Ojej
Wlew oleju i rodzaj zbiornika to zupełnie inna bajka. W 109 G używano przynajmniej dwóch, o pojemności 36 i 56l. Przyjmuje się generalnie, że ten większy był montowany z silnikami D w G-10, mniejsze trafiały do maszyn z silnikami A.
Niestety jak się okazuje, Erla budowała G-14 i G-14/AS (mniejsza o serie numerów) z większymi zbiornikami zaś WNF ośmielał się montować do G-10/U4/R1 zespoły napędowe z DB 605 D ze zbiornikami 36l.
Rodzaj zbiornika oleju nie do końca jest powiązany z rodzajem osłon silnika.
Niestety ;)
O rożnych rodzajach osłon silnika w AS'ach można by pogadać jeszcze dłużej, myślałem po tym co napisałeś wcześniej, że też pasjonuje Cię historia i ciekawostki Bf 109 G i K i uda nam się wymienić informacjami.
Nie chciałem broń boże się czepiać czy cokolwiek udowadniać tylko liczyłem na wymianę doświadczeń.
Fajnie, że skleiłeś sobie model, jak sam piszesz, i przepraszam - nie będę już moich wątpliwości dotyczących prawdziwych maszyn przedstawiał w tym wątku dot. Twojego sklejonego modelu.
Poszukam dalej, może kiedyś jakieś wyraźniejsze zdjęcia wypłyną.
Troszkę zawstydzony, kończąc temat,
serdecznie pozdrawiam
Kuba
ps - ten samolot, który pokazałeś jest również ciekawy bardzo bo ma większą chłodnicę oleju i ster kierunku B, białe krzyże na kadłubie, szerokie łopaty śmigła. A może to jest G-14/AS produkcji Erla?