MIRO napisał(a):No to teraz moja teoria poszła w diabły. Ewidentnie oliwkowa plama jest tylko na podstawie statecznika. Skąd więc potem pojawiła się pod startymi białymi pasami?!
MIRO… sorry ale ewidentnie źle interpretujesz zdjęcia, a bierze się to z tego że nie znasz dokładnie historii tego samolotu…

.
Ciemno szare podmalówki były na tym samolocie już przed wylotem do Izraela.
Podczas pobytu w Izraelu zamalowano na tym samolocie wszystkie ślady przynależności państwowej i w to miejsce namalowano oznaczenia Izraelskie. Przed powrotem do Polski namalowano tylko na samolocie szachownice, a godło „Syrenkę” namalowano po powrocie do Polski. Białe pasy namalowano dopiero na tym samolocie podczas ćwiczeń „Orli Szpon 97”, działo się to już po powrocie samolotu z Izraela. Po tych ćwiczeniach pasy te zostały zamalowane na tym samolocie farbą ciemno szarą, a że była to zwykła olejna to po pewnym czasie zaczęła ona odpadać odsłaniając biały pas. Ot cała tajemnica

! Zdjęcie które zamieściłeś przedstawia ten samolot tuż przed przekazaniem go na remont w roku 2005 do WZL-2 w Bydgoszczy. Zdjęcia które wstawił
BOMI21 przedstawiają ten samolot podczas pełnienia dyżuru bojowego w obecnej 1 elt w Mińsku Mazowieckim w 1997 roku, prawdopodobnie jesienią…

? Plansze które zamieścił
rotpol13 są niestety nie dość precyzyjne…

.