Strona 1 z 2
P-40M-trzy szybkie pytania

Napisane:
niedziela, 22 maja 2011, 16:37
przez Jacek Bzunek
Trochę się pogubiłem trawiąc plany i zdjęcia P-40M w związku z czym może ktoś nieco zorientowany w temacie przypadkiem orientuje czy
-owalny otwór powinien być tylko w przedniej części prawej strony oprofilowania płata jak chce Hasegawa czy w z obu stron jak znalazłem na zdjęciach ale wcześniejszych P-40E,
-fotokarabin pod prawym platem-jak mi się nie występował w P-40M/N,
-trzecia sprawa to owalne wgłębienie w tylnej części oprofilowania pod kadłubem pomiędzy klapami jakie stworzyła Hasegawa a jakiego brakuje w planach AJ-Press.
Re: P-40M-trzy szybkie pytania

Napisane:
niedziela, 22 maja 2011, 17:22
przez Mecenas...Kolekcjoner...
z planów Kagero wynika, ze w wersji M/N otwory moga być po obu stronach
o jakie wgłębienie chodzi?
Re: P-40M-trzy szybkie pytania

Napisane:
niedziela, 22 maja 2011, 19:25
przez greatgonzo
Zdjęcia zarówno M, jak N nie pozostawiają wątpliwości co do chwytów powietrza w nasadzie skrzydeł. Są po obu stronach.
Kamery nie widziałem na żadnych fotkach poza kilkoma z E. I tu też to raczej rzadkość. W tym kontekście zastanawiają mnie charakterystyczne zaślepione otwory na froncie osłon prawych goleni podwozia. Wyglądają jak osłony otworu fotokarabinu. Niewiele wiem o P-40, więc to tylko podejrzenie, być może polowej modyfikacji. Żeby było ciekawiej taki osłonięty otwór pojawia się w klasycznym miejscu na krawędzi natarcia prawego skrzydła przy kadłubie w P-40N z 15FG.
By zrozumieć trzeci temat zapewne trzeba mieć model?

Re: P-40M-trzy szybkie pytania

Napisane:
niedziela, 22 maja 2011, 19:44
przez Jacek Bzunek
1. Dzięki bardzo
2. Dzięki bardzo
3.
Mecenas...Kolekcjoner... napisał(a):o jakie wgłębienie chodzi?
greatgonzo napisał(a):By zrozumieć trzeci temat zapewne trzeba mieć model?


Re: P-40M-trzy szybkie pytania

Napisane:
niedziela, 22 maja 2011, 20:03
przez Mecenas...Kolekcjoner...
Faktycznie na modelach Hasegawy, ktore mam jest takie wgłębienie.
Na planach Kagero tego nie ma.
Na planie P40E w Walk Around jest - strona 30
Re: P-40M-trzy szybkie pytania

Napisane:
niedziela, 22 maja 2011, 20:12
przez Aleksander
Mam jakiąś książkę ze zdjęciami - nie pamiętam czy jest tam pokazana wersja M, ale sprawdzę - niestety dopiero jutro - dzisiaj szychta "we fabryce"
Re: P-40M-trzy szybkie pytania

Napisane:
niedziela, 22 maja 2011, 20:14
przez Jacek Bzunek
Na mojej ulubionej stronie
http://www.p40warhawk.com/nie znalazłem żadnego zdjęcia spodu kadłuba w tym miejscu.
Re: P-40M-trzy szybkie pytania

Napisane:
niedziela, 22 maja 2011, 20:15
przez Aleksander
Mam kilka monografii, może coś znajdę.
Re: P-40M-trzy szybkie pytania

Napisane:
niedziela, 22 maja 2011, 20:34
przez Mecenas...Kolekcjoner...
To jest punkt zlewowy paliwa.
Tylko w wersjach P-40 jest zabudowany, albo odkryty
Re: P-40M-trzy szybkie pytania

Napisane:
niedziela, 22 maja 2011, 20:44
przez Jacek Bzunek
Mecenas...Kolekcjoner... napisał(a):To jest punkt zlewowy paliwa.
Gdyby jeszcze ktoś dobry znalazł zdjęcie jak to wyglądało w rzeczywistości?
Re: P-40M-trzy szybkie pytania

Napisane:
poniedziałek, 23 maja 2011, 00:07
przez greatgonzo
Na rysunkach widziałem ten dynks w przeróżnych wersjach. Na zdjęciach we wczesnych wersjach P-40 (do L włącznie) nie sposób jest dostrzec tego elementu. Inna sprawa, że niełatwo znaleźć fotkę, którą w ogóle jest szansa zinterpretować. jest parę zdjęć, gdzie da się sobie wyobrazić co tylko by się chciało. Nie znam zdjęcia M, które mogłoby cokolwiek wnieść w temacie, ale znam fotkę N, gdzie element ten bez wątpienia występuje. Co może być istotne - jest to N-1. Być może cała sprawa ma związek z dodatkowym drenem wystającym z otworu wylotowego osłony, który też da się zauważyć na fotkach, ale nigdy wczesnych wersji. Taka rurka zagięta w dół.
Układ paliwowy był tam we wszystkich wersjach, a owal raczej nie. Nie umiem tego połączyć słabo znając P-40.
Jeszcze w temacie lewoskrzydłowego chwytu powietrza. Przypomniałem sobie o jeszcze dwóch książkach o czterdziestce, dlatego dopiero teraz.
Kenzey pisze, że zdwojony chwyt to modyfikacja od F w górę. Jest fotka E-1 z lewym chwytem, więc zlałem sprawę. Ale teraz znalazłem stadko P-40E z 49th FG bez chwytu na lewym skrzydle. Znowu, nie moja działka, i nie sprawdzałem jak szły wersje produkcyjne w czasie, ale niewykluczone, że Kenzey ma rację i modyfikacja została wprowadzona równolegle w czasie produkcji samolotu z Allisonem, względnie hmmm... jak to się mówi ładnie po polsku - retrofitted ;).
Re: P-40M-trzy szybkie pytania

Napisane:
poniedziałek, 23 maja 2011, 04:28
przez Tomasz Borowski
Nie jestem znawcą P-40 i wiem, że nie jest to dokładnie to o co chodzi ale może będzie pomocne.


Zdjęcia pochodzą z Model Detail Photo Monograph Nr 14 wydawnictwo Rossa Graph
Pozdrawiam Tomek
Re: P-40M-trzy szybkie pytania

Napisane:
poniedziałek, 23 maja 2011, 18:32
przez Mecenas...Kolekcjoner...
ale to co jest na zdjeciu to jest w środku
Re: P-40M-trzy szybkie pytania

Napisane:
poniedziałek, 23 maja 2011, 21:20
przez Aleksander
Przejrzałem to co mam:
- Squadron Walk Around "P-40 Warhawk"
- ACE Publication "Curtiss P-40 Warhawk"
- MBI "Curtis P-40"
- Kagero Fotosnajper "Curtiss P-40 D/E"
- AJ Press Monografie Lotnicze Nr 64. 65, 66
- Wydawnictwo Militaria Nr 104, 122
i jedynie w Squadronie jest jedna fotka, ale wersji P-40F, z widocznym tym "zlewem" paliwa (str. 51). Mimo najszczerszych chęci - nic więcej nie znalazłem, poza planami, w których na jednych jest, a na innych nie ma (dla wersji P-40M).
Przepraszam więc za cały ten zamęt
Re: P-40M-trzy szybkie pytania

Napisane:
poniedziałek, 23 maja 2011, 21:23
przez Tomasz Borowski
i widać co wychodzi z wnętrza
a tu widać co wystawało


źródło wyszukiwarka grafiki internet