Strona 1 z 1

Wibault 9C1

PostNapisane: piątek, 16 marca 2012, 11:56
przez iras67
Wibault 9C1 szukam wszelkich materiałów na temat tego samolotu i podobnego type 8. Intryguje mnie podobieństwo pewnych elementów płatowca do ...P.8 :)

Re: Wibault 9C1

PostNapisane: piątek, 16 marca 2012, 15:08
przez tomek_chacewicz
Dobrze wpisałeś nazwę samolotu? Bo google nie pokazuje ani jednej fotki
Edit, jest ok, to coś u mnie było nie tak :) rzeczywiście podobny...

Re: Wibault 9C1

PostNapisane: piątek, 16 marca 2012, 15:34
przez iras67
Cały przód kadłuba jest bardzo podobny do P.8/I i statecznik pionowy w nieruchomej części. Kształt i sposób zamocowania chłodnicy pod kadłubem bliski P.1 samolot datowany jest na 1926 rok. Spotkałem krótki opis techniczny i po dwa zdjęcia 8 i 9C tu: http://www.muzeumlotnictwa.pl/digitalizacja_archiwaliow/katalog.php?cz=75.
edit. Jestem ciekaw jak rozwiązano amortyzacje podwozia bo wygląda z zewnątrz podobnie jak pomysł Puławskiego. Zupełnie logiczne jest takie porównanie bo Puławski trochę sie napatrzył na praktykach we Francji na tamtejsze konstrukcje i jeszcze licencja kupiona na 7...
Dotychczas nie miałem okazji widzieć tych konstrukcji.

Re: Wibault 9C1

PostNapisane: piątek, 16 marca 2012, 18:26
przez Tenzan
Witaj,
http://airspot.ru/catalogue/aircrafts/m ... er/Wibault

Trochę więcej informacji.

Tenzan

Re: Wibault 9C1

PostNapisane: piątek, 16 marca 2012, 19:05
przez Tenzan
Witam,
jest jeszcze coś takiego:
http://pubserv.uprp.pl/publicationserve ... 8272B1.pdf

Miełgo szukania :) ,
Tenzan

Re: Wibault 9C1

PostNapisane: piątek, 16 marca 2012, 20:20
przez piotr dmitruk
iras67 napisał(a):Cały przód kadłuba jest bardzo podobny do P.8/I i statecznik pionowy w nieruchomej części. Kształt i sposób zamocowania chłodnicy pod kadłubem bliski P.1

Silnik w obu Hispano-Suiza, więc nic dziwnego. Unifikacja podzespołów.
Amortyzacja podwozia w goleni, więc inaczej niż w PZL.

Re: Wibault 9C1

PostNapisane: poniedziałek, 19 marca 2012, 13:52
przez GrzeM
Piotr ma rację, to kwestia silnika i standardowej chłodnicy. Seria Nieuportów z tym silnikiem też miała takie same "nosy". A statecznik? Nic wyszukanego, chyba najprostszy z możliwych. Bardzo podobne były także ówczesne Devoitine.

Nieuport tu (chłodnica akurat inna, ale takie jak w P.1/8 też były.)
Obrazek