Strona 1 z 1

FW-190A, III/SKG 10, Afryka/Sycylia 1943

PostNapisane: czwartek, 5 maja 2011, 20:19
przez dewertus
Koledzy,
Poszukuję schematów malowania FW-190 stosowanych przez III/SKG 10 w trakcie walk w Afryce Płn. i Sycylii w roku 1943 (zwłaszcza z Sycylii). Chodzi mi głównie o wersję A-3 (ale A-5 też może być) w malowaniu "tropikalnym".

Re: FW-190A, III/SKG 10, Afryka/Sycylia 1943

PostNapisane: czwartek, 5 maja 2011, 21:21
przez Jaho63
A A-4?
http://www.rafiger.de/Homepage/FBMuseum/Info-Africa/Info-SKG10inAfrica.htm
Tu coś będzie:
Obrazek
(m.in - III./SKG 10 - chronological war diary December 1942 – February 1943)
(nie mam)

Re: FW-190A, III/SKG 10, Afryka/Sycylia 1943

PostNapisane: czwartek, 5 maja 2011, 21:44
przez pik
W malowaniu tropikalnym to się nie uda. W jednostce było stosowane standardowe europejskie kamo. Nawet w Afryce, na Sycylii na 100%.

Mam tę książkę... Nie wiem, czy nazbyt nie naruszam praw autorskich, ale proszę cię bardzo:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zdjęć jest więcej... Szukasz czegoś konkretnego?

Wkrótce skany usunę.

Re: FW-190A, III/SKG 10, Afryka/Sycylia 1943

PostNapisane: czwartek, 5 maja 2011, 22:51
przez dewertus
pik napisał(a):Szukasz czegoś konkretnego?


Wyczytałem, że FW-190 dwa razy bawił nad Maltą - pierwszy raz w listopadzie 1942, ale do występów praktycznie nie doszło - jednostka III./ZG 2 po niepełnych dwóch tygodniach została przeniesiona do Afryki w związku z lądowaniem Aliantów (operacja Torch). Następna okazja pojawiła się dopiero w maju 1943, czyli tuż przed lądowaniem aliantów na Sycylii - w tym czasie na Malcie przybywało samolotów, a że musiały "kisić" się na zaledwie kilku lotniskach odwiedziny Luftwaffe były tylko naturalną konsekwencją rzeczy...

Nie dawno wygrzebałem z otchłani pudel i zapomnienia model FW-190 w skali 1/48. Model jest już po odświeżającej kompieli w Wamodzie, zatem czas pomyśleć o jakimś malowaniu - w grę wchodzi tylko czasookres związany z MTO: do zajęcia Sycylii - czyli do lipca 1943.

Wiem, że w tym czasie na MTO działała jeszcze JG 2. Tak czy siak szukam malowania zdecydowanie w wersji TROP.



Panowie,
Dzięki za linki i zdjęcia. :D

Re: FW-190A, III/SKG 10, Afryka/Sycylia 1943

PostNapisane: czwartek, 5 maja 2011, 22:57
przez pik
Nie napisałeś czy masz "krótszą" czy "dłuższą" Fokę...

No to może coś takiego?

Obrazek

albo afrykańska Foka Buhligena (choc ta ma chyba europejskie kamo, nie jestem pewien):

Obrazek

Obrazek

(fotki z tej samej książki)

Re: FW-190A, III/SKG 10, Afryka/Sycylia 1943

PostNapisane: piątek, 6 maja 2011, 16:08
przez dewertus
Moja Foka zalicza się zdecydowanie do krótkonosych (czyli w/g mnie tych ładniejszych) ;o)

Wychodzi na to, że jednak będę skazany na jednostkę myśliwską - JG 2. Wersje "F" to już niestety 1944...

Obrazek

lub

Obrazek

źródło: http://wp.scn.ru

Re: FW-190A, III/SKG 10, Afryka/Sycylia 1943

PostNapisane: piątek, 6 maja 2011, 16:20
przez Pawel Burchard
dewertus napisał(a):Wersje "F" to już niestety 1944...


no... ale ich odpowiedniki czylu A4/U cośtam i A-5/U cośtam to znacznie wcześniej niż 1944 ;)

Re: FW-190A, III/SKG 10, Afryka/Sycylia 1943

PostNapisane: piątek, 6 maja 2011, 18:21
przez pik
Moja Foka zalicza się zdecydowanie do krótkonosych (czyli w/g mnie tych ładniejszych)


Hmmm... Mnie chodziło raczej o różnicę w długości części silnikowej między A-4 i wcześniejszymi, a A-5 i późniejszymi. Z przebiegu wątku mniemam że tego nie wyłapujesz. Może faktycznie różnica w wyglądzie jest znikoma (czasem nawet trudna do wyłapania na zdjęciu), ale przecież jest! Także zwróć na to uwagę.

Re: FW-190A, III/SKG 10, Afryka/Sycylia 1943

PostNapisane: sobota, 7 maja 2011, 17:58
przez Kuba P.
Tak, 15 cm ale w tak widocznym miejscu, ze od razu rzuca sie w oczy. Od A-5 w gore gwiazdowe foki sa dluzsze tuz za oslonami silnika. Dolozona jest tez przedluzka u nasady plata z przodu. Zerknij Hubert na fotki i od razuwazysz w czym rzecz.