Strona 1 z 1

Zlin 50L - 50LS różnice?

PostNapisane: wtorek, 22 listopada 2011, 11:49
przez wasilewskiadam
Witam
Czym różnią sie wizualnie te maszyny? w LS zastosowano mocniejszy silnik czy pociągneło to za sobą jakieś widoczne zmiany?

Re: Zlin 50L - 50LS różnice?

PostNapisane: wtorek, 22 listopada 2011, 12:15
przez piotr dmitruk
Adam, mam monografię tego samolotu, ale sprawdzę dopiero w domu. Z tego co mi się kołacze, chyba miał krótsze skrzydła.

Re: Zlin 50L - 50LS różnice?

PostNapisane: wtorek, 22 listopada 2011, 12:42
przez Maciek_66
A co to za monografia? Jestem zainteresowany...

Re: Zlin 50L - 50LS różnice?

PostNapisane: wtorek, 22 listopada 2011, 14:36
przez wasilewskiadam
Dzięki
Piotrze jak byś mógł podesłać to będę dzwięczny.(opis różnic)hahahaha
Wypadł mi z szafy :mrgreen: Zlin 50 L Legato w 1/72 i ...... w sumie fajny pomysł aby zrobić model po prawie trzy letniej .
przerwie. Może i "Super Corsair" Boba Odegarda w końcu się ukończy :oops:

Re: Zlin 50L - 50LS różnice?

PostNapisane: wtorek, 22 listopada 2011, 21:28
przez piotr dmitruk
Maciek_66 napisał(a):A co to za monografia? Jestem zainteresowany...

Taka raczej minimonografia
Obrazek
Niestety, jednak nie ma opisanych różnic
Obrazek
wasilewskiadam napisał(a):Wypadł mi z szafy :mrgreen: Zlin 50 L Legato w 1/72.

Też bym chciał, żeby mi tak wypadł :(
Może i "Super Corsair" Boba Odegarda w końcu się ukończy :oops:

Noo, koniecznie!

Re: Zlin 50L - 50LS różnice?

PostNapisane: wtorek, 22 listopada 2011, 22:47
przez Paweł Wymysłowski
Czeska Wikipedia podaje, że na LS-y przerabiane były wcześniejsze e-L-e i LA. A ta strona http://techmag.valka.cz/let_l_z50.htm dla obydwu podaje takie same wymiary. Z różnic oprócz silnika jest wymienione jeszcze śmigło Hoffmann HO-V123K-F/200AH vs Hoffmann HO-V123K-V/200 AH (http://www.hoffmann-prop.com/documents/HOV123TCDS_1.pdf).

Re: Zlin 50L - 50LS różnice?

PostNapisane: wtorek, 22 listopada 2011, 23:22
przez Sparrow
W Modelarzu 6/2001 są plany i opis (z danymi technicznymi) Zlina 50 autorstwa Benedykta Kempskiego.
Główną różnicą był silnik:
W Zlinie 50L był to Lycoming AEIO-540-D4B5 (191 kW),
a w wersji Zlin 50LS Lycoming AEIO-540-L1B5D (220 kW) i nowsze śmigło typu Hoffmann.
Dane wymiarowe (rozpiętość, długość, wysokość są identyczne). Zlin 50 LS ma trochę większą masę własną: 600 kg (Zlin 50L 570 kg).

Tak na marginesie... Zlina 50 Żelaznych można oglądać, jako eksponat, w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie.
http://www.muzeumlotnictwa.pl/aktualnosci_archiwum.php?id=146