Strona 2 z 3

Re: Włochy

PostNapisane: niedziela, 16 sierpnia 2015, 21:52
przez Anioł
Bardzo ciekawa sceneria się robi. Kibicuję.

Re: Włochy

PostNapisane: poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 07:38
przez Maciej Gruca
Cześć Pawle! :)
Ten most to na podstawie jakiejś dokumentacji / zdjęć zrobiłeś?
Pytam, bo zaskoczyło mnie "siłowe" rozwiązaniem konstrukcji. Mam na myśli cztery niskie i słabe ceowniki jako główne elementy nośne a na tym wielkie, wytrzymałe dwuteowniki. Mam wrażenie pewnych słabości owej konstrukcji :mrgreen:

Re: Włochy

PostNapisane: wtorek, 18 sierpnia 2015, 19:20
przez Korowiow
Mi się podoba ale trzeba się liczyć ze zdaniem Maćka - on się zna na tych wiszących, różnych konstrukcjach.

Re: Włochy

PostNapisane: wtorek, 18 sierpnia 2015, 20:07
przez subgrafik
Fajny temat z rozmachem

ale jak maciej napisal ten most dziwnie wyglada...
mało przekonująco konstrukcyjnie bym napisał,
Chyba bym sie szarpnal na tego Bailejsa w Broncu http://www.perthmilitarymodelling.com/r ... 012d01.htm

Ogladam

P

Re: Włochy

PostNapisane: środa, 19 sierpnia 2015, 12:11
przez wapel
Heloł ewrybady,
to może ja się wypowiem... troszkę się jednak przygotowałem przed rozpoczęciem prac :mrgreen:
Maćku, kratownica ma właśnie to do siebie, że mimo małej masy własnej przenosi duże obciążenia (to m.in za sprawą dużego momentu bezwładności - im masa rozłożona jest dalej od środka osi geometrycznej tym lepszy współczynnik wytrzymałości na zginanie, to tak w skrócie i uproszczeniu). Belka dwuteowa łącząca kratownice jest tam stosowana ze względu na małą ilość miejsca (wysokość) pod kładką - w przypadku dwuteowników masa skupiona głównie w półkach zapewnia wytrzymałość na zginanie, a w środniku można wyciąć otwory ulgowe (znowu upraszczam).
Tutaj fotka takiego ustrojstwa:
Obrazek

Mosty Baileya składają się z wcześniej przygotowanych prefabrykatów - kratownic głównych i dźwigarów dwuteowych.
Nośność zapewniają kratownice (3m elementy łączone z sobą na żądaną długość) - w zależności od potrzeb mogą być ustawiane w jednym, dwóch, trzech lub czterech rzędach oraz w razie potrzeb mogą być ustawiane jedna nad drugą - wszystko w zależności od rozpiętości i potrzebnej nośności. Ruch może być dwu- lub jednokierunkowy.

Kratownica ustawiona w jednym rzędzie:
Obrazek
Obrazek
Kratownica ustawiona w dwóch rzędach:
Obrazek
Ruch dwukierunkowy, kratownica dwupoziomowa:
Obrazek
A tutaj taka ciekawostka, most podczas nasuwania:
Obrazek

Przepaść ma rozpiętość ok.6m, zatem należy użyć trzech przęseł 3m i most będzie miał 9m (ok. 30 stóp)
Według poniższej tabeli, można stwierdzić, że most jednokierunkowy o pojedynczej kratownicy można zastosować do rozpiętości 15m przy obciążeniu HS20 (Ciągnik z naczepą - około 30t), zatem wydaje się to wystarczające.
Obrazek
Obrazek

Tutaj jest sherman na moście z dwurzędowych kratownic, ale ten ma większą rozpiętość niż mój.

Obrazek

Miałem jeszcze zdjęcie shermana ma moście z jednym rzędem, ale piszę teraz na szybko z pracy i nie mogę go odnaleźć.
Reasumując, chciałem zrobić podwójny rząd kratownic, ale raz że mi się już nie chce, dwa mam mało miejsca na dioramie, żeby dodać jeszcze jeden rząd, a trzy to sądzę, że most przeniesie obciążenia.

Re: Włochy

PostNapisane: czwartek, 20 sierpnia 2015, 07:10
przez Drunkmaster
Fajny pomysł, też bardzo mnie intryguje ten wodospad.

Re: Włochy

PostNapisane: czwartek, 20 sierpnia 2015, 08:26
przez Maciej Gruca
No jak ten Maciek coś powie...
...normalnie szkoda gadać :mrgreen:

Jakoś nie zwróciłem uwagi na "poręcz" (że się tak wyrażę), to one wespół z tymi dwoma ceownikami, będzie niosła konstrukcje.
Moja kulpa :D
Już się nie odzywam i znowu stawiam się w kONcie!

Re: Włochy

PostNapisane: poniedziałek, 24 sierpnia 2015, 21:03
przez Korowiow
Maciej Gruca napisał(a):No jak ten Maciek coś powie...
...normalnie szkoda gadać :mrgreen:

Jakoś nie zwróciłem uwagi na "poręcz" (że się tak wyrażę), to one wespół z tymi dwoma ceownikami, będzie niosła konstrukcje.
Moja kulpa :D
Już się nie odzywam i znowu stawiam się w kONcie!


Dobrze Ci tak Maciek, teraz ci pewnie gupio hi, hi.

Re: Włochy

PostNapisane: poniedziałek, 2 listopada 2015, 16:11
przez Tomek Rogala
Dear Paweł:
We are on our way to Arnhem, and we build a bridge that might interest you.

Obrazek

Obrazek

For details, please contact with Tomek Rogala, our representative in Nowa Sól S-3 Dragados SA Site, you have his phone number, I suppose...
Sincerely Yours
Brian Horrocks,Commander of XXX Corps

Photos courtessy of Łukasz Zurzycki, Site Engineer

Re: Włochy

PostNapisane: piątek, 30 grudnia 2016, 23:25
przez wapel
Po roku przerwy czas wrócić do pracy. Tak sobie przez ostatnimi czasy dłubałem:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Włochy

PostNapisane: piątek, 30 grudnia 2016, 23:42
przez Sherman
O k...

Re: Włochy

PostNapisane: sobota, 31 grudnia 2016, 11:18
przez Adrianowro
Nie dało by rady tego muru z bali zamienić na kamienny ?

Re: Włochy

PostNapisane: poniedziałek, 2 stycznia 2017, 16:48
przez wapel
Jestem bliżej końca niż początku i nie chcę robić już tak diametralnych zmian. Wstawiłem go tam, żeby nie było wszędzie jednolicie szaro.

Re: Włochy

PostNapisane: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 19:24
przez wapel
Szybka aktualizacja:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Włochy

PostNapisane: wtorek, 10 stycznia 2017, 12:42
przez Tomek Rogala
To żeś Panie wrócił, Panie Pawle...
Rzeczywiście nieco topornie te bale wyglądają, może zamiast podmieniać, trochę byś je zakrzaczył?
Mech, mech na kamieniach wzdłuż kaskady. Próbowałeś Heki Mikroflor?
Z prywaty: chyba kończy się mój czas w Nowej Soli, jest szansa na Kołobrzeg albo Bydgoszcz, miałbym bliżej domu i więcej czasu na wizyty, może by się udało spotkać po latach.
Pozdrawiam