
jak żywcem zdjęty... u nasady to pewnie masz rację, że mogą się różnić.


Kuba P. napisał(a):Drewniane fajne śmigło do krótkiej znalazłem w przepaku Italerki (nazwanym od czapy 190 A a pozwalającym zbudować mimo kalkomanii do innych wersji tylko poprawną A-6...).
Georg01 napisał(a):No niestety Kuba, muszę Cię zmartwić. Z tych dragonowskich Fw 190 nie tak łatwo zrobić wersje A-5/6, F-3 i G-3, to znaczy te z MG 17. Oryginalnie Trimaster nie robił tych wersji i słusznie. Rozstaw MG 17 i MG 131 był inny. MG 17 były ułożone bardzo blisko siebie i to niestety widać na zdjęciach z góry. Różnica jest nieprzyjemnie jaskrawie widoczna. Dragon dorobił tylko pokrywę przed kabiną, nie zmieniając nieprawidłowego dla MG 17 rozstawu km i pozostawiając krótkie i szeroko rozstawione rynienki wylotów z MG 131. Krótko mówiąc, aby zrobić poprawną A-5/6 trzeba rynienki km zaszpachlować, zrobić nowe dłuższe i wąsko rozstawione. Oczywiście trzeba zamki mocowania tej pokrywy z rynienkami przesunąć z dolnego położenia w górne, pozmieniać panele na prawej burcie pod kabiną i owalny panel od spodu. Dlatego Trimaster nie zrobił tych wersji - trzeba by było praktycznie dać nowy kadłub z nowymi pokrywami. A-5/6 z Dragona to nie taka prosta sprawa.





Kuba P. napisał(a):Grzegorz, a masz może A-8 Hasgawy dla porównania?
Ja nie mam teraz możliwości zerknięcia na swój model a ciekaw jestem, czy Hase przełożyła ten element z rynienkami.
Kuba P. napisał(a):Dla ilustracji teraz zdjęcia oryginałów i widok na te rynienki zakryte w A-8, eksponacie z IWM.
Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości
