Strona 1 z 2

Różne wcielenia Brewstera Buffalo

PostNapisane: środa, 14 grudnia 2011, 21:04
przez Czarny
Cześć

Szukam informacji na temat maszyn z 805Sq FAA z okresu walk w rejonie Morza Śródziemnego. Szczególnie zainteresowany jestem zdjęciami, kolorowankami czy czymkolwiek dotyczącym Brewsterów Buffalo używanych w tej jednostce. Autor ilustracji do monografii Bf-109E wydawnictwa Kagero ukazał na drugim planie Buffalo w jednolitym piaskowym kamuflażu. Czy sa na takiego kwity?

Re: Maszyny 805 FAA z Afryki Północnej

PostNapisane: środa, 14 grudnia 2011, 21:09
przez Jaho63
Walki to dość mocno powiedziane. Kamuflaż standard DG/DE.
Obrazek

Re: Maszyny 805 FAA z Afryki Północnej

PostNapisane: środa, 14 grudnia 2011, 22:27
przez Jacek Bzunek
Jaho63 napisał(a):Kamuflaż standard DG/DE.

Kolorami duPonta.

Re: Maszyny 805 FAA z Afryki Północnej

PostNapisane: środa, 14 grudnia 2011, 23:06
przez Czarny
Tamtą malowankę znam, świetny kamuflaż pustynny :mrgreen: . I myślicie, że nie przemalowali żadnego na np MS/DE? Skoro ich Martlety tak latały?

Obrazek

Re: Maszyny 805 FAA z Afryki Północnej

PostNapisane: środa, 14 grudnia 2011, 23:35
przez Jaho63
Czarny, 805-ty miał 3 Buffalo, wykonał 3 loty, raz jeden pilot zobaczył Sawoje 79 to mu się zacięło uzbrojenie. Czyżbyś rezygnował z Midway? ;o)

Re: Maszyny 805 FAA z Afryki Północnej

PostNapisane: środa, 14 grudnia 2011, 23:37
przez dewertus
Buffalo w standardowym kammo DG/DE latały jeszcze nad Kretą (foto mam), potem (po ewakuacji do Egiptu) mogły być przemalowane. Zdjęcia "piaskowców" z 805 FAA mam tylko z Wildcatemi.

Re: Maszyny 805 FAA z Afryki Północnej

PostNapisane: czwartek, 15 grudnia 2011, 00:08
przez Czarny
dewertus napisał(a):Buffalo w standardowym kammo DG/DE latały jeszcze nad Kretą (foto mam), potem (po ewakuacji do Egiptu) mogły być przemalowane. Zdjęcia "piaskowców" z 805 FAA mam tylko z Wildcatemi.



To juz bardziej mi sie podoba ;o) Czy oznaczenia w takim wypadku byłyby podobne co na Wildcacie?

Jaho63 napisał(a):Czarny, 805-ty miał 3 Buffalo, wykonał 3 loty, raz jeden pilot zobaczył Sawoje 79 to mu się zacięło uzbrojenie. Czyżbyś rezygnował z Midway? ;o)


Broń Boże!!! mam przez przypadek dwa Buffalo a część rzeczy na blaszcze Eduarda jest podwojona i tak sobie szukam jakiegos ciekawego malowanka dla drugiej maszyny :D :D :D

Jednego byczka posłał w piach Herman Froster więc ostały sie juz tylko dwa ;o)

Re: Maszyny 805 FAA z Afryki Północnej

PostNapisane: czwartek, 15 grudnia 2011, 00:31
przez Jaho63
Czarny napisał(a):i tak sobie szukam jakiegos ciekawego malowanka dla drugiej maszyny

Wiesz ciekawe dla każdego oznacza co innego. Ja planuję zrobić cztery Bawołki:
Kunz z Midwaya,
Wind z krainy śniegu
Fisken i Deibel z tropików.
Każdy inaczej, na szczęście, będzie wyglądał (u mnie to nie zawsze się udaje tak ułożyć). US NAVY, FFA, RAF, ML-KNIL.
A jeżeli szukasz naprawę samego malowania ostrego, to zrób go w tym eksperymentalnym, graficznym kamuflażu.

Re: Maszyny 805 FAA z Afryki Północnej

PostNapisane: czwartek, 15 grudnia 2011, 01:13
przez Czarny
Oczywiście że to rzecz bardzo subiektywna. Nie potrafię znaleźć innego porównania jak Kobieta. Tak z malowaniem jest jak z kobietą, musi być to coś i razem się dopełniać. Lubie robić maszyny z historią, przy czym nie musi być to od razu ktoś supersławny etc... czasem ciekawe jest coś niecodziennego jak np. 805FAA - zbieranina ludzi i sprzętu. O Deibelu też myślałem, nie wiem czy na tym się nie skończy. Jak jest z jego malowaniem? Rekonstrukcja muzealna stoi w sprzeczności z tym co wielu autorów publikuje na planszach barwnych. Lubie niecodzienność a w tym wypadku zarówno 805 Sq FAA jak i Diebel spełniają ten warunek

Re: Maszyny 805 FAA z Afryki Północnej

PostNapisane: czwartek, 15 grudnia 2011, 01:42
przez Jaho63
Należałoby zacząć od tego, jakie masz te Buffalo? Bo trochę się różniły. A Deibela fotka jest, to już coś.

Re: Maszyny 805 FAA z Afryki Północnej

PostNapisane: czwartek, 15 grudnia 2011, 06:53
przez Czarny
Mam Tanyiowski wypust czyli F2A-2 /B339. Na zmiany na A-3 zostałem już uczulony i mam nawet trochę części, jak owiewka, już przygotowanych. Muszę jeszcze przedłużyć o około 0,5cm kadłub. Pozostaje pytanie co z tym drugim. Niestety odpadają Finowie bo to była pochodna A-1 a to inna bajka.

Re: Maszyny 805 FAA z Afryki Północnej

PostNapisane: czwartek, 15 grudnia 2011, 13:11
przez Jaho63
No to na Holendra nie musisz przedłużać kadłuba z przodu (faktycznie wydłużenie było o 254mm), tylko z tyłu, ale to jest pikuś (przy tym, że chcesz z F2A-2 zrboć F2A-3).

Re: Maszyny 805 FAA z Afryki Północnej

PostNapisane: piątek, 16 grudnia 2011, 20:26
przez Czarny
Jaho63 napisał(a):No to na Holendra nie musisz przedłużać kadłuba z przodu (faktycznie wydłużenie było o 254mm), tylko z tyłu, ale to jest pikuś (przy tym, że chcesz z F2A-2 zrboć F2A-3).


0,53cm tyle to będzie w skali. Tamka posiada różne tyły więc nie będzie z tym żadnego problemu.

Re: Maszyny 805 FAA z Afryki Północnej

PostNapisane: piątek, 16 grudnia 2011, 20:45
przez Jaho63
Czarny napisał(a):0,53cm tyle to będzie w skali. Tamka posiada różne tyły więc nie będzie z tym żadnego problemu.

Muszę z powrotem do szkoły... ;o)

Re: Maszyny 805 FAA z Afryki Północnej

PostNapisane: piątek, 16 grudnia 2011, 20:56
przez Czarny
Jaho63 napisał(a):
Czarny napisał(a):0,53cm tyle to będzie w skali. Tamka posiada różne tyły więc nie będzie z tym żadnego problemu.

Haa! Zrobiłeś ten sam błąd co ja. A tak by wyglądało Twoje Buffalo: ;o)
Obrazek


Może to ze zmęczenia ale nie łapie....

A tak poza wszystkim innym, to które z Deibelowskich malowanek uważacie za najprawdziwszą?