Za sprawą Hobby Bossa wystąpił ostatnio "wysyp" modeli SBLimów, który skłonił mnie do zastanowienia się nad pewną kwestią, na którą niestety nie znam odpowiedzi. Chodzi mi o występowanie radiokompasu ARK-5 i sygnalizatora przelotu MRP-48P.
MiG-15 nie był w nie wyposażony, MiG-15bis i UTMiG-15 były, przy czym bis ich anteny miał pod przezroczystymi oknami z tyłu kadłuba, a "szparka" bardziej z przodu za komorą podwozia. A jak było SBLimami-1 skoro to były przebudowane Limy-1? Czy przy konwersji zostały wyposażone w te elementy tak jak miał je UTMiG? A co później z SBLimami-2, które dostawały tylną część kadłuba od Lima-2, czyli mogły tam mieć wspomniane przeze mnie dwa okna?
Tę drugą kwestię stosunkowo łatwo rozstrzygnąć - może ktoś zaglądał, albo ma możliwość to zrobić, pod jakiegoś muzealnego SBLima?





