greatgonzo napisał(a):Grzegorz2107 napisał(a):
Za Day Fighter mamy regulamin, odkurz na fin flashu i tradycję.
I przebieg podziału kolorów pod kolektorem spalin.
I niedbale położona farba na sterze wysokości, raczej nie fabryczna.
greatgonzo napisał(a):Grzegorz2107 napisał(a):
Za Day Fighter mamy regulamin, odkurz na fin flashu i tradycję.
I przebieg podziału kolorów pod kolektorem spalin.

greatgonzo napisał(a): albowiem: w pewnym momencie produkcji, niektórzy podają 11.04.41 - taką info zdobył grzegorz2017 - do MkII wędrowały już chłodnice 'okrągłe' takie jak miał Mk V.
Chodzi mi o tę informację. Dlaczego ten kwiecień i skąd wiadomość o nowych chłodnicach w produkcji.





robert.xii napisał(a):czesc,greatgonzo napisał(a): albowiem: w pewnym momencie produkcji, niektórzy podają 11.04.41 - taką info zdobył grzegorz2017 - do MkII wędrowały już chłodnice 'okrągłe' takie jak miał Mk V.
Chodzi mi o tę informację. Dlaczego ten kwiecień i skąd wiadomość o nowych chłodnicach w produkcji.
to byla modyfikacja #367 za Morgan/Shacklady
Robert
greatgonzo napisał(a):I skąd informacja o żółtych krawędziach natarcia skrzydeł od kwietnia? Do tej pory nie spotkałem się z inną niż wprowadzenie ich razem z Day Fighter. Znane mi dokumenty zdają się to potwierdzać.
skąd pewność, że końcowe partie MkII i to od 11.o4 otrzymały tę chłodnicę, zwłaszcza, że o ile wiem, ich dostępność była początkowo ograniczona i nie starczało ich nawet dla równolegle powstających MkV.
greatgonzo napisał(a):Mod 367 jest z 14.08.41 i dotyczy przygotowań do montażu nowych chłodnic na MkII.
Mod 379 dotyczący montażu tych chłodnic jest z 26.09.41.

Georg01 napisał(a):greatgonzo napisał(a):Mod 367 jest z 14.08.41 i dotyczy przygotowań do montażu nowych chłodnic na MkII.
Mod 379 dotyczący montażu tych chłodnic jest z 26.09.41.
Teraz ja zapytam skąd taka informacja ? No i skąd się bierze taka różnica w czasie pomiędzy źródłami ? Od 11.04.41 do 14.08.41 jest parę miesięcy.
greatgonzo napisał(a):Georg01 napisał(a):Vickers Spitfire Modification Ledger Book (czy jakoś tak, mogłem trochę przekręcić nazwę), via Edgar Brookes.
Na razie ciągle nie widzę związku między chłodnicami Spitfire MkII i kwietniem.
Georg01 napisał(a):greatgonzo napisał(a):Georg01 napisał(a):Vickers Spitfire Modification Ledger Book (czy jakoś tak, mogłem trochę przekręcić nazwę), via Edgar Brookes.
Na razie ciągle nie widzę związku między chłodnicami Spitfire MkII i kwietniem.
Spitfire - The History - Morgan /Schacklady
Modyfikacje wprowadzone dla Mk.II - na stronie 107: 367 Mk III oil cooler 11-4-41.
Dwa źródła, dwie różne daty. Która jest prawdziwa ?
Grzegorz2107 napisał(a):Ta która wpisuje się w chronologię innych modyfikacji.
Georg01 napisał(a):modyfikacja dotyczyła już wyprodukowanych samolotów i wracających na naprawy.
greatgonzo napisał(a):W dodatku logiczne. Po co montować nową chłodnicę do starego samolotu, gdy poprzednia spełnia swoje zadanie, szczególnie, gdy brakuje nowych do kolejnej wersji samolotu. Modyfikacja potrzebna jest do remontów, bo produkcja starego typu chłodnic ustaje.
Ten Ledger to jest źródło pierwotne - dokumentacja modyfikacji w archiwum RAF. Edgar mógł się teoretycznie rąbnąć podając mi datę, ale dwie naraz to mało prawdopodobne.
Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości
