Strona 1 z 1

Wright R-1820-60

PostNapisane: niedziela, 14 lutego 2010, 14:25
przez PiotrS
Do Dauntlessa dokupiłem sobie silnik Airesa i niestety dopiero po zakupie zacząłem zgłębiać szczegóły konstrukcyjne. Na pierwszy rzut oka widać że to co kupiłem pasuje może zgodnie z opisem do B-17 natomiast do SBD-5 już mniej. W związku z tym i mętlikiem który mam w głowie po przejrzeniu dziesiątek fotografii chciałbym grzecznie poprosić o pomoc temacie tego silnika. Potrzebuję fotografii/rysunków tylnej części - chciałbym dorobić układ wydechowy i jakoś połączyć silnik z kadłubem. Ewentualnie jeśli różnice zewnętrzne pomiędzy wersjami są większe niż tylko umiejscowienie wlotu powietrza to oświećcie mnie proszę. Może odłożę Airesa na lepsze czasy a do SBD dokupię quickboosta.

Re: Wright R-1820-60

PostNapisane: niedziela, 14 lutego 2010, 18:23
przez marco2607
Może się przyda.

Obrazek

Re: Wright R-1820-60

PostNapisane: poniedziałek, 15 lutego 2010, 13:21
przez PiotrS
Dzięki, zwłaszcza 3 fotka jest ciekawa. Mimo wszystko przydałoby się jeszcze zdjęcie wymontowanego silnika z wyraźnym układem wydechów i całego ustrojstwa za cylindrami. Mam taką śliczną fotkę ale od wersji 103 i nie wiem czy się czymś różni od 60.

Re: Wright R-1820-60

PostNapisane: poniedziałek, 15 lutego 2010, 14:08
przez K.Y.Czart
Może takie coś pomogą ;o)

Obrazek

Obrazek

Zdjęcia pochodzą z Squadron/Signal Publications, Walk Around No 33, SBD Dauntelss

Re: Wright R-1820-60

PostNapisane: poniedziałek, 15 lutego 2010, 14:43
przez PiotrS
Walkarounda mam ale dzięki :) Chodzi mi o coś takiego:

Obrazek

To jest inna wersja R-1820 i ciekawi mnie jak wlot powietrza umieszczony w SBD pomiędzy cylindrami łączy się z resztą silnika.

Re: Wright R-1820-60

PostNapisane: poniedziałek, 15 lutego 2010, 22:37
przez Gienek
Z gaźnika poprzez wycięcie w metalowej osłonie skrzyni korbowej w formie litery "Y". Obydwa wloty powietrza określa się jako umieszczone na godzinie 10 i 2 ;o)
Obrazek

Re: Wright R-1820-60

PostNapisane: wtorek, 16 lutego 2010, 11:31
przez PiotrS
Gienek napisał(a):Z gaźnika poprzez wycięcie w metalowej osłonie skrzyni korbowej w formie litery "Y". Obydwa wloty powietrza określa się jako umieszczone na godzinie 10 i 2 ;o)

No niby wiem ale zdjęcie warte tysiąca słów. Skoro nawet Ty nie masz takiej fotki to wygląda na to, że jest to wiedza całkowicie niedostępna :) Z drugiej strony na pewno jak coś wydłubię i narobię się przy tym to wtedy ktoś wrzuci idealną fotkę udowadniającą że zrobiłem źle...