GrzeM proszę zapoznaj się z tym co było wcześniej tutaj pisane i pokazywane przed wysuwaniem własnych argumentów.
GrzeM napisał(a):Tylko że właśnie 6o51 czy 6o38 to jest inny schemat. Podobne są do siebie tylko tym, że kamuflowane są płaty, a kadłub (na górnej powierzchni) ma kolor jednolity. Ale wyraźnie widać (i z tym chyba się zgadzasz od początku) że na 6o55 to jest kolor inny, wyraźnie jaśniejszy.
Dlatego Twoje argumenty mają sens w odniesieniu do 6o51 czy 6o38, ale nie do 6o55.
6-38 nie jest innym schematem. Swoją teorię o takim typie kamo wynoszę też z tego zdjęcia, które wstawiłem wcześniej:
Tutaj 3 są w takim samym kamo w tym 6-38. Bez dwóch zdań.
GrzeM napisał(a):Co więcej, przypadek 6o38 jest wątpliwy, zdjęcie jest słabe i to mogą być plamy po naprawie, nie widać tam jednoznacznych plam kamuflażu zgodnych z fabrycznym schematem. Choć w tym wypadku nie będę się upierał. Coś jak tu:
Na tym zdjęciu 6-47 ewidentnie widać egzemplarz remontowany, w którym wstawiono nowe blachy. To nie tylko moja koncepcja, można zobaczyć w internecie. Może postrzelany był, nie wiem.
GrzeM napisał(a):Co do sensowności używania jasnoszarego - nie zrozumieliśmy się. Ja uważam kamo 61/62/63 za bardzo dobre i sensowne, zwłaszcza w warunkach hiszpańskich, za bezsensowne uważam nie samo użycie koloru szarego, tylko DWÓCH szarych, skoro można było użyć (i powszechnie używano) jednego (rozumiem że zgadzamy się, iż na 6o55 jasny kolor na płacie jest inny niż na kadłubie).
Podkreślam: nie wiem dlaczego to zrobiono, może im farby zabrakło, może eksperymentowano z kolorami na tym egzemplarzu, może na kadłubie jest kolor taki jak na tym He-51, który podebrano, bo nie mieli już RLM 63. Upieram się nadal, że to ten sam schemat co na tych w rzędzie na 1 foto.
GrzeM napisał(a):Co do niebieskiego RLM65 na 6o55 - nadal uważam, że się mylisz. Gdzie Ty widzisz linię oddzielającą RLM 65 od rzekomego szarego - i jak wyglądają oba kolory? Który jest jaśniejszy? Czy dobrze rozumiem, że za ciemniejszy uznajesz RLM 65? Nie zgadzam się z tym, na żadnym zdjęciu z Hiszpanii które znam RLM 65 nie jest kolorem ciemniejszym! Ja nadal twierdzę, że to cień: popatrz na wlot powietrza (do gaźnika?) nad silnikiem (wskazuje go czerwona strzałka podpisana He 112) - tam jest dokładnie taki sam cień, jaki bierzesz (jeśli dobrze Cię zrozumiałem) za linię podziału kolorów na nosie i ogonie. A przecież wlot powietrza nie miał dołu pomalowanego na błękitno!
Tu widzę. Jak to wlot powietrza nie miał dołu pomalowanego na błękitno, to widać na setce zdjęć:
Tu chodzi o fotografię, zastosowano inny filtr. Nie znam się na tym ale czasami bywało tak, że najjaśniejszy kolor na zdjęciu był najciemniejszy. Tu musiałby się wypowiedzieć ktoś kto się zna na tych sprawach, ja czytałem kiedyś Aero i tam było to opisane.