Strona 7 z 10

Re: Spitfire IX - malowanie - WX D (ostatecznie)

PostNapisane: czwartek, 29 grudnia 2011, 00:42
przez K.Y.Czart
1. Dokąd biegnie przewód zaznaczony poniżej na czerwono?
Do lewego iskrownika.

2. Jaki kolor mają poniższe przewody?
Mosiądzu.

3. Czy montować tą antenkę pod prawym skrzydłem
Montować.

4. Widziałem na jednym...
To kanały ogrzewania działek. Nie wiem na pewno, ale MH712 mógł mieć.

5. Czytałem na Spitfiresite (chyba), że goleń tylnego kółka jest za długa o 1-1,5 mm. Prawda to?
Moim zdaniem nie jest. Jest jednak zamontowana w położeniu bez obciążenia.

6. Koła główne - piasty pięcioszprychowe? ... czy szukać z bieżnikiem (i jakim), czy gładkie?
Pięcioramienne z deklem, gładkie.

Re: Spitfire IX - malowanie - WX D (ostatecznie)

PostNapisane: czwartek, 29 grudnia 2011, 12:38
przez Maciek_66
Dzięki, w zasadzie prawie wszystko jasne. Z tymi kanałami ogrzewania działek to się zastanowię, czy robić czy nie. Najpierw przygotuję silnik do malowania, czyli podorabiam te kabelki.
Jak rozumiem iskrownik to część nr H30?
Obrazek

Re: Spitfire IX - malowanie - WX D (ostatecznie)

PostNapisane: czwartek, 29 grudnia 2011, 12:51
przez Kuba P.
Maciek_66 napisał(a):Jak rozumiem iskrownik to część nr H30?


Tak.

Re: Spitfire IX - malowanie - WX D (ostatecznie)

PostNapisane: czwartek, 29 grudnia 2011, 22:53
przez Maciek_66
Niby silnik okablowałem. Teraz zostało łoże i ściana ogniowa. Mam pytanie kolejne, czy od tego zbiornika, który jest na rysunku, były jakieś przewody i dokąd biegły? W tym miejscu co zaznaczyłem na czerwono - dorobić coś?
Obrazek

Re: Spitfire IX - malowanie - WX D (ostatecznie)

PostNapisane: czwartek, 29 grudnia 2011, 23:01
przez Artur Domański
Tylko te malowane na kolor miedziany

Re: Spitfire IX - malowanie - WX D (ostatecznie)

PostNapisane: czwartek, 29 grudnia 2011, 23:26
przez Kuba P.
Maciek_66 napisał(a):Mam pytanie kolejne, czy od tego zbiornika, który jest na rysunku, były jakieś przewody i dokąd biegły? W tym miejscu co zaznaczyłem na czerwono - dorobić coś?


To zbiornik wyrównawczy glikolu. U góry, tak jak zaznaczyłeś, połączony był na sztywno z kanałami cieczy wychodzącymi z głowic silnika. Jak popatrzysz na tył zbiornika to załapiesz. Tu masz foto, chodzi o te zaślepione pomarańczowymi zatyczkami kanały nad reduktorem silnika

Obrazek

Płyn chłodzący ze zbiornika trafiał do chłodnicy, potem do silnika i właśnie tymi kanałami wracał z powrotem do zbiornika.
Nie wiem czy Tamiya nie zapomniała o tych kanałach wychodzących z głowic.

Re: Spitfire IX - malowanie - WX D (ostatecznie)

PostNapisane: piątek, 30 grudnia 2011, 00:31
przez Maciek_66
Kuba P. napisał(a):(...)Nie wiem czy Tamiya nie zapomniała o tych kanałach wychodzących z głowic.

Zapomniała, tam jest pusto. Mam to zdjęcie, ale nie byłem pewien. Bardzo mało jest ujęć od góry, a tego fragmentu nie znalazłem w ogóle. Dzięki!

Re: Spitfire IX - malowanie - WX D (ostatecznie)

PostNapisane: piątek, 30 grudnia 2011, 10:14
przez K.Y.Czart
Maciek_66 napisał(a):Zapomniała, tam jest pusto.


Nie tylko o tym zapomniała. Ale to czasami jest zaletą... ;o)

"Zapomniany" fragment:

Obrazek
Obrazek

Na zdjęciu Kuby jest wcześniejszy Merlin - tam rury biegnące do zbiornika były także "na wierzchu" silnika. W "sześćdziesiątkach" tych rur już nie było. Zostały tylko kolanka przykręcone bezpośrednio do wylotów kanałów w blokach cylindrów (nie do głowic) ;o) )

Fot: archiwum własne

Re: Spitfire IX - malowanie - WX D (ostatecznie)

PostNapisane: piątek, 30 grudnia 2011, 10:32
przez Tomasz Borowski
Obrazek

A tak to było łączone.
zdjęcie pochodzi z publikacji Technika w detalach Spitfire VIII Wojtka Matusiaka
i zostało użyte wyłącznie do celów dyskusji.

Pozdrawiam Tomek

Re: Spitfire IX - malowanie - WX D (ostatecznie)

PostNapisane: piątek, 30 grudnia 2011, 10:49
przez Kuba P.
K.Y.Czart napisał(a):Na zdjęciu Kuby jest wcześniejszy Merlin - tam rury biegnące do zbiornika były także "na wierzchu" silnika. W "sześćdziesiątkach" tych rur już nie było. Zostały tylko kolanka przykręcone bezpośrednio do wylotów kanałów w blokach cylindrów (nie do głowic) ;o) )


Wersja Merlina inna, wiem, ale chodziło o przykład.
Zaś co do tego wylotu cieczy, jesteś pewny Krzysiek, że to z bloku cylindrów a nie głowicy wychodzi?
Na wierzchu masz pokrywę zaworów, głowicę z kanałami dolotu i wydechem i poniżej blok cylindrów.
I o ile rozumiem, to wyprowadzenie cieczy wychodzi na wysokości głowic. Górny punkt.


Tomasz Borowski napisał(a):A tak to było łączone.
zdjęcie pochodzi z publikacji Technika w detalach Spitfire VIII Wojtka Matusiaka
i zostało użyte wyłącznie do celów dyskusji.


Bardzo malutkie foto, dasz radę wkleić większe?
Z góry dzięki.

Re: Spitfire IX - malowanie - WX D (ostatecznie)

PostNapisane: piątek, 30 grudnia 2011, 11:06
przez Maciek_66
Ale na drugim zdjęciu K.Y.Czarta zaślepione są te kanały od silnika (dla mnie to one wychodzą z kolektorów?), ale za to do zbiornika przykręcone są dwa cienkie dosyć przewody. To jak to w końcu było, bo się pogubiłem?

Re: Spitfire IX - malowanie - WX D (ostatecznie)

PostNapisane: piątek, 30 grudnia 2011, 11:16
przez Kuba P.
Nie nie, te kanały wychodzą z głowicy tuż PRZED kolektorami dolotowymi patrząc od przodu. Dolot powietrza to jedno, wylot cieczy to drugie. Zerknij na to zdjęcie z postu Tomasza, ono trochę wyjaśnia i pierwsze zdjęcie Krzyśka.

Re: Spitfire IX - malowanie - WX D (ostatecznie)

PostNapisane: piątek, 30 grudnia 2011, 11:32
przez Maciek_66
Faktycznie. W modelu nie bardzo jest tam miejsce na te kolanka...

Re: Spitfire IX - malowanie - WX D (ostatecznie)

PostNapisane: piątek, 30 grudnia 2011, 11:42
przez K.Y.Czart
Kuba P. napisał(a):Wersja Merlina inna, wiem, ale chodziło o przykład.
Zaś co do tego wylotu cieczy, jesteś pewny Krzysiek, że to z bloku cylindrów a nie głowicy wychodzi?
Na wierzchu masz pokrywę zaworów, głowicę z kanałami dolotu i wydechem i poniżej blok cylindrów.
I o ile rozumiem, to wyprowadzenie cieczy wychodzi na wysokości głowic. Górny punkt.


Masz rację. Moja pomyłka oczywiście. :?

Maciek_66 napisał(a):Ale na drugim zdjęciu K.Y.Czarta zaślepione są te kanały od silnika (dla mnie to one wychodzą z kolektorów?), ale za to do zbiornika przykręcone są dwa cienkie dosyć przewody. To jak to w końcu było, bo się pogubiłem?


Kolektory dolotowe są dalej. Kolanka są przykręcone do głowicy. Na tym zdjęciu nie ma zbiornika. Cienkie przewody są przykręcone do przekładni.

Re: Spitfire IX - malowanie - WX D (ostatecznie)

PostNapisane: piątek, 30 grudnia 2011, 11:43
przez Kuba P.
Kolektory są za długie czy głowice za krótkie?
Możesz Maciek cyknąć fotkę?
Moje Spity wszystkie jeszcze w pudłach, więc dopiero teraz się dowiaduję co jest grane :?