P-47 D Gładycha

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Re: P-47 D Gładycha

Postprzez cris » sobota, 29 grudnia 2018, 18:51

Fakt zdjęcia kokpitu nie widać .
Osobiście to ja bym się w historyka /artystę malarza /jasnowidza* nie bawił tylko zmalował go jak 99% modelarzy na świecie szaro-zielony . Taki jest obecnie ,,trend'' i dopóki nie będzie twardych dowodów ,a nie domysłów ,,speców'' od analiz
czarno- białych zdjęć z przed 75 laty tego bym się trzymał , ale z a z n a c z a m to ja bym tak zrobił i to moje zdanie -a co ja tam wiem ;o) Inni mogą sobie przecież widzieć i malować jak chcą :mrgreen:
_____________________________________________
* Niepotrzebne skreślić
Z opinią jest jak z dziurą w du..ie -każdy ma swoją.
Avatar użytkownika
cris
 
Posty: 848
Dołączył(a): sobota, 7 kwietnia 2012, 19:45
Lokalizacja: Jelenia Góra

Reklama

Re: P-47 D Gładycha

Postprzez Maciek_66 » sobota, 29 grudnia 2018, 21:36

Coś poprawiłem, ale ja zdjęcie widzę i widziałem wcześniej, nie mam jak sprawdzić. Popatrzałem na zestaw Vectora i wiem, jaka była różnica w kokpicie wg nich. Mam dobrą wersję z M, coś tam uzupełnię zgodnie z literaturą, ale kokpit z zestawu będzie.
A czy ktoś robi kalkomanie do Gabreskiego/Gładycha poza Techmodem? Niby taki znany Gabreski, a nic nie mogę znaleźć?
pozdrawiam

Maciek Żywczyk
Avatar użytkownika
Maciek_66
 
Posty: 1043
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 21:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: P-47 D Gładycha

Postprzez greatgonzo » sobota, 29 grudnia 2018, 21:42

O, jest zdjęcie. Prawa kabina będzie OK dla Gabresky'ego, lewa dla Gładycha. Z tym, że prawa ma złe radio dla ETO, a lewa, owszem, dla ETO dobre. Można by się przyjrzeć innym szczegółom, ale to już nie z tego zdjęcia.

Abstrahując od omawianych Thunderboltów, to wzorując się na robionych od wieków modelach można się zdrowo przejechać. Zresztą, nawet nie trzeba od tych Thunderboltów abstrahować i spojrzeć na modele Pengie IV. Wiadomo, każdy ma swoje podejście.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4052
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: P-47 D Gładycha

Postprzez Maciek_66 » sobota, 29 grudnia 2018, 22:29

Edytowałem posta, to samo zrobiłem ze zdjęciem i teraz widać. Cud.
Masz rację z tymi modelami. Ogląda się ileś tam modeli, widać ewidentne standardy np. jakiś tam kolor wnęk jakiegoś samolotu, w instrukcji to samo, tak się maluje. A tu nagle ktoś pomaluje inaczej i wygląda to na podstawowy błąd. Zaczyna się grzebać i okazuje się, że ten jeden gościu ma rację, a przynajmniej nie można mu udowodnić błędu.
pozdrawiam

Maciek Żywczyk
Avatar użytkownika
Maciek_66
 
Posty: 1043
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 21:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: P-47 D Gładycha

Postprzez greatgonzo » niedziela, 30 grudnia 2018, 13:31

Tak ogólnie te kabiny późna europejska (po lewej) i wczesna z reszty świata. To taki 'producencki' podział, bo realia, wiadomo, były bardziej skomplikowane. Wydaje mi się, że żonglując burtami i tablicami można uzyskiwać nienajgorsze przybliżene.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4052
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: P-47 D Gładycha

Postprzez Maciek_66 » niedziela, 30 grudnia 2018, 17:15

Na ARC znalazłem dyskusję, że ryflowana podłoga (po prawej) była do D-25 włącznie (Gabreski), później była tylko gładka (Gładych). Radio późniejsze od M-ki raczej. Jeszcze się nie zdecydowałem, ale kalek Gabreskiego szukam i słabo. Zostaje Techmod, ale nie mam z nim dobrych doświadczeń. Do Gładycha już mam, ale studzi mnie informacja, że nie miał pingwinka. Taki anonimowy się robi...
pozdrawiam

Maciek Żywczyk
Avatar użytkownika
Maciek_66
 
Posty: 1043
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 21:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: P-47 D Gładycha

Postprzez greatgonzo » niedziela, 30 grudnia 2018, 19:14

Radio nie jest późniejsze. Jest 'europejskie'. Anglicy przeszli na UKF już w 1940 i Amerykanie się dostosowali bez dyskusji. Od początku samoloty budowane z przeznaczeniem do GB wyposażano w SCR-522. Moment rezygnacji z karbowanej podłogi nie jest jednoznaczny, ale raczej nie wcześniej niż końcówka serii D-25, więc Gabresky łapie się dość bezpiecznie. Ale trzeba by przyjrzeć się tablicom przyrządów i panelom elektrycznym. Na pewno pominięcie panelu sterowania podwieszeniami byłoby błędem.

Jeżeli mówisz o starych kalkomaniach Techmodu 1/48 to nie są najlepsze. Błąd na błędzie.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4052
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: P-47 D Gładycha

Postprzez Maciek_66 » środa, 2 stycznia 2019, 20:17

Gdzieś tu widziałem wątek w którym była mowa o kołach do Gabreskiego. Niby Ultracast robi "block tread", ale on nie wygląda podobnie do tego na zdjęciu. Lepszy robi Hussar 48003, ale do P-51. Czy one miały może takie same koła? Oczywiście dekiel będzie...
pozdrawiam

Maciek Żywczyk
Avatar użytkownika
Maciek_66
 
Posty: 1043
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 21:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: P-47 D Gładycha

Postprzez greatgonzo » czwartek, 3 stycznia 2019, 00:10

Dwa cale różnicy na feldze i siedem na całkowitej średnicy.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4052
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: P-47 D Gładycha

Postprzez Maciek_66 » czwartek, 3 stycznia 2019, 23:17

Dzięki. Kółka są tylko (albo nie znalazłem) z block tread i to średnio pasuje, ale lepiej niż te z zestawu. A czy wie ktoś jak wyglądały elementy poruszające te klapki (żaluzje) za silnikiem? Jak wyglądały wewnętrzne strony klapek?


Panel sterowania podwieszeniami, to to zaznaczona na czerwono poniżej?
Obrazek
pozdrawiam

Maciek Żywczyk
Avatar użytkownika
Maciek_66
 
Posty: 1043
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 21:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: P-47 D Gładycha

Postprzez Maciek_66 » środa, 9 stycznia 2019, 22:43

Dalej nie wiem, który wybrać. Pokusiłem się o podsumowanie mojej wiedzy.

Gabreski / P-47D-25-RE / 42-26418
góra dark green z naniesionymi szarymi plamami o nieznanym w większości układzie
spód kadłuba szary, skrzydła nie wiadomo
dolne części stateczników poziomych NMF z Theatre Markings
gwiazdy na spodzie po obu stronach, na górze po lewej
D-Day stripes różne wersje - pełne, potem usunięte od góry, domalowany kamuflaż, jakieś ślady taśm od malowania
numer seryjny na stateczniku z odkurzem
rama limuzyny i wiatrochronu NMF
czerwona? tabelka z nazwiskami obsługi
nos i ster kierunku czerwone
koła z bieżnikiem block tread?
koła z deklami w kamuflażu (może brud?)
zbiornik płaski pod kadłubem
brak pylonów pod skrzydłami
śmigło jak w M
podłoga karbowana (corrugated)

Gładych / Pengie IV / P-47 D-28 / 44-19718
góra jednolita, najprawdopodobniej Dark Green (bo standard), niektórzy mówią o czarnym, sam Gładych pamiętał go jako „dark blue”
spód NMF, przejście góra dół klasycznie na krawędzi natarcia skrzydeł
gwiazdy na spodzie po obu stronach, na górze po lewej
blast tubes wraz z pierścieniami na krawędzi natarcia NMF- greatgonzo pisał, nie wiem, o co chodzi
bez Theatre Markings - dlaczego, skoro NMF? (może to widać na zdjęciach?)
D-Day stripes tylko na spodzie kadłuba
rama limuzyny Dark Green, wiatrochronu NMF
pod kabiną oznaczenia zestrzeleń z Yellowmanem
czerwona tabelka z nazwiskami obsługi, nos i ster kierunku czerwone
litery kodowe czerwone z białą obwódką
bez pingwina - na zdjęciach widać, że nie ma? te, co widziałem nie pokazują osłony silnika, mechanik robiący model M dał pingwina, na poprzednich (Spitfire, Pengie II) też były
zbiorniki pod skrzydłami (te kartonowe?)
koła bez dekli
śmigło?
podłoga kokpitu gładka?
pozdrawiam

Maciek Żywczyk
Avatar użytkownika
Maciek_66
 
Posty: 1043
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 21:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: P-47 D Gładycha

Postprzez greatgonzo » czwartek, 10 stycznia 2019, 00:01

Maciek_66 napisał(a):Dalej nie wiem, który wybrać. Pokusiłem się o podsumowanie mojej wiedzy.

Gabreski / P-47D-25-RE / 42-26418
góra dark green z naniesionymi szarymi plamami o nieznanym w większości układzie
spód kadłuba szary, skrzydła nie wiadomo
dolne części stateczników poziomych NMF z Theatre Markings
gwiazdy na spodzie po obu stronach, na górze po lewej
D-Day stripes różne wersje - pełne, potem usunięte od góry, domalowany kamuflaż, jakieś ślady taśm od malowania
Konkretnie to czarne, calowe taśmy naklejone na łączeniu kolorów i krawędziach zewnętrznych ukrywające nierówności malowania i częściowo odkurz.
numer seryjny na stateczniku z odkurzem
rama limuzyny i wiatrochronu NMF
czerwona? tabelka z nazwiskami obsługi
Biała z czerwoną ramką
nos i ster kierunku czerwone
koła z bieżnikiem block tread?
Nie radzę sobie z terminologią, ale bieżnik widać wyraźnie na tym kolorowanym zdjęciu
koła z deklami w kamuflażu (może brud?)
Moim zdaniem kamuflaż. To musiałby być jakiś rozmazany olej - Gabby by oszalał ;)
zbiornik płaski pod kadłubem
Zależy od misji.
brak pylonów pod skrzydłami
Zależy od misji.
śmigło jak w M
W żadnym razie! Hamilton Standard.
podłoga karbowana (corrugated)

Gładych / Pengie IV / P-47 D-28 / 44-19718
góra jednolita, najprawdopodobniej Dark Green (bo standard), niektórzy mówią o czarnym, sam Gładych pamiętał go jako „dark blue”
Raczej nadinterpretacja obrosła w legendę. Nie kojarzę wypowiedzi Gładycha konkrenie o kolorze D-28.
spód NMF, przejście góra dół klasycznie na krawędzi natarcia skrzydeł
Obiektywnie trzeba powiedzieć, że nie da się z całą pewnością wykluczyć szarego. Ale raczej srebrny.
gwiazdy na spodzie po obu stronach, na górze po lewej
blast tubes wraz z pierścieniami na krawędzi natarcia NMF- greatgonzo pisał, nie wiem, o co chodzi
Blast tubes wchodzą w otwory w natarciu skrzydła. Zostają szczeliny, która przykryte są blachami maskującymi w formie pierścieni. Dość często pozostawiano je niemalowane w Anglii. HV-A zresztą też tak miał.
bez Theatre Markings - dlaczego, skoro NMF? (może to widać na zdjęciach?)
W tym czasie te oznaczenia były już nieaktualne. Owszem widać.
D-Day stripes tylko na spodzie kadłuba
rama limuzyny Dark Green, wiatrochronu NMF
pod kabiną oznaczenia zestrzeleń z Yellowmanem
czerwona tabelka z nazwiskami obsługi, nos i ster kierunku czerwone
litery kodowe czerwone z białą obwódką
bez pingwina - na zdjęciach widać, że nie ma? te, co widziałem nie pokazują osłony silnika, mechanik robiący model M dał pingwina, na poprzednich (Spitfire, Pengie II) też były
To zdaje się nie był mechanik, tylko ranny pilot, chyba francuski. Ale mogłem coś pokiełbasić, a nie sprawdziłem tego, bo średnio istotne. Niestety widać na zdjęciu. Znaczy, że nie ma. Czy go z czasem jeszcze domalowano i w jakiej formie - nie wiadomo.
zbiorniki pod skrzydłami (te kartonowe?)
W zależności od misji i dostępności. Mogły być z papieru pod jednym, a z metalu pod innym pylonem.
koła bez dekli
śmigło?
Curtiss Electric Paddleblade, symetryczny.
podłoga kokpitu gładka?
Tak


Panel podwieszeń - tak.
Sterowanie klapkami - to już raczej mailowo.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4052
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: P-47 D Gładycha

Postprzez Maciek_66 » sobota, 12 stycznia 2019, 22:38

Dzięki.

Ja rozumiem, że Curtiss Electric Paddleblade symetryczny (Gładych), to to u góry?
Obrazek

A Hamilton Standard (Gabreski) wygląda jak to, co Tamiya dała do M, ale były różnice geometryczne?
Obrazek
pozdrawiam

Maciek Żywczyk
Avatar użytkownika
Maciek_66
 
Posty: 1043
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 21:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: P-47 D Gładycha

Postprzez greatgonzo » niedziela, 13 stycznia 2019, 01:56

Tak w obu przypadkach. I oba śmigła nie mają nic wspólnego z M.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4052
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: P-47 D Gładycha

Postprzez Maciek_66 » niedziela, 13 stycznia 2019, 10:49

greatgonzo napisał(a):Tak w obu przypadkach. I oba śmigła nie mają nic wspólnego z M.


Ale to drugie śmigło to Tamiya dała na ramce do wersji P-47 M. To już nikomu nie można wierzyć?
pozdrawiam

Maciek Żywczyk
Avatar użytkownika
Maciek_66
 
Posty: 1043
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 21:14
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości