



Trzecia fotka najbardziej pasuje do konfiguracji samolotu Maćka.
Zdjecia pochodzą z zasobów interentu choć niektóre maja swoje adresy tutaj zostały umieszczone wyłącznie w celach poglądowych





A common question asked regarding the 109 is "Should the slats be in or out when the aircraft is parked?" The answer is "yes". The slats are free-moving devices, and are commonly seen extended in many wartime and contemporary photos; however, if manually pushed back into the wing, the slats would remain there until the aircraft moved, at which time they would extend of their own volition. This action was confirmed by Günther Rall when questioned by Lair visitor Erik Whipple some time back; according to Gen. Rall, it was common practice at their field to push the slats in once the aircraft were secured so that no dust or debris would accumulate in the traveling tracks. Evidently at least one new pilot was lost due to faulty operation of the slats when taking off, which led to this practice. However, as with almost everything else 109-related, if the position of the slats is of serious concern to you when building a static model, consult your references to determine the best configuration.
ROMAN napisał(a):Próbuje posadzić, co dlalej. Jak na 2 metry przed posadzeniem(dotyk ziemi) zachowują się sloty?
Grzegorz2107 napisał(a):( jak przechylisz szafkę, to też szuflada może wypaść, albo przeciwnie, przytrzasnąć palce)
spiton napisał(a):Grzegorz2107 napisał(a):( jak przechylisz szafkę, to też szuflada może wypaść, albo przeciwnie, przytrzasnąć palce)
I to jest pewnie powód, dla którego A-4 z przednim kółkiem ma na ziemi wysunięte sloty.
Pytałem o te szczegóły techniczne dotyczące slotów w Bf-109, bo musiały one dobrze działać. W tamtych czasach tego typu sloty były na ogół usuwane z samolotów, bo się wysuwały nie wtedy kiedy powinny i na ogół niesymetrycznie(np nasz Łoś), co stanowiło większe zagrożenie, niż pożytek. A Bf-109, przelatał na tych slotach ładne kilka latek. Słowem zastosowane w nim rozwiązanie musiało być bardzo dobre.
Grzegorz2107 napisał(a): On po prostu od chwili podejścia do lądowania był otwarty.
robmario napisał(a):Zadałem sobie trud
Kuba P. napisał(a):
Dziękuję, właścicielem tematu nie jestem. Jedynie jego admiratorem. Jak zauważyłeś, nie zabieram głosu w filozoficznych dysputach w stylu "Jaka jest istota istoty mniemania o pojęciu boga w modelarstwie" i podobnych. Tak samo nie piszę o tłoczeniu żłobkowanej blachy w P.11 skali 1:72. Nie piszę bo się na tym nie znam za diabła.
O Messerschmittach lubię czytać, lubię je podziwiać na żywo, lubię rozmawiać o nich i chętnie o nich piszę.
Bo może ktoś tak jak ja dawniej będzie chciał o Messerschmittach coś wiedziec i to wszystko co napisałem krytycznie o Twojej wypowiedzi nt. slotów ma wyłącznie adresata w postaci czytelnika forum.
Dobranoc Januszu!
waran napisał(a):a jo do tego piwa przyrychtuja Ci ślonsko rolada,gumiklyjzy i modro kapusta
Hajnel napisał(a):Kubo przypomnij mi proszę jak będzie okazja, że masz u mnie piwko(albo 2) lub coś dobregoco połechcze Twoje podniebienie
Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
