Strona 1 z 1

Me109G2 ex JG77

PostNapisane: niedziela, 10 października 2010, 03:46
przez Sherman
Witam

Zainspirowany pewną G2jką pokazywaną na forum wyciągnąłem z szafki model wersji G6 z Academy i tak się zastanawiam czy go sobie nie popełnić...

Ponieważ na samolotach, a tym bardziej "Messersznitach" znam się słabo mam pewne pytania.
Chcę wykonać maszynę z kokardami :mrgreen: taką jak na tych zdjęciach
Obrazek
Obrazek
Zdjęcia ze strony www.messerschmitt-bf109.de
Na stronie ten egzemplarz opisany jest jako G2/Trop, ex JG77, jednak pozbawiony jest on filtra na wlocie powietrza. Czy coś jeszcze z detali zewnętrznych wskazuje na to że jest to wersja Trop?
Co do zmian z wersji G6 na G2 doczytam w wątku w dziale Warsztat.

Teraz malowanie. Spód Trainer Yellow, góra w plamy Darg Green i ? Ocean Grey czy Dark Earth? Bardziej skłaniam się ku temu drugiemu, ale to tylko "przeczucie", nie mam pojęcia jak Brytyjczycy malowali zdobyczne maszyny. Kołpak śmigła biały, z czarną podstawą. Śmigło ma domalowane żółte końcówki jak w samolotach brytyjskich, ale same łopaty? Czarne czy pozostawione ciemnozielone (RLM71?). Swoją drogą - kołpak przemalowano ( mało popularne w RAFie ) czy pozostawiono w takich barwach jakie miał w JG77? Ostatnią niewiadomą dla mnie jest serial number nadany maszynie po zmianie właściciela. Pierwsza litera R a potem? N, M, H? Numer kończy się na 8, 728, 278, 228 lub 778. Druga i trzecia opcja wydają mi się najbardziej prawdopodobne, ale może gdzieś ten serial się pojawił i nie trzeba zgadywać?

Dziękuję za wszelką pomoc.

Re: Me109G2 ex JG77

PostNapisane: niedziela, 10 października 2010, 08:38
przez net_sailor
Sherman napisał(a):Na stronie ten egzemplarz opisany jest jako G2/Trop, ex JG77, jednak pozbawiony jest on filtra na wlocie powietrza. Czy coś jeszcze z detali zewnętrznych wskazuje na to że jest to wersja Trop?

Tak, zaczepy do parasola przeciwsłonecznego pod wiatrochronem po lewej stronie. Zwróć uwagę na zaślepioną wnękę kółka ogonowego (normalnie kółko było małe i chowane, ale już za Niemca zablokowano je na stałe i osłonięto wnękę):
Obrazek

Sherman napisał(a):Teraz malowanie. Spód Trainer Yellow, góra w plamy Darg Green i ? Ocean Grey czy Dark Earth? Bardziej skłaniam się ku temu drugiemu, ale to tylko "przeczucie", nie mam pojęcia jak Brytyjczycy malowali zdobyczne maszyny. Kołpak śmigła biały, z czarną podstawą. Śmigło ma domalowane żółte końcówki jak w samolotach brytyjskich, ale same łopaty? Czarne czy pozostawione ciemnozielone (RLM71?). Swoją drogą - kołpak przemalowano ( mało popularne w RAFie ) czy pozostawiono w takich barwach jakie miał w JG77?

Może jednak nie trzeba zgadywać? Tutaj trochę podmalowany (błeeee), ale część kolorów na przedniej części kadłuba i w okolicach kabiny się zachowała. Widać, że w międzyczasie urwał się maszt anteny, wymieniono osłonę zbiornika oleju i zdjęto zaślepkę z wnęki kółka ogonowego:
Obrazek

Za poprzedniego właściciela kołpak był cały biały, natomiast u Anglików oddzielana podstawa kołpaka została podmalowana czymś ciemnym (czarnym?):
Obrazek

Sherman napisał(a):Ostatnią niewiadomą dla mnie jest serial number nadany maszynie po zmianie właściciela. Pierwsza litera R a potem? N, M, H? Numer kończy się na 8, 728, 278, 228 lub 778. Druga i trzecia opcja wydają mi się najbardziej prawdopodobne, ale może gdzieś ten serial się pojawił i nie trzeba zgadywać?

Dokładnie jest to Bf 109G-2/Trop W.Nr. 10639 oznaczony w No.1426 Flight jako RN 228.

Re: Me109G2 ex JG77

PostNapisane: niedziela, 10 października 2010, 08:56
przez Jacek Bzunek
Zaryzykowałbym stwierdzenie że żółta jest tylna dolna część osłony silnika a reszta jest szara (MSG).

Re: Me109G2 ex JG77

PostNapisane: niedziela, 10 października 2010, 09:43
przez net_sailor
Jacek Bzunek napisał(a):Zaryzykowałbym stwierdzenie że żółta jest tylna dolna część osłony silnika a reszta jest szara (MSG).

A ja bym tak nie powiedział. Przejrzałem kilkanaście cz-b fotek tego samolotu i kolor spodu oraz dolnej osłony silnika pasują do siebie idealnie. Poza tym zaraz "za miedzą" są kadłubowe kokardy których żółć koresponduje ze spodem.

Re: Me109G2 ex JG77

PostNapisane: niedziela, 10 października 2010, 12:25
przez Murek
Jeśli model jest w 1-72 to uważaj bo on tylko przypomina Messerschmitta :(

Re: Me109G2 ex JG77

PostNapisane: niedziela, 10 października 2010, 16:53
przez Sherman
Murek napisał(a):Jeśli model jest w 1-72 to uważaj bo on tylko przypomina Messerschmitta :(

Akurat samoloty to tylko mały dodatek do pancerki którą robię na codzień więc mi to nie wadzi, po prostu chce mieć kilka nieniemieckich Messerów.

Net_sailor, tym kolorowym zdjęciem to mnie zabiłeś, bo teraz już kompletnie mam pojęcia jak on był malowany, co gorsza byłem przekonany że plamy ciemniejsze na cz-b zdjęciach to Dark Green... a tutaj bardziej wygląda na Dark Earth, o ile tak można zinterpretować ten musztardowy kolor.

Masz zdjęcie takiego uchwytu na parasol?

Re: Me109G2 ex JG77

PostNapisane: niedziela, 10 października 2010, 21:30
przez net_sailor
Sherman napisał(a):Akurat samoloty to tylko mały dodatek do pancerki którą robię na codzień więc mi to nie wadzi, po prostu chce mieć kilka nieniemieckich Messerów.

Za bardzo niemiecki to on nie będzie ;o)

Sherman napisał(a):Net_sailor, tym kolorowym zdjęciem to mnie zabiłeś, bo teraz już kompletnie mam pojęcia jak on był malowany, co gorsza byłem przekonany że plamy ciemniejsze na cz-b zdjęciach to Dark Green... a tutaj bardziej wygląda na Dark Earth, o ile tak można zinterpretować ten musztardowy kolor.

Pamiętaj, że od czasu jak go przewieziono do Anglii i przemalowano a pierwszym wystawieniem na widok publiczny w 1949 minęło co najmniej 6 lat*! Przez ten czas powłoka lakiernicza miała pełne prawo kompletnie wyblaknąć a już ta ciemna zieleń w szczególności.

*A pewnie jeszcze więcej? Spotkałem się z informacją że wystawa trwała aż do 1955 r.
Sherman napisał(a):Masz zdjęcie takiego uchwytu na parasol?

To były takie dwie małe łezki osłaniające uchwyt:
http://www.me109.info/display.php?a=e&fid=2277
http://www.me109.info/display.php?a=e&fid=1302