Strona 6 z 10

Re: Spitfire IX - malowanie - RF G?

PostNapisane: wtorek, 4 października 2011, 21:04
przez Maciek_66
Stan na dzień dzisiejszy:
Obrazek

Niedługo będę łączył połówki kadłuba. Strasznie się boję, bo faktura powierzchni jest fajna i nie chcę jej zniszczyć. Zastanawiam się też (jeszcze nie patrzyłem do materiałów), jak wyglądały linie podziału blach na łączeniach połówek kadłuba - były czy nie? W Bf 109 były...

Re: Spitfire IX - malowanie - RF G?

PostNapisane: wtorek, 4 października 2011, 21:07
przez greatgonzo
Nie.

Re: Spitfire IX - malowanie - RF G?

PostNapisane: niedziela, 11 grudnia 2011, 19:59
przez Maciek_66
Zacząłem dłubać skrzydło. Na razie wszystko pasuje. Pytanie jest takie - w lewym skrzydle tuż przy kadłubie w krawędzi natarcia był wlot powietrza do chłodnicy paliwa (Modelmania zdj. 142). Tamiya mówi, że wcześniejsze to miały, późniejszy nie. Czy WX-D raczej miał, czy raczej nie?

Re: Spitfire IX - malowanie - RF G?

PostNapisane: niedziela, 11 grudnia 2011, 20:21
przez Grzegorz2107
Maciek_66 napisał(a):A z innej beczki, dorobić te kabelki:
Obrazek?
Bo raz są innym razem nie...


Nie dorabiaj, to przewód paliwowy prowadzący od zbiornika zamontowanego w przedziale uzbrojenia. Współczesna modyfikacja.

Re: Spitfire IX - malowanie - RF G?

PostNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2011, 10:54
przez Maciek_66
Doprecyzuję, chodzi mi o ten wlot:
Obrazek
Robić go czy nie? Instrukcja mówi, że późniejsze tego nie miały.

Re: Spitfire IX - malowanie - RF G?

PostNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2011, 11:53
przez Grzegorz2107
Maciek_66 napisał(a):Doprecyzuję, chodzi mi o ten wlot:
Obrazek
Robić go czy nie? Instrukcja mówi, że późniejsze tego nie miały.


Zmiana konstrukcji była, nie ma tego prawie na pewno w żadnym LF IX, ani XVI. Czy to zmiana związana z innym silnikiem w wersji LF i jego zasilaniem, czy modernizacją układu paliwowego dotyczącą wszystkich wersji silnikowych niestety nie pamiętam.
Szukałem wczoraj wieczorem czegoś konkretnego, bo nie chciałem tylko z głowy, "czyli z niczego" :)
Poszukam jeszcze dzisiaj.

Re: Spitfire IX - malowanie - RF G?

PostNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2011, 19:03
przez robert.xii
hej,
czy w końcu robisz MH 910 RF-G czy tez MH712 WX-D?
bo chyba tytuł jest mylący trochę, tak?

jeśli MH712 tam na pewno nie ma chłodnicy paliwa. jeśli robisz MH 910 to chłodnica była.
robert

Re: Spitfire IX - malowanie - RF G?

PostNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2011, 19:32
przez Maciek_66
Dzięki. Robię WX-D. Próbowałem zmienić temat, ale chyba nie ma takiej możliwości. Poproszę instancję wyższą.

Re: Spitfire IX - malowanie - RF G?

PostNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2011, 22:12
przez Grzegorz2107
Sprawdziłem u Matusiaka i potwierdzam to co pisze Robert.
MH712 LFIX nie miał chłodnicy paliwa w nasadzie płata. Jak wszystkie inne Dziewiątki LF. HF i wszystkie Mk.XVI
MH910 był w wersji F i takową chłodnicę miał.

Re: Spitfire IX - malowanie - WX D (ostatecznie)

PostNapisane: środa, 14 grudnia 2011, 13:07
przez Maciek_66
Dzięki.

Muszę przyznać, że model jest bajeczny. Dopasowanie części perfekcyjne. Trochę się denerwowałem przy kokpicie, ale to ze względu na częć dorobienia kilku detali i niejednoznaczność dokumentacji. Teraz sklejam powoli skrzydło, stateczniki i tego typu zewnętrzne elementy i muszę przyznać, że to sama przyjemność. Dawno tak chętnie nie siadałem do modelu.

Doszedłem do silnika i tu chcę też dodać jakieś kabelki. Aż żal tego nie wyeksponować, jeśli jest w zestawie. Uważam, że taki full wypas Tamiyi to nie jest najlepsze rozwiązanie. Mogłaby być wersja bez silnika - uproszczona, tańsza. Bo tak jak jest to trudno nie zdetalować i wyeksponować silnika, ale ja czuję sie zmuszony do tego trochę na siłę.

Niemniej jednak mam pytanie. Chcę dorobić przewody jak na zdjęciu zaznaczone na czerwono. Pytanie - czy te krótkie do cylindrów idą od elementu H2, czy od dodatkowej jakiejś "rury"?
Obrazek
Oglądałem zdjęcia oryginalnych silników i nie jestem pewien - są one w różnym stopniu kompletacji, zdjęcia są różnej jakości i nie potrafię tego ocenić.

Re: Spitfire IX - malowanie - WX D (ostatecznie)

PostNapisane: środa, 14 grudnia 2011, 15:55
przez K.Y.Czart
Do innej ;o)

Obrazek

Re: Spitfire IX - malowanie - WX D (ostatecznie)

PostNapisane: środa, 28 grudnia 2011, 12:49
przez Maciek_66
Dłubię sobie te przewodziki silnika i dłubię, tylko czasem się lekko denerwuję. Jakoś idzie aczkolwiek przebieg części z nich będzie "domniemany". Zamierzam zdjąć tylko boczne osłony, więc wiele nie będzie widać. Zobaczę też jeszcze, czy system Tamiyi się sprawdzi i będzie można to składać lub rozkładać dowolnie.

Postanowiłem podsumować swoje pytania, jakie mam na chwilę obecną.

1. Dokąd biegnie przewód zaznaczony poniżej na czerwono?
Obrazek

2. Jaki kolor mają poniższe przewody? Tamiya każe malować na interior green, na zdjęciach samolotów odrestaurowanych i modeli widziałem bardzo różnie.
Obrazek

3. Czy montować tą antenkę pod prawym skrzydłem (część A5)?
Obrazek

4. Widziałem na jednym z forum dorobione takie kanały do chłodnic, na zdjęciach oryginałów nie widzę. Mało prawdopodobne, żeby Tamiya pominęła tak duże elementy. Wydaje mi się, że autor pomieszał wersje, takie coś chyba było w V, a nie IX. Pytam jednak dla upewnienia się.
Obrazek
Obrazek

5. Czytałem na Spitfiresite (chyba), że goleń tylnego kółka jest za długa o 1-1,5 mm. Prawda to?
Obrazek

6. Koła główne - piasty pięcioszprychowe? W sumie i tak będzie z deklem, więc to dla porządku. Chcę zastosować jakieś koła żywiczne, bo te oponki mi nie pasują, ale nie wiem, czy szukać z bieżnikiem (i jakim), czy gładkie?
Obrazek

Re: Spitfire IX - malowanie - WX D (ostatecznie)

PostNapisane: środa, 28 grudnia 2011, 12:57
przez Artur Domański
Maciek_66 napisał(a):2. Jaki kolor mają poniższe przewody? Tamiya każe malować na interior green, na zdjęciach samolotów odrestaurowanych i modeli widziałem bardzo różnie.
Obrazek


Według mojej wiedzy powinny być srebrne
Maćku, sprawdź pocztę

Re: Spitfire IX - malowanie - WX D (ostatecznie)

PostNapisane: środa, 28 grudnia 2011, 21:18
przez Maciek_66
Dzięki, ale to tylko jedna z wersji. Egzemplarz odrestaurowany... Kiedyś na Hyperscale był wątek, w którym ktoś napisał, że były miedziane, niepomalowane.

Re: Spitfire IX - malowanie - WX D (ostatecznie)

PostNapisane: środa, 28 grudnia 2011, 21:28
przez Artur Domański
Maćku myślę że jak pomalujesz te przewody na kolor aluminium i potem transparentnym żòłtym to będzie Ok