Ostatni Bf 109 G-10 Hartmanna

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Re: Ostatni Bf 109 G-10 Hartmanna

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 17 października 2011, 10:04

No jeśli to dwa Erla G-10, oba mają podobną Erlahaube to chyba dobrze, że podobnie wyglądają?
Masz na myśli Paweł, że drut anteny się podobnie układa wewnątrz osłony na obu zdjęciach?
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Reklama

Re: Ostatni Bf 109 G-10 Hartmanna

Postprzez Pawel Burchard » poniedziałek, 17 października 2011, 10:07

Ale żeby tak jota w jotę, tak samo ustawiony fotograf? Poza tym co ten mechanik grzebie tam przy tym wiechciu? :)
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ostatni Bf 109 G-10 Hartmanna

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 17 października 2011, 10:10

Nie mogę się dostać do tego tematu na LEMB, usunięty czy co?
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Ostatni Bf 109 G-10 Hartmanna

Postprzez Pawel Burchard » poniedziałek, 17 października 2011, 10:12

Nie mam pojęcia, na LEMB nie śledziłem wątku...
Nawet cień na 'zagłówku' się identycznie układa, cudów nie ma chłopaki :)
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ostatni Bf 109 G-10 Hartmanna

Postprzez Georg01 » poniedziałek, 17 października 2011, 10:21

Kuba P. napisał(a):A poza podobieństwem ujęć tych dwóch maszyn to co jeszcze wskazuje na ściemę?


Najbardziej podejrzana jest drobna ciemna plamka na kadłubie, jeden segment za osłoną kabiny pilota. Jest malutka, ale jej położenie i kształt na obu zdjęciach są identyczne. Do tego stopnia, że zaczęto się zastanawiać czy przypadkiem samolot z JG 300 nie trafił potem do JG 52 i czy to nie jest ten sam samolot. Ta plamka wygląda tak, jakby pracując w PS ktoś zapomniał ją wyretuszować. Z dugiej strony wysokość wykonania zdjęcia mnimalnie różni się pomiędzy oboma samolotami. Jeżeli ktoś zrobił montaż w PS to przód aż do końca kabiny wziął z oryginału zdjęcia, które było już znane, a fragment od kabiny do krzyża dokleił z tej fotki z JG 300 i wyretuszował kompozycję całości w PS. To drugie zdjęcie, gdzie widać tulipana jest mało wyraźne i tu można by w PS zrobić łatwiej montaż z innej fotografii, właśnie z powodu nieostrości. Tak czy siak, jeżeli to robota w PS to zrobił to wysokiej klasy profesjonalista. Jedynie badania papieru fotograficznego oryginału pozwoliłyby potwierdzić lub obalić tezę o prawdziwości zdjęć.
Avatar użytkownika
Georg01
 
Posty: 1034
Dołączył(a): czwartek, 19 czerwca 2008, 12:03

Re: Ostatni Bf 109 G-10 Hartmanna

Postprzez Pawel Burchard » poniedziałek, 17 października 2011, 10:26

Georg01 napisał(a):zaczęto się zastanawiać czy przypadkiem samolot z JG 300 nie trafił potem do JG 52


czego to ludzie nie wymyślą ;)
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ostatni Bf 109 G-10 Hartmanna

Postprzez Georg01 » poniedziałek, 17 października 2011, 10:35

Na LEMB temat działa, przed chwilą sprawdzałem, ostatni wpis z 1.10.2011. Od tego czasu cisza przed burzą :mrgreen:
Avatar użytkownika
Georg01
 
Posty: 1034
Dołączył(a): czwartek, 19 czerwca 2008, 12:03

Re: Ostatni Bf 109 G-10 Hartmanna

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 17 października 2011, 10:44

Hehe, faktycznie rama Erlahaube w przedniej części się nie pokrywa a już tylna dziwnie pasuje, do tego ten cień na płycie pancernej...
Sam zaczynam już myśleć, że może to być PS, jaja jakieś :)
Ciekawe co jeszcze wymyślą.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości