tees napisał(a):A tak dla scisłości to Swiat Modeli był tylko dystrybutorem na polske a same kalki to wyrób czeski.



SKYRAIDER napisał(a):Witaj,
Może po prostu rozpocząć nowy wątek i poprosić forumowiczów
o zdjęcia tego egzemplarza.
W roku 1955 Polskie Linie Lotnicze LOT wypożyczyły na kilka miesięcy od radzieckiego Aerofłotu jeden samolot An-2 z wyposażeniem do badań geofizycznych i poszukiwania rud metali. Otrzymał on znaki rejestracyjne SP-LMA.
Samolot był pomalowany od góry na kolor oliwkowo-zielony, od spodu na jasnoniebieski. Łopaty śmigła były czarne, z żółtymi końcówkami. Wierzch przodu kadłuba i osłony silnika przed kabiną załogi- czarne. W chwili przybycia na Okęcie samolot nie miał żadnych znaków rozpoznawczych.
Na kadłubie i na wierzchniej powierzchni górnego płata namalowano białe znaki, na dolnej- czarne. Na kadłubie pod oknami umieszczono biały napis "Polskie Linie Lotnicze LOT", a na usterzeniu pionowym godło Lotu.
drabik napisał(a):Ja się podczepię do wątku - w 1955 PLL LOT zakupił ponoć jednego An-2... Ktoś z Was trafił może na jego zdjęcia? Szukałem, niestety bez efektów, chociażby znaków rejestracyjnych, ale nie znalazłem nic...
Chodzi mi o to, czy ten samolot miał typowe "pasażerskie" malowanie (jeśli tak, to jak ono w przypadku "dwójki" wyglądało); przymierzam się do tego modelu 1:72 i wkręciłem sobie do głowy właśnie owego cywila...
Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości
