Strona 1 z 2

Kabina Zlin 50l

PostNapisane: wtorek, 11 maja 2010, 19:13
przez Timi
Witam.
Panowie i panie poszukuje zdjęć kabiny Zlina 50 L
Jedyne jakie znalazłem przedstawią tablice.
pozdrawiam

Re: Kabina Zlin 50l

PostNapisane: wtorek, 11 maja 2010, 19:57
przez waldesky
wysyłam, sprawdź pocztę za parę minut.
(edit) mail dosyć dużej objętości, jakby nie przeszedł daj znać na maila, podzielę na mniejsze ;o)

Re: Kabina Zlin 50l

PostNapisane: wtorek, 11 maja 2010, 20:45
przez piotr dmitruk
A mógłbyś jakiś przykład wrzucić tutaj? Szykuje się wysyp zlinów w obu skalach.

Re: Kabina Zlin 50l

PostNapisane: wtorek, 11 maja 2010, 21:26
przez Maciek_66
waldesky napisał(a):wysyłam, sprawdź pocztę za parę minut.
(edit) mail dosyć dużej objętości, jakby nie przeszedł daj znać na maila, podzielę na mniejsze ;o)


Ja też bym poprosił, jeśli to możliwe.

Re: Kabina Zlin 50l

PostNapisane: wtorek, 11 maja 2010, 21:50
przez Timi
Panowie powiem wam super są te zdjęcia :shock:
Można walczyć z AZ modelem.
Jak waldesky nie będzie miał nic przeciwko to mogę je wrzucić

Re: Kabina Zlin 50l

PostNapisane: wtorek, 11 maja 2010, 22:29
przez Seweryn
Ja też bym chętnie przytulił te zdjęcia, przywiozłem sobie modelik z Koprivnicy.

Re: Kabina Zlin 50l

PostNapisane: wtorek, 11 maja 2010, 22:38
przez Maciek_66
No proszę, trochę nas tu jest. A ze mnie się śmiali, że sobie Zlina kupiłem.

Mnie kusi ten Red Bull czeski.

Re: Kabina Zlin 50l

PostNapisane: wtorek, 11 maja 2010, 22:58
przez waldesky
piotr dmitruk napisał(a):A mógłbyś jakiś przykład wrzucić tutaj? Szykuje się wysyp zlinów w obu skalach.

powrzucam na photobucket i wkleję - jutro rano na 100% będą
pozdrawiam
waldek

Re: Kabina Zlin 50l

PostNapisane: środa, 12 maja 2010, 00:21
przez waldesky
Słowo się rzekło, więc odpowiadając na zapotrzebowanie zamieszczam kilka fotek kabiny Z-50.
Wszystkie zdjęcia wykonane na lotnisku Aeroklubu Ostrowskiego w Michałkowie (EPOM) podczas dwóch z dosyć częstych wizyt "Żelaznych".
Przy okazji podziękownia dla Wojtka Krupy i Piotra Haberlanda, między innymi za umożliwienie wykonania tych fotek :) .
Na początek "pięćdziesiątki" w locie nad EPOM ;o)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak znajdę coś jeszcze, to oczywiście wrzucę!
Jeśli potrzebne są zdjęcia innych szczegółów konstrukcji, to w miarę możliwości i stanu posiadania pomogę.

Przy okazji mała prośba : jeśli ktoś będzie projektował kalki do malowania "Żelaznych" to proszę o umieszczenie mnie automatycznie na liście chętnych do zakupu.
Pozdrawiam
Waldemar Wiczyński

Re: Kabina Zlin 50l

PostNapisane: środa, 12 maja 2010, 14:42
przez tomek_chacewicz
Fajne fotki. Ja wyskoczę z takim pytaniem, czy wersja M miała jakieś znaczące różnice w kokpicie oprócz tablicy?

Re: Kabina Zlin 50l

PostNapisane: środa, 12 maja 2010, 15:53
przez waldesky
tomek_chacewicz napisał(a):Fajne fotki. Ja wyskoczę z takim pytaniem, czy wersja M miała jakieś znaczące różnice w kokpicie oprócz tablicy?


Z tego co się orientuję, to wersja M powstała ze względów oszczędnościowych, więc mało prawdopodobne jest, by poza zmianą silnika i koniecznymi zmianami na tablicy przyrządów cokolwiek w płatowcu zmieniano. Kiedyś znalazłem w sieci dwa zdjęcia kabiny wersji M i te fragmenty, które są na nich widoczne, nie różnią się od tych z L i LS. Zresztą na tablicy tych zmian nie jest znowu tak wiele; inny jest wskaźnik temp. cylindrów (głowic ?), na panelu pod tablicą, po prawej stronie dodano wskaźnik napięcia/natężenia prądu, zmieniony jest także przełącznik iskrowników.
Wykonując model konkretnego egzemplarza i tak trzeba dokładnie sprawdzać materiały, bo w trakcie eksploatacji i kolejnych remontów dokonywano zmian i np. jeden z egzemplarzy używanych przez Żelaznych nie ma przełącznika iskrowników typowego, tzn. obrotowego a klawiszowy, umieszczony na pionowej listwie.
To tyle co mogę na dziś powiedzieć. Jak spotkam się z którymś z pilotów to podpytam dodatkowo.

Re: Kabina Zlin 50l

PostNapisane: środa, 12 maja 2010, 18:41
przez tomek_chacewicz
Dzięki! Super, bardzo byłbym Ci wdzięczny.

Re: Kabina Zlin 50l

PostNapisane: czwartek, 13 maja 2010, 14:32
przez tomek_chacewicz
Widzę, że Kolega się orientuje w temacie to jeszcze zapytam do czego służyły te druciane konstrukcje na końcach skrzydeł.
Obrazek
przepraszam za post pod postem ale inaczej nie pokazałby się jako odpowiedź w temacie

Re: Kabina Zlin 50l

PostNapisane: czwartek, 13 maja 2010, 20:33
przez Sparrow
Te druty na końcach skrzydeł umożliwiają ocenę położenia samolotu względem horyzontu, np. w czasie wykonywania figur pionowych.

Re: Kabina Zlin 50l

PostNapisane: czwartek, 13 maja 2010, 20:44
przez waldesky
Ich zadanie jest bardzo prozaiczne i nie ma związku z konstrukcją płatowca. Służą mianowicie do określania położenia samolotu względem horyzontu podczas wykonywania figur akrobacji. Czasami są nazywane potocznie trapezem i w takiej formie występują (bardziej przypominają romb, więc nie wiem czemu trapez?). Tu są tylko ćwiartki, a często spotyka się połowę "trapezu". Na Zlinie 50 z grupy "Żelazny" też takie niekiedy bywają montowane, a ostatnio widziałem na Extra 330, nowej maszynie zespołu, podczas powrotu z Mistrzostw Polski w akrobacji. Można stąd wyciągnąć wniosek, że stosowane są w zawodniczym lataniu akrobacyjnym i lotach na akrobację pokazową solo.
(edit) Kolega Sparrow mnie ubiegł, gdyż post pisał się dosyć długo z niezależnych ode mnie powodów :oops: ale wszystko się zgadza. Pozdrawiam !

(edit 2) tak zamontowane są na SP-AUC i Extra 330 LC "Żelaznych":

Obrazek

Obrazek
Przy okazji przepraszam za pomyłkę jaką popełniłem w mailu do któregoś z kolegów pisząc, że "6" ma znaki SP-AUD - oczywiście, że ma znaki SP-AUC :oops: