obrotowy MG najpawdopodobniej usunięta i zalane jest to dużą porcją betonu. Ponieważ dach był spawany z kilku elementów sądzę, że element gdzie normalnie była kopułka dowódcy z jakichś powodów zastąpiono takim z włazem prawdopodobnie jak w Ausf.F. Drzwiczki obu włazów są inne na jednych nie widać dźwigni do zamykania ich od wewnątrz. Osłona stanowiska radiooperatora prawdopodobnie jednolita 80mm. Nie dopatrzyłem się na zdjęciu łbów śrub, które widać po drugiej stronie. Faktycznie element pod jarzmem wydaje się wyższy niż standardowy. Prawa strona nadbudówki w przeciwieństwie do lewej nie jest oblana betonem. Duża ilość betonu na lewym boku oraz na dachu pozwala domyślać się, że być może lewa strona nadbudówki została poważnie uszkodzona i załatano to między innymi duża ilością betonu oraz prawdopodobnie dlatego wspawano niestandardowy element z włazem zamiast oryginalnego oraz dołożono polowy rodzaj osłon. Na prawej stroni nadbudówki nie widać śladów po montowaniu takich osłon. Wygląda to tak jak by mocno uszkodzona lewa strona była wzmacniana i osłaniana na różne sposoby. Prawa natomiast wygląda zupełnie normalnie i ma tylko zamocowany dla osłony pas gąsienic. Przed włazem radiooperatora dospawana na dachu metalowa ramka w kształcie trapezu. Podpis pod zdjęciem sugeruje formę montażu karabinu maszynowego. Takie wytłumaczenie ma w sumie sens, w momencie braku obrotowego MG. Skośna osłona wizjera kierowcy wykonana w warsztacie polowym widywana również na innych StuGach. Wydaje mi się również, że przed jednolitą płytą 80mm stanowiska radiooperatora dospawana jest pod kątem metalowa płytka. Te dwie ostatnie modyfikacje wyglądają identycznie jak te na StuGu z Kołobrzegu. Jego zdjęcie jest znane i znajduje się w tym numerze Panzerwrecks na stronie 13-tej.

3. Płyta nadsilnikowa spawana tradycyjnie na styk z fabrycznie dospawanymi miejscami montażu relingu, reling też chyba fabryczny. Tylna skośna płyta na tyle wanny wczesnego typu z czterema rzędami po trzy nity. Zamocowana na niej korba rozruchowa w sposób charakterystyczny dla zakładów MIAG

4. Koła napędowe wczesnego typu z deklami, rolki podtrzymujące wczesne ogumowane

5. Na płycie nad przekładnią jest faktycznie jakaś forma dopancerzenia wokół otworów wentylacyjnych, wydaje mi się, że jest to również beton raczej niż dospawana blacha

6. Uchwyty do mocowania zapasowych kół przeniesione na tył obu błotników

To na tyle ode mnie. Chętnie posłucham co myślą na ten temat inni koledzy, bo w sumie może każdy zwraca uwagę na inne elementy.

Zeskanowałem zdjęcia w wysokiej rozdzielczości i podeślę Ci zaraz na e-mail.

Przy okazji czy byłaby szansa, żebyście zrobili konwersję przodu StuGa jednolitego 80mm spawanego tradycyjnie, a nie na zakładkę? Myślę że nie mamy co liczyć na Dragona w tej kwestii i będą jechali z tym niepoprawnym przodem dla wesji z przed kwietnia 1944 tak jak to zrobili w modelu Dec'1943. Myślę, że byłby spory zbyt na taką konwersję bo temat już nie raz poruszany u nas na forum jak i na Missing-Lynx i pewnie też gdzie indziej. Sam lekką ręką zamówiłbym z pięć takich konwersji. Robienie tego za każdym razem jest dość "upierdliwe" Jak by co to służę elementami na start. A jest sporo takich ciekawych spawanych tradycyjnie StuGów do zrobienia.

Krzysiek
Obrazek
Avatar użytkownika
KrisFX
 
Posty: 166
Dołączył(a): czwartek, 6 sierpnia 2009, 15:37
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

Re: StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

Postprzez Radek Pituch » wtorek, 1 stycznia 2013, 19:11

Ja mam jeszcze pytanie odnośnie tego wozu na podwoziu Ausf. J, bez gąsienic, z pierwszej strony wątku. Czy mocowanie (w zasadzie pozostałość) schurzen jest wczesnego typu, z haczykami? Druga rzecz, strop nadbudówki, zakładam, że jest jeszcze wczesnego typu i ma składaną tarczę MG. Ciekaw jeszcze jestem czy podczas przebudowy zlikwidowano wyrzutnik granatów dymnych nad deflektorem spalin?
Avatar użytkownika
Radek Pituch
 
Posty: 2152
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

Postprzez Marek Barański » wtorek, 1 stycznia 2013, 20:43

Na moje oko to oprócz ospawanych okolic wlotów powietrza na przedniej płycie cały dolny pancerz też jest jakoś tak niechlujnie przyszfajsowany. Wygląda tak jakby na szybko dopancerzono wannę od trójki. Co do strony wozu bez ekranów to na wysokości wlotu powietrza do silnika widać jakiś pionowy element na krawędzi błotnika.

Jak tak popatrzeć to wygląda że stroną bez ekranów stug o coś poważnie przytarł - jest coś jakby wgniecenie na wysokości 1 mocowania błotnika przed nadbudową. Mógł je sobie wtedy "ściągnąć".
Avatar użytkownika
Marek Barański
 
Posty: 948
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

Postprzez KrisFX » wtorek, 1 stycznia 2013, 21:56

Radek Pituch napisał(a):Ja mam jeszcze pytanie odnośnie tego wozu na podwoziu Ausf. J, bez gąsienic, z pierwszej strony wątku. Czy mocowanie (w zasadzie pozostałość) schurzen jest wczesnego typu, z haczykami? Druga rzecz, strop nadbudówki, zakładam, że jest jeszcze wczesnego typu i ma składaną tarczę MG. Ciekaw jeszcze jestem czy podczas przebudowy zlikwidowano wyrzutnik granatów dymnych nad deflektorem spalin?


Radek,
Posłałem Ci podpowiedzi na e-mail :)

Krzysiek
Obrazek
Avatar użytkownika
KrisFX
 
Posty: 166
Dołączył(a): czwartek, 6 sierpnia 2009, 15:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

Postprzez Radek Pituch » środa, 2 stycznia 2013, 00:17

Wiadomość odebrana, dzięki! :)
Avatar użytkownika
Radek Pituch
 
Posty: 2152
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

Postprzez Vis13 » środa, 2 stycznia 2013, 13:27

Krzysiek właściwie już wyczerpał temat dziwnego StuGa zombie :)
Moje dwie uwagi:
- płyta przy wlotach powietrza z przodu jednak metalowa nie betonowa (zbyt gładka, mam wrażenie iż majaczy mi spaw podpory lufy)
- zgadzam się z teorią Marka, iż ekrany z prawej strony ma zerwane. Przyjrzałem się dokładnie obu stronom i wygląda mi to na metodyczne dopancerzenie - podobna wylewka betonowa (zbliżony kształt, obie dochodzą do krawędzi bocznych nadbudówki), na całej długości boków takie same odcinki zapasowych gąsienic. Analogicznie wg mnie, StuG posiadał ekrany po drugiej stronie.
Vis13
 
Posty: 705
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 21:49
Lokalizacja: 3miasto/Tczew

Re: StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

Postprzez KrisFX » środa, 2 stycznia 2013, 14:07

Tak masz rację Krzychu, widać tam spaw podstawy podpory marszowej, więc chyba jednak tak jak piszesz blacha. Zastanawia mnie natomiast to czy przypadkiem przednia "pionowa" płyta wanny nie jest czymś pogrubiona. Albo jest to jakiś cień ale wygląda jak by było wypłaszczenie pod końcem tej skośnej płyty z otworami wentylacyjnymi? Możliwe że mam zwidy, ale jak mamy temat rozkminiać to lepiej na wszystko zwrócić uwagę ;o)

Krzysiek
Obrazek
Avatar użytkownika
KrisFX
 
Posty: 166
Dołączył(a): czwartek, 6 sierpnia 2009, 15:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

Postprzez Radek Pituch » środa, 2 stycznia 2013, 18:02

Rzeczywiście wygląda na to że dopancerzenie czołowej płyty wanny jest nieco węższe (widać ustęp między nim a uszami holowniczymi).
Avatar użytkownika
Radek Pituch
 
Posty: 2152
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

Postprzez subgrafik » środa, 2 stycznia 2013, 23:31

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=WnJvo1RTlmY

Odrestaurowane orginalne finskie stugi w sumie modelarsko pewnie sie nie przyda,
ale trzeba przyznac ze te maszyny maja nieslychana gracje i sylwete...

btw Stugi wersji A do F sie licza w tym temacie ?

P
You need nothing to be happy. You need something to be sad.
~ Mooji.
Avatar użytkownika
subgrafik
 
Posty: 1786
Dołączył(a): środa, 12 grudnia 2007, 16:46
Lokalizacja: Wolne Miasto Wroclaw

Re: StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

Postprzez Vis13 » czwartek, 3 stycznia 2013, 00:14

Paweł niby temat jest o G... ale ja nie mam przeciwko temu aby i inny cyferki zagościły ;o)
Vis13
 
Posty: 705
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 21:49
Lokalizacja: 3miasto/Tczew

Re: StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

Postprzez KrisFX » piątek, 4 stycznia 2013, 13:26

Postaram się wieczorem w miarę możliwości czasowych wrzucić to co sądzę o nowym modelu StuG III G z zimmeritem Dragona. Model dość ciekawy i przy tym atrakcyjny cenowo w porównaniu z innymi wypustami Dragona z ostatnich miesięcy, ale mający jakieś małe uproszczenia lub błędy. Zdjęć ramek nie będę zamieszczał bo to jest już dobrze zrobione na www.modelarmour.com natomiast nie zgadzam się z opiniami moderatora tamtego forum, który mam wrażenie jest mocno stronniczy i zawsze wychwalajacy tego producenta i często nie "zauważa" oczywitych niedociągnięć.

Krzysiek
Obrazek
Avatar użytkownika
KrisFX
 
Posty: 166
Dołączył(a): czwartek, 6 sierpnia 2009, 15:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

Postprzez Vis13 » piątek, 4 stycznia 2013, 16:43

Ciekawym Twojej oceny. Ja wciąż oczekuje na ten model.
Mam wrażenie iż Vinnie Branigan dość blisko kolaboruje z dragonem i często dostaje "gifty", więc lubi posłodzić (ewentualnie nie zna się na temacie) Wolę bardziej niezależne serwisy, jak np PMMS, choć przyznać trzeba iż inboxy na modealarmour zawsze są przednie.
Vis13
 
Posty: 705
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 21:49
Lokalizacja: 3miasto/Tczew

Re: StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

Postprzez Marek Barański » sobota, 5 stycznia 2013, 16:05

Ja miałbym taka sprawkę do kolegów i myślę że byłaby to przydatna informacja dla innych. Chodzi mi o konfigurację pojazdów tuż przed oraz tuż po okresie nakładania zimmeritu. O ile z wczesnymi i późnymi stugami nie mam problemu to tu się gubię. Dysponuję jedynie informacjami z achtungpanzer i pochodnego tornada ale nie są zbyt precyzyjne. Jeśli ktoś mógłby łopatologicznie opisać takie pojazdy (jaki dach, koła, płyta silnikowa,ekrany) to byłbym wdzięczny.
Avatar użytkownika
Marek Barański
 
Posty: 948
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

Postprzez KrisFX » sobota, 5 stycznia 2013, 22:13

Dragon StuG.III Ausf.G w/Zimmerit July 1944 Late Production 6633

Słowo się rzekło więc napiszę co sądzę o tym nowym modelu. Tak jak pisałem wyżej zdjęć elementów nie będę zamieszczał bo jest to już dobrze zrobione na Modelarmour. Zgadzam się z Krzyśkiem w kwestii tego, że jest to świetna strona jeśli chodzi o inboxy natomiast sama ocena pozostawia wiele do życzenia. Najwyraźniej moderator tej strony jest w bliskich koligacjach z Dragonem i zawsze pieje z zachwytu nad ich modelami nie zauważając istotnych braków. Ale nie o tym miała być historia.

Nowy model Dragona jest kontynuacją-rozwinięciem tego co wszyscy znamy z modelu StuH 6454. Tamten model w kwestii odlanego zimmeritu był bardzo fajny natomiast był totalnym kuriozum historycznym pełnym błędów i wypaczeń. W nowym modelu wiele lub prawie wszystko zostało poprawione ale są w dalszym ciągu pozostają pewne uchybienia. Część elementów z zimmeritem pochodzi z tego poprzedniego modelu, a część jest zupełnie nowych. Tak to już jest z Dragonem, że nie bardzo bacząc na historyczną poprawność jedzie z elementami, które ma na składnie i robi niepoprawne historycznie modele czego doskonałym przykładem był właśnie 6454.

Co poprawiono, zmieniono, dodano:
- wsporniki błotników są prawidłowe dla zakładów Alkett, płaskie, tłoczone
- nowa płyta nad-silnikowa pokryta zimmeritem spawana na zakładkę
- płyta nad przekładnią integralna 80mm pokryta zimmeritem - typ spawany na zakładkę, jest to element znany z modeli C-H Mid-Late, Black Knight i Dec 1943 Production, pokryty w tym modelu zimmeritem
- osłony boczne późnego typu z wieszakami z zębami do zawieszania, są też wieszaki wczesnego typu ale bez ekranów
- nowy element skośny tylnej płyty z dwoma rzędami po trzy sztuki nitów z zaznaczonym spawaniem na zakładę, pokryty zimmeritem.
- reling na płytę nad-silnikową z metalu
- koła napędowe późne bez dekli
- rolki podtrzymujące stalowe drugiego typu z otworami ulgowymi (bardziej poprawne niż wyrób Panzer Art, na około otworów ulgowych jest delikatny wystający brzeg, co jest bardzo dobrze widoczne na zdjęciach oryginałów, Panzer Art w swoich rolkach zrobił tylko otwory bez tego "brzegu")
- późny dach nadbudówki z wystającymi śrubami, otworem pod granatnik, bazą pod obrotowy MG i trzema miejscami montażu dźwigu stosowany w okresie od 07.1944 do 10.1944
- obrotowy MG na dach nadbudówki (osłony MG są za krótkie, mimo iż po wydaniu StuG IV Late wytykano ten błąd Dragon nic z tym nie zrobił, tak krótkie osłony były charakterystyczne dla Hetzera, w Stugach były ciut dłuższe)
- podpora marszowa lufy
- jednolita osłona stanowiska radiooperatora 80mm, niby fajnie tylko dlaczego nie pokryta zimmeritem??? babol

Co jest dalej nie tak. Mimo iż na rysunku na pudełku pewne elementy są pokryte zimmeritem co jest zgodnie z faktami historycznymi, elementy w pudełku go nie mają:
- przednie i tylne elementy błotników brak zimmeritu w modelu
- osłona montowana na płycie nad przekładnią przed wizjerem kierowcy brak zimmeritu w modelu
- osłona stanowiska radiooperatora integralna 80mm brak zimmeritu w modelu

Kolejnym niedociągnięciem i chyba jak dotąd największą bolączką modeli Dragona StuGów, które powinny mieć 80mm integralny przód jest przednia pionowa płyta wanny. Dragon dał to samo co w modelu 6454 czyli zwykłą płytę 50mm (element D11 obecny w każdym modelu, tylko w tym wypadku zimmeritem i nazwaną p19). Co ciekawe w modelu jest też płyta 80mm tylko nie pokryta zimmeritem. Co dodatkowo ciekawe jest ona mocno dziwna. Dziwna dlatego, że jej górna część ma taki delikatny występ, który zachodzi na górę wanny co uniemożliwia zamontowanie płyty nad przekładnią bo ta się nie mieści między wspomnianym elementem a nadbudówką. Nie wiem co myślał Dragon robiąc taki element. Oczywiście można ten występ ściąć i chyba jeszcze trzeba będzie zrobić drobne wcięcie wj płycie, żeby był możliwy poprawny montaż. Dodatkowo ten element jest nieudany bo ma zapadliska, jamy skurczowe. Wiadomo to żaden problem usunąć, ale razi.
Ze względy na barki w zaopatrzeniu StuGi z tego okresu często nie miały wyrzutnika granatów w dachu w związku z czym otwór w dachu zaślepiano. W wypadku zakładów Alkett robiono to od wewnątrz pozostawiając w ten sposób miejsce gdzie mogła się zbierać woda podczas deszczu ;o) W modelu jest błędny element do zaślepiania tego otworu charakterystyczny dla zakładów MIAG dokręcany od góry. Dragon w instrukcji każe go zastosować co jest błędne. zaślepienie od dołu to oczywiście żaden problem. Należy pamiętać tylko o zrobieniu na około otworu czterech imitacji leciutko wystających końcówek, wkręcanych od dołu śrub, prawie równych z powierzchnią dachu.
Ostatnim istotnym niedociągnięciem są wydechy. Według dostępnym informacji Alkett od 03.1944 stosował późny typ wydechów z podcięciami pod śruby do montażu sprzęgu. W modelu jest są te same wczesne wydechy bez podcięć co w każdym dotychczasowym modelu. Dodatkowo na tylnej płycie powinny być zamontowane śruby pod późny sprzęg, a w modelu ich nie ma. Samego sprzęgu do tego modelu nie montujemy bo to już okres po zakończeniu stosowania zimmeritu.

W modelu znajdziemy dodatkowo elementy takie jak płytę nad przekładnią 80mm bez zimmeritu, późny sprzęg na tylną płytę, wczesny dach, wczesne koła napędowe, wczesne ogumowane rolki podtrzymujące.

Podsumowując, pomimo pewnych wspomnianych braków, z czystym sumieniem mogę polecić ten model. Jest to krok milowy w stosunku do 6454 w kierunku poprawności historycznej. Szkoda, że w modelu nie ma wyrzutnika granatów do zamontowania w dachu, bo był on spotykany nawet przed tym kiedy zaczęto montować obrotowy MG na dachu i są na to dowody fotograficzne. Model prawie prosto z pudełka umożliwia wykonanie StuGa lub StuHa zakłądów Alkett z okresu od 12.1943 do 09.1944. Trzeba tylko uzupełnić zimmerit na wymienionych elementach, zastosować wczesny lub, późny dach ( ten ostatni w różnych wariantach ), zastosować odpowiednie koła napędowe wczesne lub późne, to samo dotyczy rolek podtrzymujących (brak w modelu tylko pierwszego modelu stalowego z otworami ulgowymi oraz wzmocnieniami stosowanego w okresie od 11.1943 do 03.1944 naprzemiennie z ogumowanymi rolkami, które Alkett używał aż do 09.1944), wieszaki osłon wczesne lub późne, wydechy wczesne dla modeli do 03.1944 i przerobione dla późniejszych.

Pozostaje jeszcze jedna istotna kwestia, o której już wspominał Bartek - przód spawany na zakładkę. Alkett stosował go od 03.1944. Dla wcześniejszych modeli jest on nie poprawny. korekta nie powinna być trudna ponieważ w tym wypadku powinniśmy i tak pokryć korygowane miejsca zimmeritem, o czym pisał Kuba, także będzie to łatwo zamaskować. Dodatkowo pomaga tu fakt, że zimmerit waflowy Alkett był grubszy i więcej maskował co widać na zdjęciach oryginałów. Zimmerit w kwadraty MIAG był dużo delikatniejszy i często odpadał odsłaniając na przykład górną krawędź przedniej płyty 80mm. Zimmerit waflowy Alkett pokrywał to miejsce tak dokładnie, że nawet nie było widać miejsca gdzie łączyły sie płyta przednia i płyta nad przekładnią. Jak do tej pory nie znalazłem jednak fotograficznego potwierdzenia StuGa z wczesnym dachem i przodem spawanym na zakładkę. Taki przód jest bardzo dobrze rozpoznawalny i jeśli chodzi o StuGi z zakładów MIAG to takich zdjęć jest w bród. Z Alkettem gorzej i tu jest dużo zdjęć ale już z okresu z późnym dachem i zimmeritem lub po zakończeniu nakładania zimmeritu.

Krzysiek

PS Ja już swój model powycinałem z ramek i co nieco posklejałem :)
Obrazek
Avatar użytkownika
KrisFX
 
Posty: 166
Dołączył(a): czwartek, 6 sierpnia 2009, 15:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: StuG/StuH masz ciekawe zdjęcie, informację, podziel się

Postprzez KrisFX » sobota, 5 stycznia 2013, 22:16

Marek Barański napisał(a):Ja miałbym taka sprawkę do kolegów i myślę że byłaby to przydatna informacja dla innych. Chodzi mi o konfigurację pojazdów tuż przed oraz tuż po okresie nakładania zimmeritu. O ile z wczesnymi i późnymi stugami nie mam problemu to tu się gubię. Dysponuję jedynie informacjami z achtungpanzer i pochodnego tornada ale nie są zbyt precyzyjne. Jeśli ktoś mógłby łopatologicznie opisać takie pojazdy (jaki dach, koła, płyta silnikowa,ekrany) to byłbym wdzięczny.


Czy to miałoby być coś w tym stylu?

Daty z magicznej książki jeśli chodzi o StuGi Alkett:

- zimeritt waflowy 11.1943 do 09.1944 (nie śpieszyli się, rozkaz był od 09.1943)
- dach późny (z włazem na boki oraz dokręcany wystającymi śrubami 05.1944 do końca
- dach wczesny do 06.1944
- podstawa pod obrotowy MG 05.1944 do końca
- otwór w dachu pod granatnik 05.1944 do końca
- 3 “Pilze” 07.1944-10.1944
- 5 “Pilze” 10.1944 do końca
- właz otwierany do przodu i tyłu do 06.1944
- właz otwierany na boki 05.1944 do końca
- kopytko przed kopułką dowódcy 09.1943
- tylna pochyłą część tylnej ściany wanny z czterema rzędami nitów po trzy sztuki do 07.1944
- tylna pochyłą część tylnej ściany wanny z dwoma rzędami nitów po trzy sztuki do 05.1944 do 11.1944
- tylna pochyłą część tylnej ściany wanny z dwoma rzędami nitów po dwie sztuki 06.1944 do końca
- tłumiki z podcięciami pod śruby do montażu sprzęgu 03.1944 do końca
- śruby w tylnej płycie do montażu sprzęgu (bez sprzęgu) 03.1944 – 12.1944
- późny sprzęg 12.1944 do końca
- koła napędowe z deklami do 03.1944
- koła napędowe bez dekli 02.1944 do końca
- rolki gumowe do 09.1944
- rolki stalowe z otworami i wzmocnieniami 11.1943 do 03.1944
- rolki stalowe z otworami 01.1944 do końca
- otwór na współosiowy MG w jarzmie spawanym StuH (bark samego MG bo przy haubicy bez hamulca wylotowego z powodu większych oporopowrotników nie było miejsca na MG) 08.1944 do końca
- spawane jarzmo StuH 03.1943 do 07.1944
- spawane jarzmo StuG 08.1944 (chwilowe braki w dostawach odlewanych jarzm)
- jarzmo odlewane StuG 10.1943 do 09.1944
- jarzmo odlewane StuH 10.1943 do 08.1944
- jarzmo odlewane StuG z otworem na współosiowy MG 09.1944 do końca
- wsporniki błotników prasowane z blachy 05.1943 do końca
- reling wokół płyty nadsilnikowej 11.1943 do końca
- płyta nadsilnikowa spawana na zakładkę 04.1943 do końca
- tył wanny spawany na zakładkę 05.1943 do końca
- integralny przód wanny spawany na styk 80mm 04.1943 do końca
- integralny przód spawany na zakładkę 80mm 03.1944 do końca na przemian z tradycyjnym
- uszy do holowania z przodu z “cyckami” u dołu 01.1945 do końca
- jednolita osłona stanowiska radiooperatora 80mm 06.1944 do końca
- podpora marszowa lufy 07.1944

Krzysiek
Ostatnio edytowano niedziela, 6 stycznia 2013, 23:47 przez KrisFX, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
KrisFX
 
Posty: 166
Dołączył(a): czwartek, 6 sierpnia 2009, 15:37
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do StuGmania - StuG III G (StuH) - mini projekt grupowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron