Pierwszy po wojnie - SP-AAA !
W locie widać piekno tego co stoi w MLP :-).
http://www.repozytorium.fn.org.pl/?q=pl/node/4341
Pozdrawiam,
Tenzan




Zielniewicz, wyposażony w pełnomocnictwo ówczesnego premiera Osóbki-Morawskiego, jeździł na Śląsk i w Poznańskie i zwoził wszystko co mogło być przydatne. Wśród tych zdobyczy były blachy duralowe, elektronowe przyrządy pokładowe, rury chromomolibdenowe, koła z oponami, silniki lotnicze i osprzęt. Zdobyto w ten sposób spore zapasy silników Bramo Sh-14, które później zastosowane były na Szpakach i Zuchach.
Jeszcze przed przeprowadzką do Łodzi dowiedziano się od inż. Wiktora Leji z DLC, który urzędował w Bydgoszczy, że na tamtejszym lotnisku znajdują się duże magazyny pozostawione przez Niemców. Natychmiast zorganizowano "wyprawę" samolotem Li-2. Na lotnisku pełno było samolotów, które były uszkodzone lub nie odleciały z braku benzyny. Rosjanie rozbijali je na kawałki z zamiarem wywiezienia na przetopienie, ale nie było problemu aby się z nimi dogadać. Korzystając z ciężarówki pożyczonej od inż. Leji grupa Zielniewicza załadowywała samolot aż do wieczora, tak że z trudem wystartował.

Kuba P. napisał(a):Bż 1 Gil ma np. niemieckie pasy (tzn chyba już tylko jeden, część biodrowego).

Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
