Mariusz Jarzyna ze Szczec napisał(a):A co Koledzy na to, że przód był pozostawiony czarny? Przekonał mnie o tym Jacek gdyż faktycznie ciemny kolor na tyle samolotu ma inne nasycenie niż ten z przodu
GrzeM napisał(a):Hurricany nie były fabrycznie malowane na czarno. Brązowo-zielony fabryczny kamuflaż pokrywany był zmywalną czarną ("distemper" po angielsku) dopiero w jednostkach obsługi (bo dopiero tam było wiadomo, do jakiego dywizjonu trafi płatowiec), a czasem dopiero w dywizjonie.
Możliwe, że na "waszych" maszynach najpierw zmyto czarny, a potem naniesiono szary w miejsce brązowego DE. Mogło to być robione nawet w dywizjonie. Zielony DG po zmyciu czarnego może się wydawać ciemniejszy.Mariusz Jarzyna ze Szczec napisał(a):A co Koledzy na to, że przód był pozostawiony czarny? Przekonał mnie o tym Jacek gdyż faktycznie ciemny kolor na tyle samolotu ma inne nasycenie niż ten z przodu
Pamiętaj, że Hurry ma przód metalowy, a tył płócienny. To może wpływać na nasze postrzeganie odcienia - tym bardziej po serii zabaw typu malowanie-zmywanie-malowanie.
Jostein napisał(a):Mogłoby tak być. Jednak jest pewien szczegół - układ plam kamuflażu przedniej części kadłuba nie pasuje do wzorcowego. Plama Dark Green pod kabiną pilota nie powinna sięgać aż do kołpaka śmigła. Stąd sądzę, że kamuflaż jednak przemalowano w całości.
Mariusz Jarzyna ze Szczec napisał(a):Czuję sie przekonany. Dziękuje za Wasz głos. Racja
Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości