Bf 109 G-6 Kurt Gabler JG 300

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Bf 109 G-6 Kurt Gabler JG 300

Postprzez Ireneusz » piątek, 6 stycznia 2012, 09:23

Witam ,mam pytanie dotyczące malowania samolotu tego pilota.Otóż przeglądając strony w necie znalazłem zdjęcie modelu pozbawionego typowego kamuflażu niemieckiego krótko mówiąc zeszlifowany do gołego metalu.I tu jest problem bo na tej stronie jest że zeszlifowany http://levbek.blogspot.com/2011/05/kurt ... tural.html natomiast tu że nie
http://falkeeins.blogspot.com/2010/04/k ... tural.html .Mam model Bf-109G-6 i spodobał mi się w tym malowaniu więc może ma ktoś inne informacje jak to było; czy szlifowany do metalu czy pomalowany na szaro i polerowany?
Ireneusz
 
Posty: 464
Dołączył(a): środa, 2 marca 2011, 15:16
Lokalizacja: Łask

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Bf 109 G-6 Kurt Gabler JG 300

Postprzez Kuba P. » piątek, 6 stycznia 2012, 17:22

To wyjaśnienie zawarte na stronie Neila Page brzmi bardzo sensownie i przekonująco. Malowałbym dokładnie tak, jak tam jest opisane. Samolot dokładnie wyszlifowany ale nie po całości do gołego metalu z bardzo cienką warstwą farby, prześwitującymi miejscami nitami czy nawet gołą blachą i z resztkami oryginalnego kamuflażu. Jakby kadłub był w kolorze naturalnym blachy to widać by było szpachlowanie szwów nitów i blach a także segmenty kadłuba różniłyby się odcieniami. Taka "gąsienica" by była widoczna a tego nie widać.

Obrazek

Szlifowanie i polerowanie Messerschmittów jest jak najbardziej potwierdzone, tu mamy do czynienia ze specjalną maszyną do specjalnych celów. Dlatego dokładniejsze, mocniejsze wyszlifowanie. Być może nawet samolot czymś nabłyszczono (wosk?).

Jak będziesz robił model to zwróć uwagę na typ Erlahaube - to bardzo wczesna jej odmiana, nieco inaczej wyglądała osłona i jej mocowanie.

Powodzenia.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Bf 109 G-6 Kurt Gabler JG 300

Postprzez Ireneusz » piątek, 6 stycznia 2012, 18:24

Witam,dzięki za odpowiedź .O osłonie wiem ,że trzeba zmienić
Ireneusz
 
Posty: 464
Dołączył(a): środa, 2 marca 2011, 15:16
Lokalizacja: Łask

Re: Bf 109 G-6 Kurt Gabler JG 300

Postprzez spiton » piątek, 6 stycznia 2012, 18:27

Widać na tym zdjęciu ciemne łatki. Czy to są "ślady" po cerowaniu przestrzelin? A jeśli tak to jak to wyglądało z bliska ?
Mam zdjęcie takich łatek na A-20. Wyglądały dosyć siermiężnie. Ale to był bombowiec.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Bf 109 G-6 Kurt Gabler JG 300

Postprzez Kuba P. » piątek, 6 stycznia 2012, 18:32

spiton napisał(a):Widać na tym zdjęciu ciemne łatki. Czy to są "ślady" po cerowaniu przestrzelin? A jeśli tak to jak to wyglądało z bliska ?
Mam zdjęcie takich łatek na A-20. Wyglądały dosyć siermiężnie. Ale to był bombowiec.


To nie łatki tylko pokrywy luku elektrożyrokompasu i wlewu paliwa oraz brązowa podstawa anteny pętlowej radionamiernika.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości