Chcesz robić otwartego Ta 152 C? Nie będzie lekko bo dokumentacja tego samolotu jest mocno fragmentaryczna, zdjęcia ultrarzadkie i tam gdzie zaczynają się pytania - kończą się materiały...
Mecenas napisał(a):W jaki sposób mocowana była osłona chłodnicy do kadłuba?
Była mocowana do kołnierza okrywającego obudowę reduktora silnika. Możliwe było zdjęcie osłon silnika a osłony chłodnicy zostawały na miejscu.
Mecenas napisał(a):Czy były jeszcze jakieś wsporniki w dolnej części a la np. wersja H-1?
Niestety ja nie kojarzę zdjęć Ta 152 z silnikiem DB 603 na tyle dobrych, żeby odpowiedzieć na to pytanie.
Mecenas napisał(a):Czy po wewnętrznej stronie pierścienia też były jakieś elementy chłodnicy zamocowane tak jak w H czy też była tylko ta "czołowa", położona na obudowie silnika?
Tam formalnie były dwie chłodnice, pierścieniowa (dokładnie w kształcie niedomkniętego u góry pierścienia) chłodnica cieczy, podobnie jak w przypadku Ta 152 H wmontowana w osłonę i ta czołowa, wąska chłodnica oleju.

Mecenas napisał(a):Łoże silnika. Są jakieś kwity pokazujące jak to szło w okolicy sprężarki?

Mecenas napisał(a):Mam taki rysunek (niestety nie mam pojęcia skąd pochodzi) wersji C-1 z silnikiem LA, ale czy w C-0 łoże wyglądało mniej więcej tak samo?
Wydaje się, ze tak. O ile samolot w wariancie C-0 wydaje się nigdy nie powstał to prototypy były napędzane podobno silnikami 603 E, czyli z tą małą sprężarką. Zdjęć prototypów V6 i V7 z podniesionymi osłonami nie widziałem, za to jest zdjęcie Fw 190 D-15 z takim samym zespołem napędowym i widać, że łoże silnika było takie, jak na rysunku mimo użycia mniejszej sprężarki.
Jedyne zdjęcie seryjnego Ta 152 C-1 z widocznym silnikiem jakie kojarze przedstawia praktycznie takie samo łoże i silnik z dużą sprężarką, być może docelowy L/LA
Mecenas napisał(a):Ściana ogniowa. Dragon zrobił tylko jakiś wklejany szkielet do zamocowania łoża silnika sklonowany z poprzedniej wersji tego modelu czyli H
Przegrody ogniowej nie ma ani w modelu Ta 152 H-1 jak i tym C. To, o czym mówisz to wspornik osprzętu uzbrojenia silnikowego, takie rusztowanie do którego mocowane jest też łoże silnikowe.
Można przyjąć, że te elementy w wersji C były bardzo podobne do tych z wersji H.
Jest jedno zdjęcie seryjnego jak sądzę Ta 152 C, nieukończonego, gdzie widać działka nad silnikiem i kasetę amunicji dla MK 108 taką samą jaką widać w Ta 152 H. Niestety oczywiście ujęcie niewyraźne i poza dowodem, że mamy do czynienia z Ta 152 C wiele nie widać.
Mecenas napisał(a):Czy można skopiować wygląd tego elementu wzorując się np. na jakiejś rozgrzebanej Dorze? Jeśli tak to której?
Na Dorze nie, ale można skorzystać ze zdjęć kadłubów Ta 152 H i E.
Przegroda była prosta z otworem na środku w który wnikało działko silnikowe.
Polecam żebyś sobie skombinował starego Model-Art Fw 190 & Ta 152. Napisane po japońsku ale zdjęcia i rysunki są bardzo pomocne.