Strona 1 z 7

Żar-ptica, Tuszyno 18.08.1937r., 1:72

PostNapisane: niedziela, 12 września 2010, 23:00
przez piotr dmitruk
Raz kozie śmierć!
Szanse moje są mizerne, ale dla towarzystwa Cygan dał się powiesić, a za nie ukończoną pracę nie biją.
Nigdy nie zrobiłem żadnej dioramy, ale ta jedna zawsze chodziła mi po głowie. Nie miałem tylko śmiałości, żeby ją ukończyć.
Mam wstępnie przygotowane kilka elementów: samochód pożarniczy PMZ-2 na podwoziu ZIS-6 firmy PST, GAZ-AAA Airfield starter AS-2firmy UM, i GAZ-M1 firmy ACE
Obrazek
A także główny element, żywiczny model samolotu Kalinin K-12, nie pamiętam jakiej firmy, chyba Classic Planes Resin. Model okropnej jakości, wymagający dużo ciosania siekierką, obecnie jest w stanie takim:
Obrazek
Do tego dorzucę parę figurek Preisera.

Re: Żar-ptica, Tuszyno 18.08.1937r., 1:72

PostNapisane: poniedziałek, 13 września 2010, 08:38
przez donalyah00
Oj, będzie się działo! "Pióra" przewidujesz malować czy poradzisz sobie przy pomocy kalek? Trzymam kciuki - zapowiada się projekt jedyny w swoim rodzaju!

Re: Żar-ptica, Tuszyno 18.08.1937r., 1:72

PostNapisane: poniedziałek, 13 września 2010, 09:10
przez Mac Eyka
Samolocik, resoraki i pacynki.
Oj będzie się działo.
Pamiętaj, ten Kalinin K-12 miał śmigiełka.

Re: Żar-ptica, Tuszyno 18.08.1937r., 1:72

PostNapisane: poniedziałek, 13 września 2010, 16:18
przez GrzeM
Oooooo, a ten samolot to nie jest "konwersja" Ju-86? Tak wygląda...

Re: Żar-ptica, Tuszyno 18.08.1937r., 1:72

PostNapisane: wtorek, 14 września 2010, 15:43
przez rollingstones
piotr dmitruk napisał(a):a za nie ukończoną pracę nie biją.

Miejmy nadzieję że nie będziesz musiał się przekonywać :lol: Witaj w konkursie

Re: Żar-ptica, Tuszyno 18.08.1937r., 1:72

PostNapisane: wtorek, 28 września 2010, 20:32
przez ROMAN
Samoloty robisz nietuzinkowe, są bardzo oryginalne, ale skrzyżowanie Twoich samolotów z resorakami plus diorama w Twoim wykonaniu bardzo mnie ciekawi jak to wszystko zabrzmi. Więc nie obijaj się Panie Doktorze tylko bierz skalpel i tnij materię ;o)

pozdrawiam

Re: Żar-ptica, Tuszyno 18.08.1937r., 1:72

PostNapisane: poniedziałek, 8 listopada 2010, 22:07
przez piotr dmitruk
No to pora delikatnie zacząć.
Ponieważ w modelu oszklenie praktycznie nie istniało, a w dodatku osłona kabiny pilota była zbyt wąska
Obrazek

Zrobiłem nowe kopyta: jedno było w zestawie, to je zmodyfikowałem, jedno wykonałem zalewając szkło żywicą i poprawiając kształt, a ostatnie wykonałem od podstaw.
Obrazek

Następnie naciągnąłem oszklenie
Obrazek

Wyciąłem też z długopisu podstawy do wieżyczek
Obrazek

Re: Żar-ptica, Tuszyno 18.08.1937r., 1:72

PostNapisane: wtorek, 9 listopada 2010, 01:17
przez CzarekB
Z długopisu ?
Zaraz dostaniesz łupnia ze jesteś jak AZ ;o)
Podziwiam ludzi robiących takie cacka w 1/72, dla mnie już 1/48 staje się za małe.
Czarek.

Re: Żar-ptica, Tuszyno 18.08.1937r., 1:72

PostNapisane: piątek, 12 listopada 2010, 11:05
przez portalus
Samolot jak zwykle nietypowy.
CzarekB napisał(a):...dla mnie już 1/48 staje się za małe.

Kup sobie więc jakiś model w 1/8 – od razu się odechciewa, takie to duże.

Re: Żar-ptica, Tuszyno 18.08.1937r., 1:72

PostNapisane: wtorek, 16 listopada 2010, 10:35
przez piotr dmitruk
Przy pomocy tego samego długopisu naprawiłem uszkodzony wcześniej dziób.
Fotka z moją ulubioną monetą :mrgreen:
Obrazek

Nareperowałem też zawieszenie lotek (klap?). Zużyłem do tego 32 igły iniekcyjne.
Od spodu
Obrazek
Obrazek

od góry
Obrazek
Obrazek

Re: Żar-ptica, Tuszyno 18.08.1937r., 1:72

PostNapisane: wtorek, 16 listopada 2010, 10:53
przez Jarek Gurgul
piotr dmitruk napisał(a):...Zużyłem do tego 32 igły iniekcyjne.

Jak to wybór zawodu pomaga potem w życiu :).
Roboty z tym mocowaniem klap/lotek sporo, ale efekt jest jej wart.

Jarek

Re: Żar-ptica, Tuszyno 18.08.1937r., 1:72

PostNapisane: wtorek, 16 listopada 2010, 10:55
przez GrzeM
Mówię Wam, nie ma takich samolotów. Piotr obciął Ju-86 i udaje, że to kiedyś latało.
;o)

Re: Żar-ptica, Tuszyno 18.08.1937r., 1:72

PostNapisane: środa, 17 listopada 2010, 13:31
przez piotr dmitruk
No taka "ptica" jednak istniała.
http://www.airwar.ru/enc/bww2/k12.html
http://mkmagazin.almanacwhf.ru/avia/k_12.htm
Podałem te linki, żebyście pomogli mi rozwikłać pewien dylemat.
Jak widać najbardziej rozpowszechnioną interpretacją malowania jest: góra czerwona, dół niebieski i żółte pióra.
Takie malowanie ma solidne oparcie w przezwisku samolotu i znanych obrazkach bajkowych "żar-ptaków", a rozpowszechnione jest już od kilkudziesięciu lat po publikacji w "Modelist- konstruktor".
Ale kiedy patrzę na zdjęcia, kolor piór wydaje mi się zbyt jasny, zwłaszcza na dolnych powierzchniach skrzydeł. Żółty powinien wyglądać na fotografiach porównywalnie, bądź nawet ciemniej niż jasnoniebieski. Charakter malunków wskazuje na to, że zrobiono je pośpiesznie, pędzlami, a więc w warunkach Bolszewii, najbardziej prawdopodobnym kolorem byłaby biała zmywalna farba, a może nawet wapno. Stąd schemat mógłby wyglądać: czerwony, niebieski, biały.
Ale... dlaczego czerwony? Normalnie samoloty od góry były malowane na zielono. Jeśli pośpiesznie namalowano pióra, to kto by bawił się w precyzyjne malowanie góry dużego samolotu na czerwono. Dla mnie więc najbardziej sensownym schematem jest: góra ciemnozielona, spód niebieski, pióra białe.
Chciałbym poznać Wasze zdanie, dlatego podrzucam ankietę.:

a) czerwony, niebieski, żółty
b) czerwony, niebieski, biały
c) ciemnozielony, niebieski, biały
d) inny
e) nic mnie to nie obchodzi, rób se jak chcesz

Pozwólcie jednak że potraktuję ją tylko jako głos doradczy, bo nie ukrywam, że najbardziej podoba mi się schemat "klasyczny", a 100% pewności co do moich rozważań nie mam. Drugiego modelu do ewentualnej poprawki też.

Re: Żar-ptica, Tuszyno 18.08.1937r., 1:72

PostNapisane: środa, 17 listopada 2010, 13:42
przez xenomorph
A


Pozdrawiam 8-)

Re: Żar-ptica, Tuszyno 18.08.1937r., 1:72

PostNapisane: środa, 17 listopada 2010, 15:20
przez Grzegorz2107
a) czerwony, niebieski, żółty

czerwony, niebieski, biały

25% prawdopodobieństwa
Trudno zaprzeczyć tradycji. Jakieś przekazy ustne musiały w chwili gdy opisywano malowanie istnieć. Nie wszystkich Ziutek Słoneczko posłał do piekła.
Nie widać gwiazd na kadłubie...Nie wiem, czy były przed tą paradą, ale nie wyobrażam sobie malowania piórek na znaku państwa socjalistycznego. Czyli może jednak zamalowano czerwoną farbą górne powierzchnie?

c) ciemnozielony, niebieski, biały


75%
Tak, argumenty silne przedstawiłeś, ja dodam jeden: Jeśli przemalowano samolot na czerwono, to dlaczego osłony silników zostały bez malowania?
To wygląda na prowizoryczny malunek na paradę, musiano się liczyć, że samolot będzie nadal używany do prób, więc takie trwałe nieregulaminowe malowanie byłoby kłopotliwe.

Wolałbym widzieć ten model w malowaniu paradnym, ale pewnie masz rację, że to było białym zmywalnym wapnem zrobione i zniknęło na następny dzień.


Żółty powinien wyglądać na fotografiach porównywalnie, bądź nawet ciemniej niż jasnoniebieski.


Nie ma takiej reguły. Na filmie ortochromatycznym, bez filtrów tak by było, ale nie wiemy nic o tym jaki film był użyty. Na takim filmie nie byłoby widać różnicy między żółtym i czerwonym, a sam żółty byłby czarny.
Lepsze filmy były już dostępne i wtedy trudniej wykluczyć , że to był żółty.


Masz jakieś zdjęcia bez tego antykamuflażu?