Strona 1 z 1

MiG-29 nr 15 „Kościuszkowski”

PostNapisane: piątek, 14 października 2011, 21:10
przez nobie1973
Niestety podobnie jak i w przypadku modelu MiG-29 w wersji jednomiejscowej firmy Eduard, ponownie otrzymaliśmy w modelu wersji UB błędny schemat malowania. Postanowiłem ponownie zakasać rękawy i przygotować dla wszystkich zainteresowanych prawidłowy schemat, pozbawiony błędów (wykorzystałem schemat Eduarda…mam nadzieję że się nie obrażą… :roll: ).
Obrazek
Jak zwykle można go pobrać tutaj: http://www.filesonic.com/file/2560184001 w formacie PDF.

Re: MiG-29 nr 15 „Kościuszkowski”

PostNapisane: piątek, 14 października 2011, 22:17
przez qalimar
Dzięki Norbert za dobrą robotę.

Niestety firmy mają coś w sobie, że zawsze coś spartolą.

Re: MiG-29 nr 15 „Kościuszkowski”

PostNapisane: piątek, 14 października 2011, 22:53
przez nobie1973
Qalimar problem w tym że korzystają ze złych konsultantów… :mrgreen:

Re: MiG-29 nr 15 „Kościuszkowski”

PostNapisane: poniedziałek, 7 stycznia 2013, 11:36
przez malinowski
Można te plik dostać jeszcze raz? Mogę go udostępnić na swoim serwerze jak coś...

Re: MiG-29 nr 15 „Kościuszkowski”

PostNapisane: wtorek, 8 stycznia 2013, 22:23
przez nobie1973
malinowski napisał(a):Można te plik dostać jeszcze raz? Mogę go udostępnić na swoim serwerze jak coś...


Nie ma problemu :mrgreen: !

Dla wszystkich zainteresowanych, moje opracowanie można pobrać tutaj:

https://hotfile.com/dl/188108280/5538d9 ... 5.pdf.html

Re: MiG-29 nr 15 „Kościuszkowski”

PostNapisane: czwartek, 10 stycznia 2013, 11:21
przez malinowski
dzięki!

Re: MiG-29 nr 15 „Kościuszkowski”

PostNapisane: niedziela, 13 stycznia 2013, 22:40
przez MAG
Opracowanie rewelacja! Mam jednak pytanie odnośnie wlotów powietrza - schemat sugeruje kolor jasnoszary, natomiast na zdjęciach wloty wydają się białe - czy one zostały później przemalowane na biało czy to złudzenie?

Re: MiG-29 nr 15 „Kościuszkowski”

PostNapisane: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 11:39
przez nobie1973
MAG napisał(a):Opracowanie rewelacja! Mam jednak pytanie odnośnie wlotów powietrza - schemat sugeruje kolor jasnoszary, natomiast na zdjęciach wloty wydają się białe - czy one zostały później przemalowane na biało czy to złudzenie?


Jest to kolor jasno szary o bardzo jasnym odcieniu. Przez pewien okres malowane były również na ten kolor golenie podwozia przedniego i głównego co widać na tym zdjęciu:

Obrazek

Początkowo przez kilka lat po rozpoczęciu remontów polskich MiG-ów 29 w WZL-2 w Bydgoszczy, wewnętrzne powierzchnie wlotów powietrza do silników malowano na kolor kamuflażu dolnej części płatowca. Co widać na tym zdjęciu:

Obrazek

Później zaczęto stosować tą emalię lakierniczą o bardzo jasno szarym odcieniu, która jest używana do dnia dzisiejszego.

Re: MiG-29 nr 15 „Kościuszkowski”

PostNapisane: czwartek, 17 stycznia 2013, 00:12
przez MAG
Piękne dzięki dla Kolegi Norberta!

Przełożyłem sobie kolorki z Twojego opracowania na Gunze i wyszło mi coś takiego:

Ciemno-szary (góra) C305 (FS36118)
Jasno-szary (góra) C306 (FS36270)
Szary (dół) C308 (FS36375)
Bardzo jasno-szry na wloty powietrza i podwozie C338 (FS36495)

Jeżeli jestem daleki od prawdy to proszę dajcie znać :)

Pytanie pomocnicze - czy wiarygodne będzie zrobienie modelu z zamkniętymi wlotami powietrza zarówno głównymi jak i tymi "żaluzjami" na górze?

Re: MiG-29 nr 15 „Kościuszkowski”

PostNapisane: piątek, 18 stycznia 2013, 22:03
przez LazyCat
Norbercie,

Jak zwykle jestes wspanalym zrodlem infornacji o wspoczesnych samolotach uzywanych w Polskim Lotnictwie.
Kiedy sie w koncu zabiore za dwumiejscowego 29 to to bedzie 15 :)

Re: MiG-29 nr 15 „Kościuszkowski”

PostNapisane: sobota, 19 stycznia 2013, 02:54
przez nobie1973
MAG napisał(a):Pytanie pomocnicze - czy wiarygodne będzie zrobienie modelu z zamkniętymi wlotami powietrza zarówno głównymi jak i tymi "żaluzjami" na górze?


Wykonanie ich w tej pozycji będzie jak najbardziej prawidłowe. Do zmiany ich położenia stosowane są dźwigniki hydrauliczne, także po strawieniu ciśnienia w instalacji hydraulicznej można je ustawiać w dowolne położenie :mrgreen: .

Re: MiG-29 nr 15 „Kościuszkowski”

PostNapisane: poniedziałek, 4 lutego 2013, 17:01
przez BOMI21
Właśnie męczę się z budową Miga-29 UB w skali 1:48. Maszyna nr boczny 15, czyli "Kościuszkowski". Chcę mu coś podwiesić, jednak na 99% zdjęć ta maszyna występuje bez jakichkolwiek rakiet. Znalazłem jedno zdjęcie, gdzie jest podwieszony jakiś pocisk z napisem "SZKOLNY". I tutaj moje pytanie: Jakie uzbrojenie można "Kościuszkowskiemu" podwiesić, żeby było realistycznie i wiarygodnie? Mam w składzie m. in. R-60 , R-73, R-27. Proszę o pomoc ;o) .

Re: MiG-29 nr 15 „Kościuszkowski”

PostNapisane: poniedziałek, 4 lutego 2013, 19:49
przez nobie1973
Brak zdjęć polskich MiG-ów 29 UB z podwieszonymi bojowymi pociskami rakietowymi R-60, R-73 wynika z faktu że samoloty te są przeznaczone głownie do zadań szkolnych. Więc najczęściej można jest spotkać z podwieszonymi wersjami szkolnymi w/w pocisków rakietowych.
To zdjęcie przedstawia samolot MiG-29 UB z podwieszoną szkolną wersją pocisku rakietowego R-60…

Obrazek

…ale na tym zdjęciu może być również podwieszony na belce zewnętrznej:

Obrazek

I zbliżenie:

Obrazek

Tu natomiast MiG-29 A z podwieszoną szkolną wersją pocisku rakietowego R-73:

Obrazek

I zbliżenie:

Obrazek

Obrazek

Generalnie zasadą jest że na samolocie podwiesza się tylko jeden typ szkolnego pocisku rakietowego, obecnie tylko R-60 lub R-73.

Jeśli jednak chcesz wykonać „Szparkę” :mrgreen: z podwieszeniami bojowymi to jak najbardziej prawidłowy zestaw będzie taki (po dwa pociski rakietowe R-60 i R-73):

Obrazek

Re: MiG-29 nr 15 „Kościuszkowski”

PostNapisane: poniedziałek, 4 lutego 2013, 20:01
przez BOMI21
Bardzo dziękuję! Twoja pomoc jak zwykle nieoceniona. Jeszcze raz bardzo dziękuję! :D :D :D

Chociaż do Bytomia chyba bym nie zdążył ze zrobieniem od podstaw szkolnych pocisków, mimo ich prostoty :-/ .

Ale wykonać model w proponowanej przez Ciebie konfiguracji - R-60 + R-73 już tak :D .