Strona 1 z 1

Poszukuję zdjęć Polikarpowa I-16 z otwartą osłoną silnika.

PostNapisane: wtorek, 16 marca 2010, 11:07
przez zenon-król woźnych
Jak w tytule.

Re: Poszukuję zdjęć Polikarpowa I-16 z otwartą osłoną silnika.

PostNapisane: środa, 17 marca 2010, 15:05
przez tomhajzler
Oto linki do strony o budowie modeli radzieckich samolotów, można podpatrzeć jak zrobili to inni.

http://vvs.hobbyvista.com/Modeling/Poli ... /index.php
http://vvs.hobbyvista.com/Modeling/Poli ... /index.php
http://vvs.hobbyvista.com/Modeling/Poli ... /index.php

Zdjęcia najczęściej są słabej jakości i niewiele na nich widać.
Pozdrawiam, Tomasz Hajzler.

Re: Poszukuję zdjęć Polikarpowa I-16 z otwartą osłoną silnika.

PostNapisane: środa, 17 marca 2010, 15:44
przez zenon-król woźnych
Dziękuję bardzo.Czegoś takiego szukałem. :mrgreen:

Re: Poszukuję zdjęć Polikarpowa I-16 z otwartą osłoną silnika.

PostNapisane: czwartek, 8 kwietnia 2010, 11:16
przez qalimar
W budowie modelu można posiłkować się zdjęciami silnika An-2, Dromadera lub Li-2. W ogólnym zarysie to ten sam silnik (ASz-62IR w prostej linii wywodzi się od M-63 i M-25) i jest stosowany w latających replikach I-16, I-15bis i I-153)- różnice występują na pewno w kolektorze spalin i mocowaniu do konstrukcji płatowca. Z kolei M-63 to przecież zrusyfikowany Wright "Cyclone"... I tak kółko się zamyka.

A ponadto:
http://hobbyport.ru/avia/i_16.htm
http://hobbyport.ru/avia/i_16_mk6807.htm

Re: Poszukuję zdjęć Polikarpowa I-16 z otwartą osłoną silnika.

PostNapisane: piątek, 9 kwietnia 2010, 18:05
przez zenon-król woźnych
Dziękuję,coś z tego się przyda.Mi nie chodzi raczej o sam silnik ale o to w jaki sposób otwierała się osłona.

Re: Poszukuję zdjęć Polikarpowa I-16 z otwartą osłoną silnika.

PostNapisane: sobota, 10 kwietnia 2010, 18:04
przez Traun
Witam.
Kolega przecież już je dostał. Ostatni link kolegi tomhajzler dokładnie pokazuje o co chodzi.

[url=http://img514.imageshack.us/i/i1613.jpg/]Obrazek[/url

Cała obudowa silnika była łatwo odejmowalna i wszystkie właściwie zdjęcia z monografii jakie mam pokazują pracę mechaników przy zdjętych całkowicie osłonach gdyż była to sprawa łatwa i szybka. Wystarczyło wyjąć zawleczki i zdjąć kolejne płaty blachy w zależności od tego który fragment silnika się chciało odsłonić.
Widziałem gdzieś zdjęcie gdzie klapa w czasie naprawy była tylko zdjęta z dolnej szpilki i podniesiona do góry ale nie mogę go jakoś znaleźć, ale to tylko jedno zdjęcie na wszystkich pozostałych blachy są po prostu zdejmowane w całości.