Silnik Bf 109

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Silnik Bf 109

Postprzez mkcz0202 » niedziela, 2 lutego 2014, 21:37

Witam. Silnik wydobyty z głębokości 6 metrów. Prawdopodobnie wersja AS. Dobrze zachowany ,było jeszcze sporo paliwa.
Na dzień dzisiejszy brak W.nr przypuszczalne wersje to modyfikowana G6 do K4 ze wskazaniem na G 14 ,MG 131 MG 151
http://s1372.photobucket.com/user/mkcz0202/slideshow/
Wykopek jest pod opieką państwa miał być opchany za Odrą akcja policji i Społecznego Konserwatora Zabytków udaremniła niecne zamiary . Maszyna będzie dostępna po wszelakich zabiegach konserwatorskich i papierkowych dla społeczeństwa i braci modelarskiej :mrgreen:
mkcz0202
 
Posty: 19
Dołączył(a): niedziela, 2 lutego 2014, 19:43

Reklama

Re: Silnik Bf 109

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 3 lutego 2014, 15:49

mkcz0202 napisał(a):Witam. Silnik wydobyty z głębokości 6 metrów. Prawdopodobnie wersja AS.


Czy mógłbyś napisać lokalizację, skąd wydobyty? Po czym identyfikujecie go jako 605 AS? Są resztki sprężarki albo zbiornik oleju lub jakieś reszki odpowietrzenia skrzyni korbowej?

mkcz0202 napisał(a):przypuszczalne wersje to modyfikowana G6 do K4 ze wskazaniem na G 14 ,MG 131 MG 151


Nie ma takiego czegoś jak G-6 modyfikowany do K-4. Jeśli znaleźliście MG 151 i MG 131 oraz to faktycznie jest silnik AS to możecie mieć tam G-6/AS lub G-14/AS.
Faktycznie widać jak sądzę resztkę rury wylotowej dla pocisków działka silnikowego co wskazuje na Bf 109 w istocie.

Ciekawe znalezisko. Dzięki za wrzucenie zdjęć.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Silnik Bf 109

Postprzez mkcz0202 » poniedziałek, 3 lutego 2014, 18:12

WITAM.Chodziło mi o wersje od G6 do K4 a G6 byly przerabiane np do G8 G 14 to temat rzeka .......Brak elementów z Wnr
utrudnia identyfikacje.Jest Revi 16 spryskiwacz anty oil ,haube Erla .Brak śmigieł a tam byly na stopkach bicia odnosnie typów silników w jakich stosowano dany model.W tym rejonie (Prudnik) spadlo ok8 Bf i to od G6 do K4 łącznie z me Wnr 442007 z 2/NAGr.2 .Wg szpeców :D z zagramanicy :) nr wewnętrzny silnika odpowiada wersji(prawdopdobnie chodzi o fabrykę i montaż) G10 i G14 z silnikiem DB605D a rysunki wersji okaptowania silnika są takie same...... .A może to Bf 14 JG 77 Hosse .Acha jedna rama silnika stalowa z łukiem na sprężarkę druga elektronowa , czy to norma?
pozdrawiam MC
mkcz0202
 
Posty: 19
Dołączył(a): niedziela, 2 lutego 2014, 19:43

Re: Silnik Bf 109

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 3 lutego 2014, 19:18

mkcz0202 napisał(a): G10 i G14 z silnikiem DB605D a rysunki wersji okaptowania silnika są takie same...... .


Pozwól, że nieco to usystematyzuję:

Jeśli silnik 605 D to może to być albo G-10 albo K-4. W innych wersjach nie stosowano tego silnika.
Jeśli silnik 605 AS to może być G-14/AS, raczej okres i miejsce wyklucza G-6/AS.
Jeśli macie lewe łoże wybrzuszone nad sprężarkę to odpadają silniki 605 A (w wersjach G-6, G-8) i 605 AM (w wersjach G-8, G-14).

Czyli tak - zostaje wyłącznie silnik z większą sprężarką D lub AS czyli mamy do wyboru G-10, G-10/U4, G-14/AS lub K-4.
Jeśli macie tam koło wraku MG 151/20e to raczej odpada G-10/U4 i K-4. Zostaje G-10 i to bardzo prawdopodobny typ lub G-14/AS również bardzo popularny w tym rejonie.
Jeśli macie tabliczkę znamionową osłony silnika, która wskazuje na G-10 lub G-14 to możecie mieć faktycznie resztki G-14/AS produkcji Mtt. Regensburg, które zewnętrznie były prawie identyczne z produkowanymi tam G-10. G-14/AS z Regensburga było wielokrotnie więcej zbudowanych (G-10 zbudowano tam o ile pamiętam ok 120-130 sztuk tylko) i to wszystko ma sens.
Oczywiście to takie oparte o teorię i krzyżówki silników i wyposażenia wnioskowanie co może być sądząc po tych resztkach.

Przerabianie G-6 na G-14 czy G-10 to stary, pokutujący mit. To były nowe samoloty tylko często przy budowie używano elementów wyprodukowanych dla wcześniejszych modeli. Elementów nowych, nieużywanych, w pełni zamiennych ale z biciami pod wcześniejsze wersje ale to nie ważne teraz.

Bardzo ciekawe jest Wasze znalezisko i dzięki za dodatkowe informacje. O tym, że lewa część łoża dla silnika AS/D była stalowa to nawet nie wiedziałem :)
Elektron był standardem w normalnym łożu a tu stal. Przy okazji - jak się zachował elektron po tylu latach w ziemi?

Sorry za trochę bełkot, jakby coś było niejasno napisane to chętnie poprawię.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości