Strona 1 z 1

Friedrich II/IV Węgierski

PostNapisane: poniedziałek, 3 maja 2010, 09:57
przez Jacek Bzunek
Przyjmijmy że nie interesuje mnie nowy model Zwezdy i czysto teretycznie zastanawiam jakiej wersji jest Bf 109F w trójkolorowym kamo w zestawie masek Montexu?
Obrazek
http://www.montex-mask.com/html/supermask48.htm

Re: Friedrich II/IV Węgierski

PostNapisane: środa, 5 maja 2010, 11:34
przez Kuba P.
Zdjęcia są dość marne i do tego "kręcone", ale raczej wygląda to na Bf 109 F-2 z zaokrąglonymi wnękami podwozia:

http://messerschmitt-bf109.de/display.p ... ummer=1093
http://messerschmitt-bf109.de/display.p ... ummer=1047
http://messerschmitt-bf109.de/display.p ... ummer=1046


ps - poprawiłem środkowy link, w domu mam jeszcze przynajmniej jedno inne zdjęcie tego samolotu ale też cienkie

Re: Friedrich II/IV Węgierski

PostNapisane: środa, 5 maja 2010, 14:03
przez Grzegorz2107
Kuba Plewka napisał(a):Zdjęcia są dość marne i do tego "kręcone",


Zwróćcie uwagę na inny niż na schemacie Montexu układ pasów na usterzeniu. Poziome ma na końcówkach zielony, a na pionowym jest czerwony...Kolorowanka wykonana na czarnobiałym zdjęciu?

Re: Friedrich II/IV Węgierski

PostNapisane: środa, 5 maja 2010, 14:05
przez Kuba P.
Tak mi się wydaje.

Re: Friedrich II/IV Węgierski

PostNapisane: środa, 5 maja 2010, 15:10
przez net_sailor
Tylko że układ poziomych pasów ze zdjęcia jest prawidłowy a ten z Montexu nie :-/

Re: Friedrich II/IV Węgierski

PostNapisane: środa, 5 maja 2010, 23:23
przez Jacek Bzunek
To może, korzystając z okazji, zapytam się czym różniły wizualnie F-2 i F-4?

Re: Friedrich II/IV Węgierski

PostNapisane: czwartek, 6 maja 2010, 08:34
przez Kuba P.
Główną różnicą między F-2 a F-4 był silnik i stąd zewnętrznie różne były z grubsza:

[1] Śmigło, w F-2 węższe łopaty;
[2] Chłodnica oleju, w F-2 o mniejszej pojemności i przez to z płytszą osłoną;
[3] Wlotem powietrza do sprężarki, w F-2 bardziej rurkowaty, mniej wybrzuszony
[4] Silnik F-2 spalał paliwo 100 oktanowe, stąd pod kabiną w trójkącie paliwowym było albo 100 albo C3, w F-4 87 lub B4

Re: Friedrich II/IV Węgierski

PostNapisane: czwartek, 6 maja 2010, 09:32
przez net_sailor
Do tego warto zwrócić uwagę na indywidualne cechy każdego egzemplarza takie jak:
- nakładki wzmacniające w tylnej części kadłuba
- opancerzenie kabiny pilota
- obrys wnęk podwozia głównego
- wyposażenie tropikalne

Re: Friedrich II/IV Węgierski

PostNapisane: czwartek, 6 maja 2010, 09:39
przez Kuba P.
Acha, jeszcze można dorzucić to:

- typ goleni tylnego podwozia (chowane, niechowane) i rozmiar opony,
- typ fotela pilota (część maszyn miała fotel taki jak Bf 109 E)

Re: Friedrich II/IV Węgierski

PostNapisane: czwartek, 6 maja 2010, 17:49
przez Jacek Bzunek
Dzięki bardzo za wyjaśnienia.