Strona 1 z 1
DB-601

Napisane:
piątek, 24 września 2010, 13:43
przez marco2607
Moje pytanie dotyczy różnicy między silnikiem db-601e a silnikiem db-601n . Byłbym wdzięczny ze pokazanie tego na zdjęciach .
Re: DB-601

Napisane:
piątek, 24 września 2010, 13:45
przez Jarek Gurgul
Czyżbyś przymierzał się do modelu Zviezdy?
Jarek
Re: DB-601

Napisane:
piątek, 24 września 2010, 15:35
przez marco2607
109F Zvezdy robi kolega i ma parę problemów z silnikiem, poza tym zapewne sporo osób będzie tym zainteresowanych.
Więc rady ekspertów w tej dziedzinie mile widziane. Obecnie robię przymiarkę do 109 z JG52.
Re: DB-601

Napisane:
niedziela, 26 września 2010, 18:05
przez Kuba P.
Zerknij do wątku o 109 F zvezdy gdzie o tym pisałem. Główną różnicą jest obudowa reduktora (silnik jest nieco dluższy). Przebieg przewodów chłodzenia i olejowych w 601 N i 601 E sobie już na zdjęciach wyczaisz.
viewtopic.php?f=14&t=10662&p=134922&hilit=reduktora#p134922
Re: DB-601

Napisane:
niedziela, 26 września 2010, 19:04
przez marco2607
Więc nie tylko Zvezda zrobiła błąd ale i Aires się nie popisał , zrobił silnik db-601e/n . Z tego co widzę to wersji E bliżej do A
niż N.

- DB-601A

-DB-601E/N
Re: DB-601

Napisane:
niedziela, 26 września 2010, 21:05
przez Kuba P.
Nie nie. Aires produkuje oba rodzaje silników. Błędnie tylko pakują.
Prawdziwy 601 A jest podobny do 601 N zaś 601 E jest podobny do 605 A/B.
Aires o ile pamiętam pakuje ten sam silnik jako 605 A i 601 N/E.
Re: DB-601

Napisane:
poniedziałek, 27 września 2010, 06:26
przez marco2607
Z Airesem db-601 to tak wygląda ,przesyłam link . Db-605 ma większą sprężarkę w ich zestawie.
http://www.martola.com.pl/szukaj
Re: DB-601

Napisane:
poniedziałek, 27 września 2010, 07:36
przez Kuba P.
Ok, wszystko gra. Generalnie to z tymi silnikami jest tak, że Aires robi dwa rodzaje "bloków" tak to nazwę w uproszczeniu - z krótkim i długim "reduktorem". Potem ten krótki pakują z resztą gratów jako DB 601 A zaś ten z długim jako 601 N/E.
Dla DB 605 pakują znów ten "długi" blok + graty i większą sprężarkę dla 605 (chociaż uczciwie mówiąc nie pamiętam, czy ten element rzeczywiście oddaje wygląd większej sprężarki...).
W każdym razie, jeśli chodzi o Bf 109 F to montowano dwa rodzaje silników:
[1] DB 601 N w F-1,F-2
[2] DB 601 E w F-4 (i był przewidziany dla F-3).
Silnik 601 N jest bardzo podobny do DB 601 A/B zaś silnik DB 601 E jest bardzo podobny do 605 A/B. Zvezda zrobiła nam 3/4 silnika zbliżonego wyglądem do 601 E.
Zresztą, ja tak kocham zvezde za ten model, że wybaczam im wszystko. Przy okazji z tego silnika jak ktoś ma odrobinę chęci i większą sprężarkę, np. od Airesowego DB 603 bądź z zestawów FM to zrobi i DB 605 DB/DC i to jest piękne.
Re: DB-601

Napisane:
niedziela, 21 listopada 2010, 19:02
przez piterpan
Witam.Jestem nowy na forum.Po wielu latach powracam do modelarstwa.Pracuję nad modelikiem Me 109 f2 zwezda.Moje pytanie dotyczy dwóch zbiorniczków po obu stronach silnika.Chodzi mi o kolor tych zbiorniczków.Czy to jest RLM 02,czy też jakiś inny kolorek?Bardzo proszę o pomoc. pomijam oczywiście kwestię dotyczącą silnika.Wiadomo że zwiezda dała nam coś innego w zestawie
Re: DB-601

Napisane:
niedziela, 21 listopada 2010, 19:21
przez Kuba P.
RLM 02 bedzie właściwy. W późniejszych 109 te zbiorniki (to zbiorniki wyrównawcze układu chłodzenia) miały kolor aluminium.
Re: DB-601

Napisane:
niedziela, 21 listopada 2010, 20:27
przez piterpan
Dzięki nie spodziewałem się tak szybkiej odpowiedzi.