Strona 2 z 2

Re: Bf 109 F - który jest najpiękniejszy?

PostNapisane: czwartek, 10 września 2009, 00:09
przez Jaho63
Kuba Plewka napisał(a):To, co Pan Michulec pisał często z czasem ulega weryfikacji

Ależ Kubo! To nasz polski Jan Christian Andersen przecież. :)
Z tymi osłonami silnika na Meserach Węgierskich i Słowackich coś musi być. Świadczy o tym powtarzalność tego elementu. Czy samoloty wycofywane z jednostek bojowych i potem przekazywane sojusznikom miały remontowane silniki? Chyba tak, i podejrzewam, że takie akcje nie były częste żeby jednocześnie przychodziło kilkadziesiąt maszyn do przeglądów. Pewnie te osłony zrzucano masowo a potem zakładano bez "odnajdywania" osłony od konkretnego egzemplarza. No, ale to taka moja "teoryjka" :)

Re: Bf 109 F - który jest najpiękniejszy?

PostNapisane: czwartek, 10 września 2009, 09:32
przez Kuba P.
Andersen, nie-Andersen ale ten Fritz ze zdjęcia ma jeszcze stare, wąskie śmigło.
Na ile mnie pamięć nie zawodzi, to zespół śmigło-mechanizm zmiany skoku-reduktor-silnik stanowił jedną zestrojoną optymalnie całość. Nawet nie podejmuję się rozstrząsania, czy możliwe było założenie starego śmigła do zespołu napędowego z DB 605 A. Przede wszystkim - po co?

Wymiana osłon zbiornika oleju i silnika to chyba najlepsze wytłumaczenie.

Re: Bf 109 F - który jest najpiękniejszy?

PostNapisane: czwartek, 10 września 2009, 15:28
przez GrzeM
A ten Hiszpan 6-135 z obrazka, to co za cudo??? Malowanie i oznakowanie jakby sprzed 1939 roku - czy to nie jakiś aktor filmowy? Albo kompletna lipa?
Ale wygląda ładnie.

Re: Bf 109 F - który jest najpiękniejszy?

PostNapisane: czwartek, 10 września 2009, 15:59
przez Kuba P.
Ps - jeszcze jedna uwaga odnośnie:

Na przykładzie V.039 Heppesa (planuję ulepić, więc zrobiłem mały researche ;o) ), wydaje mi się że Friedricho-Gustawy miały następujące cechy:
- wloty powietrza na okapotowaniu silnika charakterystyczne dla Gustawów (po dwa z każdej strony, tuż za śmigłem)
- raczej głębszą osłonę chłodnicy oleju, nie umiem powiedzieć, czy taką jak w G, czy jak F-4Z, swoją drogą nie odróżniam ich, więc byłbym bardzo wdzięczny za podpowiedź
- po prawej stronie wiatrochronu nie miały tego charakterystycznego trójkątnego okienka, które Friedrich "odziedziczył" po Emilu, a którego nie było w Gustawie. Miał tam za to mały chwyt powietrza, jak Gustaw, ale wiatrochron jest na pewno F-ki
po lewej stronie za to okienko pozostało.


-wloty powietrza na osłonach już wyjaśniłem wcześniej,
-chłodnica oleju wygląda na typową dla zespołu napędowego z DB 601 E, czyli jak najbardziej OK dla 109 F-4
-brak "okienka" po prawej stronie podstawy wiatrochronu to modyfikacja wiatrochronu Bf 109 F przedstawiona nawet w Ersatzteil-Liste. Otwór widoczny w blasze to nie chwyt powietrza jak w Gustawie a wylot lufy pistoletu sygnałowego. Rzecz zupełnie normalna dla Bf 109 F.

Re: Bf 109 F - który jest najpiękniejszy?

PostNapisane: czwartek, 10 września 2009, 16:45
przez Pabblo
Kuba Plewka napisał(a):-wloty powietrza na osłonach już wyjaśniłem wcześniej,
-chłodnica oleju wygląda na typową dla zespołu napędowego z DB 601 E, czyli jak najbardziej OK dla 109 F-4
-brak "okienka" po prawej stronie podstawy wiatrochronu to modyfikacja wiatrochronu Bf 109 F przedstawiona nawet w Ersatzteil-Liste. Otwór widoczny w blasze to nie chwyt powietrza jak w Gustawie a wylot lufy pistoletu sygnałowego. Rzecz zupełnie normalna dla Bf 109 F.


Hej,

dzięki wielkie, zastanawiała mnie ta przeróbka wiatrochronu - i chłodnica oleju. Na pewno w trakcie robienia modelu samolotu Heppesa pojawi się jeszcze sporo wątpliwości, ale te największe już zostały przez Was wyjaśnione. Będę się zresztą na bieżąco zgłaszał :)


Pozdrawiam
Paweł

Re: Bf 109 F - który jest najpiękniejszy?

PostNapisane: wtorek, 6 października 2009, 20:40
przez albert091283
http://www.markstyling.com/bf109fs1.htm
Do wyboru do koloru może coś się spodoba jeszcze