P/O Rasmussen, "Recce Robin" i ciąg dalszy

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

P/O Rasmussen, "Recce Robin" i ciąg dalszy

Postprzez Aleksander » sobota, 1 października 2011, 19:31

Chciałbym podzielić się moją radością!
Jakiś tydzień temu spotkało mnie bardzo przyjemne, wręcz nawet- wzruszające – zdarzenie. Po powrocie z urlopu odebrałem pocztę i nagle wśród licznych wiadomości dostałem taką:

“Great to see a model of my dad's Boomerang, "Recce Robin". He flew it from Torokina in Bouganville - Soloman Islands, 1944.

From: Garry Rasmussen”


[Tłumaczenie: „Fajnie zobaczyć model Boomeranga mojego ojca „Recce Robin”. Latał nim z Torokina na Bouganville – Wyspy Salomona, 1944]

Ucieszyłem się wielce i napisałem do Garry’ego, że też się cieszę i żeby coś więcej napisał o ojcu – otrzymałem kolejny mail:

“Hi Aleksander

I found my dad's log book and have made a brief summary of information that may be of interest to you

I've also attached the summary as a Word document.

Below are two 'official' photos of dad in Recce Robin, taken at Mareeba, North Queensland in 1944.
They come from the Australian War Memorial archives but, because of time, they are now public domain photos.


I hope this is interesting to you:

P/O - F/O Rasmussen

Christian Rasmussen – Australian born of Danish parents.

Began flight training for the RAAF: 3 May 1943, on Tiger Moths – 60 hours. Temora. NSW

Began Training on CAC Wirraways: 11 July 1943 Uranquinty. NSW

First Boomerang flight was a solo: 15 November 1943

Completed training as an “Army Co-operation Pilot” 5 December 1943

Moved to Mareeba, North Queensland to join No 5 Squadron RAAF: December 1943

Once in No.5 Squadron his rank was F/O (Flying Officer) rather than P/O (Pilot Officer) as it was during training.

Combat training, Mareeba, Queensland until 6 November 1944
* First flight in A46 –176 on 9 March 1944

CAC Boomerangs flown during combat training:
All A46: 21, 37, 40, 43, 48, 57, 64, 71, 128, 153, 176, 178, 186, 190, 192, 201, 203, 215.

* 176 is the most common Boomerang entered in his flight log from March 1944 until end of service.
* the "Recce" part of the name refers to "reconnaissance" - pronounced, "recky".

Short active service.

10/11 November 1944: Flew A46-176 from Mareeba, Queensland, to Piva Field, Bouganville Island. ( by way of Port Moresby, New Guinea )

With ‘B’ Flight of No.5 Squadron he flew tactical reconnaissance missions in Bouganville over the Numa Numa Trail, the Jaba River and ‘Artillery Hill’ in support of army units.
He flew Boomerang A46-176 and Wirraways A20-410 & 476.

His active duty finished; 17 December 1944

In April 1945 he was trained to be a flight instructor, at Point Cook, Victoria – qualifying to instruct in June.

He returned to Uranquinty in NSW working as a flight instructor from 11 July 1945 until 22 October, in Wirraways.

After final log entry: 742 flying hours”


Nie mogło być – moim zdaniem – lepszego podsumowania mojego dłubania nad nie najłatwiejszym Boomerangiem z Ltd. Cieszę się, że poznałem Garry’ego i cieszę się, że on miał frajdę z obejrzenia modelu samolotu swojego ojca. Właściwie, to chętnie bym mu ten model wysłał, choć serce boli, ale boję się, że model nie wytrzyma transportu.
W każdym razie – fajne uczucie sprawienia komuś nieznanemu radości, a z drugiej strony – taki element modelarskiego „spełnienia”

Tekst trochę długi do tłumaczenia, choć chyba ogólnie zrozumiały, ale jeżeli trzeba, to oczywiście przetłumaczę!
Garry dołączył dwa zdjęcia ojca – P/O Christiana Rasmussena w samolocie.

Obrazek

Obrazek

A to moja wersja tego samolotu - dla przypomnienia

Obrazek

Obrazek
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek Obrazek Obrazek

Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander

Animal Planet
 
Posty: 8804
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"

Reklama

Re: P/O Rasmussen, "Recce Robin" i ciąg dalszy

Postprzez shivadog » sobota, 1 października 2011, 20:27

Piękna historia!
Avatar użytkownika
shivadog
 
Posty: 3811
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 13:51
Lokalizacja: WRSW/3M

Re: P/O Rasmussen, "Recce Robin" i ciąg dalszy

Postprzez waran » sobota, 1 października 2011, 20:29

Dla takich historii warto budować modele :)
Szmatopłaty ponad wszystko.
waran
 
Posty: 1623
Dołączył(a): piątek, 18 lipca 2008, 07:02
Lokalizacja: Górny Śląsk

Re: P/O Rasmussen, "Recce Robin" i ciąg dalszy

Postprzez Mecenas » sobota, 1 października 2011, 20:37

A może lepiej by było, abyś Olku dopisał tą historię jako swoisty "ciąg dalszy" wątku z budową lub galerii? Tak to się obydwie historie rozejdą w czasie i tylko przez przypadek potomni czytający kiedyś nasze forum będą mogli je połączyć.
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4838
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 14:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Re: P/O Rasmussen, "Recce Robin" i ciąg dalszy

Postprzez Aleksander » sobota, 1 października 2011, 20:57

Poproszę więc o wrzucenie tego tematu może do Portfolio? Co Wy na to?
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek Obrazek Obrazek

Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander

Animal Planet
 
Posty: 8804
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości